کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پيام رسان‌ها ميزبان كاربران مهاجر


کد خبر : ۲۴۲۳۰پنجشنبه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸:۲۱۱۱۴۴ بازدید

دنيای فناوری و اينترنت هنوز هم جذابيت‌هاي لازم را دارد و هر روز يا هر لحظه با ظهور يك تكنولوژي شاهد سيل عظيم كاربران به سمت آن ...
پيام رسان‌ها ميزبان كاربران مهاجرپيام رسان‌ها ميزبان كاربران مهاجر

دنياي فناوري و اينترنت هنوز هم جذابيت‌هاي لازم را دارد و هر روز يا هر لحظه با ظهور يك تكنولوژي شاهد سيل عظيم كاربران به سمت آن هستيم، وقتي شبكه‌هاي اجتماعي متولد شد بسياري از كاربران با ورود به اين شبكه‌هاي اجتماعي و مهاجرت به اين شبكه‌ها از مزايا و خوبي‌هاي اين شبكه‌ها گفتند و نوشتند و دوستان خود را براي ورود به اين شبكه‌ها تشويق كردند بطوريكه در برهه‌يي كاربران روياي گمشده خود را در اين شبكه‌ها جست‌وجو مي‌كردند فيس بوك، اينستاگرام را مي‌توان به عنوان پر بازديد‌ترين شبكه‌هاي اجتماعي دانست اما در حال حاضر با ظهور اپليكيشن‌هاي پيام رسان به نظر مي‌رسد شبكه‌هاي اجتماعي كم‌كم در حال تبديل شدن به صحراي برهوت هستند و بسياري از كاربران كه روزي و لحظه‌يي حاضر نبودند از فيس‌بوك جدا شوند امروزه با نصب اپليكيشن‌هاي پيام‌رسان ديگر توجهي به اين شبكه اجتماعي ندارند.

 طبق تحقيقاتي كه از سوي وب‌سايت تلگراف صورت گرفته است محققان به اين نتيجه رسيده‌اند كه ديگر شبكه‌هاي اجتماعي آن جذابيت‌هاي گذشته را ندارد بطوري‌كه طبق اين مطالعات مردم از فيس‌بوك و اينستاگرام خسته شده و به اپليكيشن‌هاي خصوصي‌تر روي آورده‌اند. طبق تحقيقات انجام‌شده در وب‌سايت تلگراف، كاربران خجالتي اينترنت در حال ترك فيس‌بوك و اينستاگرام براي اپليكيشن‌هاي خصوصي‌تري مانند واتس‌آپ و تلگرام هستند.

اين تحقيق كه زمان صرف‌شده روي چهار شبكه اجتماعي شامل فيس‌بوك، اينستاگرام، توييتر و اسنپ‌چت را تحليل كرده است، آشكار مي‌كند كه اينستاگرام با كاهش 23.7درصدي سال به سال، بيشترين كاهش مصرف جهاني را داشته است. پس از اينستاگرام، توييتر با كاهش 23.4درصدي، اسنپ‌چت با كاهش 15.7درصدي و فيس‌بوك با كاهش ۸ درصدي قرار دارند.

توييتر در ميان اپليكيشن‌ها كم‌شهرت‌ترين است، در حالي كه فيس‌بوك با متوسط مصرف ۳۴ دقيقه در روز، بيشترين ميزان مصرف را داشته و با اپليكيشن زيرمجموعه خود يعني اينستاگرام كه در روز ۱۷ دقيقه مصرف روزانه دارد، در حال رقابت نزديكي است.

در انگلستان، اينستاگرام شاهد بيشترين كاهش مصرف سالانه بود، در حالي كه اسنپ‌چت به طرز غيرمعمولي محبوب شد. بريتانيايي‌ها با صرف متوسط ۱۵ دقيقه روزانه در اين برنامه پيام‌رسان، سومين رتبه استفاده از آن را كسب كردند. محققان در شركت تحليل SimilarWeb، فعاليت صدها‌هزار گوشي اندرويدي را از ژانويه تا مارس ۲۰۱۶ پيگيري كرده و آن را با زمان مشابه در سال ۲۰۱۵ مقايسه كردند. در اين تحقيق كاربراني از ۹ كشور انگلستان، فرانسه، آلمان، اسپانيا، استراليا، هند و برزيل مورد بررسي قرار گرفته‌اند.

طبق اعتقاد مولف اين تحقيق، علت اين كاهش استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي مي‌تواند دو مورد باشد. اول اينكه اپليكيشن‌هاي ديگري مانند پيام‌رسان رمزگذاري‌شده تلگرام وجود دارد كه براي جذب كاربر رقابت مي‌كنند. استفاده از تلگرام در كشور انگلستان از ۱۷ دقيقه در سال گذشته به ۲۴ دقيقه در سال جاري افزايش يافت، كه رشدي ۴۰ درصدي را نشان مي‌دهد.

همچنين يك روند به سمت حفظ حريم شخصي و ارتباطات فردي مشاهده مي‌كنيم. رشد تلگرام، يا اپليكيشن‌هاي Whisper و Yik Yak كه افراد قابليت گفت‌وگوي ناشناس و خصوصي را دارند، گواه اين موضوع است.

به نظر مي‌رسد كه افراد در حال انتقال به جوامع بسته‌تر هستند.

همچنين موج بزرگي از محبوبيت پيام‌رسان‌هايي مانند واتس‌آپ وجود داشته كه جاگزين شبكه‌هاي اجتماعي عمومي شده‌اند. پنج اپليكيشن پيام‌رسان بزرگ واتس‌‌آپ، فيس‌بوك مسنجر، وايبر، ويچت و لاين در مجموع بيش از سه ميليارد كاربر جهاني دارند، كه واتس‌آپ به تنهايي يك ميليون كاربر را به خود اختصاص داده است. واتس‌آپ در انگلستان 27.5دقيقه مصرف روزانه دارد، كه پس از اپليكيشن مادر خود فيس‌بوك، در رده دوم محبوبيت قرار مي‌گيرد و روي ۵۴درصد از تمامي گوشي‌هاي اندرويد نصب شده است. بطور كلي، در استفاده از چهار اپليكيشن شبكه اجتماعي نصب‌شده روي گوشي‌هاي اندرويدي در سراسر جهان، كاهش ۹درصدي مشاهده شده است. در هر صورت به نظر مي‌رسد كه ديگر شبكه‌هاي اجتماعي در بين كاربران محبوب نيستند و اين اپليكيشن‌هاي پيام‌رسان هستند كه روز‌به‌روز در حال افزايش محبوبيت و اقبال كاربران هستند.

* تعادل



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها