کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار مکاره خرید و فروش ممبر در ایران


کد خبر : ۲۴۱۶۳سه شنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳:۴۷۲۵۸۸ بازدید

بازار خریدوفروش ممبر (member) در ایران داغ شده است. کافی است یک کانال تلگرامی راه‌اندازی کنید تا پیشنهادهای متعددی از سوی فروشندگان ...
بازار مکاره خرید و فروش ممبر در ایرانبازار مکاره خرید و فروش ممبر در ایران

بازار خریدوفروش ممبر (member) در ایران داغ شده است. کافی است یک کانال تلگرامی راه‌اندازی کنید تا پیشنهادهای متعددی از سوی فروشندگان ‌«‌ممبر‌»‌ ‌و ‌«‌بازدید‌»‌ ‌سرازیر صفحه خصوصی ادمین شود. رونق كانال‌های تلگرامی سبب شده است كسب و كار تازه‌ای در ایران شكل بگیرد كه از آن تحت عنوان خرید و فروش ‌«‌ممبر‌»‌ ‌ (عضو) یا افزایش تضمینی ‌«‌بازدید‌»‌ ‌یاد می‌شود.


بازار مکاره خریدوفروش ممبر در ایران

این كسب و كار برای بسیاری درآمدهای هنگفت را رقم زده است. تبلیغات در این خصوص كم كم در حال فراگیر شدن است و بسیاری از كسانی كه از آنها تحت عنوان دلال ‌«‌ممبر‌»‌ ‌و ‌«‌بازدید‌»‌ ‌یاد می‌شود، دست به تبلیغات مستقیم برای ادمین‌های كانال‌ها می‌زنند و همچنین سایت‌هایی را در اینترنت ایجاد كرده‌اند.

به گزارش ایران جیب به نقل از خبرآنلاین، شاید برای بسیاری از كسانی كه آشنایی چندانی با كانال‌ها و كاركردشان ندارند، این سوال پیش بیاید كه افزایش اعضا یا بازدیدها چه منافع مادی برای گردانندگان كانال‌های تلگرامی خواهد داشت؟ بسیاری از كانال‌های تلگرامی امكان كسب سود را برای گردانندگان‌شان فراهم می‌كنند. هر چه تعداد اعضای یك سایت و تعداد بازدید پست‌های آن بیشتر باشد، تعرفه آگهی در این كانال‌ها بالاتر خواهد رفت. در حال حاضر كانال‌هایی كه اعضایی بیش از 300 هزار نفر دارند، تعرفه‌های بالایی را برای آگهی سایر كانال‌ها و سایت‌ها و. . . طلب می‌كنند.

در این میان اما برخی به خرید و فروش اعضا، به صورت واقعی و غیر واقعی بسنده كرده‌اند و بازاری را در حاشیه فعالیت اصلی كانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرم به راه انداخته‌اند.


10هزار تا 5 میلیون تومان

تعرفه‌ها در این بازار مجازی بسیار متفاوت است. نرخ‌ها تنها به كیفیت خدمات ارائه شده باز نمی‌گردد، چرا كه فعالان این بازار از تعرفه مشخصی پیروی نمی‌كنند. بسته‌های متعددی از سوی فروشندگان ‌«‌عضو»، تضمین‌كنندگان ‌«‌بازدید‌»‌ ‌و. . . معرفی می‌شود كه قیمت‌هایی متعدد را داراست. یكی از فعالان این بازار در گفت‌وگویی آنلاین با نگارنده درباره بسته‌های موجود گفت: اگر بسته 200 نفری افزایش اعضا در تلگرام را خرید كنید باید 10 هزار تومان پرداخت كنید.

او در پاسخ به این سوال كه آیا اعضایی كه به كانال و سوپرگروه‌های تلگرامی اضافه می‌كنید، فعالند یا خیر گفت: من به شما اعضایی را اضافه می‌كنم كه هیچ دردسری برایتان به وجود نیاورند، در حقیقت نه مطالب شما را فوروارد می‌كنند و نه گروه‌تان را ترك (از واژه left استفاده كرد) خواهند کرد.

او با تاكید بر اینكه تمام اعضایی كه به كانال یا گروه‌های تلگرامی خریدار منتقل می‌شوند، خارجی‌اند، گفت: من تضمین می‌دهم كه اگر 10 هزار تومان بدهید 200 نفر اعضایتان بالا می‌رود. بین یك ساعت تا 24 ساعت پس از خرید این اتفاق می‌افتد و بعد از آن هم عددتان (اعضای کانال) ثابت می‌ماند.

او همچنین در جواب این سوال كه آیا امكان رویت ‌«‌آی دی‌»‌ ‌اعضا برای ادمین كانال فراهم است، یا خیر گفت: شما بالاخره تا 200 نفر از اعضای كانالتان را می‌توانید ببینید. روشن بگویم، خیر نمی‌توانید آی‌دی آنها را ببینید و این هم اصلا مسئله مهمی نیست. عددی مهم است كه بالای كانال شما درج می‌شود و نشان می‌دهد مخاطبان‌تان چقدر زیاد است. 

این فعال بازار فروش ممبر و لایک در جواب این سوال كه آیا این اعضا بازدید سایت را بالا می‌برند یا خیر توضیح داد: بسته‌هایی روزانه، هفتگی و ماهانه برای افزایش بازدید داریم كه هزینه‌های جدا دارد و بازدید پست‌های شما را به سادگی به 1K یا 2K یا حتی بیشتر می‌رساند.

وی كه حاضر نشد دیداری برای انعقاد قرارداد داشته باشد، درباره چرایی امتناع از این اقدام گفت: شما وقتی كار اینترنتی می‌كنید، باید قراردادهایتان را هم اینترنتی ببندید. وقتی امكان انتقال پول از طریق شبكه شتاب هست، چه نیازی وجود دارد كه شما من را ببینید. او تنها كسی نبود كه از ملاقات حضوری طفره رفت. غالب فعالان این حوزه شماره‌هایی اعتباری در اختیار داشتند و تنها حاضر به گفت‌وگوی مجازی می‌شدند. برخی نیز پس از جواب دادن تلفن، در تلگرام شرایط خود را برای خریدار توضیح می‌دادند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها