کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تعلل سفارتخانه‌های اروپا برای صدور ویزای ایرانی‌ها


کد خبر : ۲۴۲۱۶چهارشنبه، ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷:۲۷۵۲۰ بازدید

سفارتخانه‌های اروپا به بهانه تهدیدات امنیتی داعش همزمان با برگزاری جام ملت‌های اروپا، درخواست ویزای حدود 70 تا 80 هزار نفر از اتباع خاورمیانه ...

«سفارتخانه‌های اروپا به بهانه تهدیدات امنیتی داعش همزمان با برگزاری جام ملت‌های اروپا، درخواست ویزای حدود 70 تا 80 هزار نفر از اتباع خاورمیانه را در حالت معلق نگه داشته‌اند.»

این روایت غیرمستند یکی از کارمندان سفارتخانه‌ کشوری اروپایی در تهران است.

مدیر یکی از آژانس‌های مسافرتی در تهران که با سفارتخانه‌های یونان و ایتالیا در ارتباط است و به صورت تخصصی تورهایی را به این مقاصد برگزار می‌کند، به تعلل و تعلیقی که برخی سفارتخانه‌ها در صدور ویزای اتباع ایرانی بوجود آورده‌اند، اشاره کرده است.

« رضا باقرزاده» در این زمینه گفت:‌ سفارتخانه‌های کشورهای اروپایی در ایران خط‌مشی یکسانی ندارند، مثلا آلمان مدتی است حجم صدور ویزا را در ایران محدود و شرایط آن را سخت کرده و یا سفارت یونان که حجم صدور ویزا را ۱۰ برابر کرده بود، حالا امکان پاسخگویی به درخواست‌ها را ندارد، سفارتخانه‌هایی هم هستند مثل ایتالیا که سیاست کاری خود را تغییر نداده‌اند.

او به تجربه‌ خود در این زمینه اشاره کرد و گفت:‌ ما به عنوان یکی از آژانس‌های VIP سفارت یونان در تهران محسوب می‌شویم که همکاری خود را با آن‌ها از سال گذشته به درخواست این سفارتخانه و پس از بازاریابی آن‌ها آغاز کردیم، اما به محض این‌که روی این بازار زوم کردیم، مشکلات صدور ویزا هم آغاز شد.

او گفت:‌ پاییز سال پیش وقتی متقاضیان سفر به یونان را برای دریافت ویزا به این سفارتخانه فرستادیم، به بهانه قطع سیستم‌ها که حدود سه ماه طول کشید، به درخواست‌ها جواب ندادند. این مشکل برای همه آژانس‌های گردشگری که با این سفارتخانه کار می‌کردند پیش آمده است.

باقرزاده ادامه داد: مشکلات این سفارتخانه امسال هم ادامه دارد، درخواست‌های ویزا از هفته گذشته همچنان بی‌جواب مانده، در حالیکه زمان پرواز مسافران ما فرا رسیده است.
او گفت: از حدود دو هفته پیش تا کنون، بیش از ۴۰ مکاتبه با سفارتخانه‌ی یونان داشتیم، اما جواب درستی نداده‌اند. از یکی از کارمندان سفارت شنیده‌ام “درخواست حدود ۷۰ تا 80 هزار اتباع خاورمیانه را برای دریافت ویزا در حالت استندبای نگه داشته‌اند که علت آن برگزاری جام ملت‌های اروپا، تامین امنیت و تهدیدهای داعش بوده است”. نمی‌دانم این مطلب چقدر درست و مستند می‌تواند باشد!

او درباره‌ تغییر سیاست سفارتخانه‌های اروپایی در صدور ویزا برای اتباع ایرانی پس از برجام تأکید کرد:‌ در یک سال گذشته برخی از آن‌ها سخت‌گیرتر شده‌اند و حجم ویزاها را محدود کرده‌اند. سفارت آلمان از آن جمله است که علت‌اش را نمی‌دانم.

باقرزاده گفت: در واقعیت برجام تغییری در رفتار دیپلماتیک برخی سفارتخانه‌ها نداشته و روند صدور ویزای آن‌ها برای اتباع ایرانی تغییر محسوسی نداشته است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها