کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گذری به دنیای لامپ‌ ها + قیمت بازار


کد خبر : ۲۴۲۱۲چهارشنبه، ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳:۴۷۴۱۸۶ بازدید

وزارت صنعت، معدن و تجارت سال گذشته با اشاره به رشد 40 درصدی تولید لامپ استاندارد در صنایع داخلی کشور اعلام کرد: هم‌اکنون تولید ...

وزارت صنعت، معدن و تجارت سال گذشته با اشاره به رشد 40 درصدی تولید لامپ استاندارد در صنایع داخلی کشور اعلام کرد: هم‌اکنون تولید لامپ در صنایع داخلی باید دارای استانداردهای تعیین شده ملی باشد. با توجه به نیاز سالانه كشور به 100میلیون شعله لامپ كم‌مصرف، درحال حاضر در این صنعت اشتغال‌زا میزان تولیدات داخل به 30میلیون شعله لامپ در سال می‌رسد.

لامپ‌های کم‌مصرف به واسطه مصرف برق کمتر، میزان نوردهی بیشتر و نیز گرمازایی کمتر، در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته‌اند. اما غیر‌از موارد فوق، باید به نکاتی هنگام خرید آنها توجه داشت که شاید تابه حال به آن دقت نکرده‌اید.

مدت زمان روشن بودن لامپ و تناوب خاموش و روشن شدن آن یکی از ملاک‌های انتخاب لامپ است. لامپ‌های رشته‌ای برای محل‌‌هایی مثل دستشویی، حمام، راه‌پله، انباری و مانند اینها مناسب است، چرا که مدت زمان روشن بودن آنها کوتاه و تعداد دفعات قطع و وصل آنها زیاد است. در صورتی که این موضوع با ویژگی لامپ‌های کم مصرف در تضاد است، چرا که طول عمر لامپ‌های کم‌مصرف به تعداد دفعات خاموش و روشن شدن بستگی دارد.

هر چه تعداد دفعات خاموش و روشن شدن این لامپ‌ها کاهش یابد، طول عمر آنها افزایش می‌یابد به‌طوری که طول عمر بیش از 8000ساعت این لامپ‌ها، با توجه به این مسئله عنوان شده است. به طور کلی میزان نوردهی را با شاخصی به نام «لومن» می‌سنجند.

اگر به دنبال جایگزینی لامپ‌های رشته‌ای با لامپ‌های کم‌مصرف هستید، می‌توانید برای جایگزین کردن لامپ رشته‌ای 100، 75، 60 و 40وات، به ترتیب به‌دنبال لامپ‌های کم‌مصرفی با میزان نور خروجی 1600، 1100، 800 و 450 لومن باشید. نگهداری لامپ‌های کم‌مصرف نیز نیازمند توجه ویژه است. در صورتی که لامپ کم‌مصرف بشکند، به دلیل خطرات زیست محیطی ناشی از انتشار بخار جیوه باید مراقبت شود تا تهویه هوای محیط صورت گیرد.

ضمنا از جاروبرقی نیز نباید برای جمع‌آوری ذرات شکسته شده لامپ استفاده شود. در حال حاضر عمر یک لامپ کم‌مصرف چینی حدود 2000ساعت برآورد می‌شود اما عمر یک لامپ استاندارد تولید داخلی بیش از 8000 ساعت است.


قیمت لامپ کم مصرف



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها