کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

اولین تست و بررسی چری آریزو 5 در ایران صورت گرفت/ تصاویر

کدخبر:۲۳۹۹۸یکشنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۳:۴۷۲۵۳۰۳ بازدید

روز چهارشنبه شرایطی فراهم شد تا با دو دستگاه از محصولات جدید چری در ایران، یعنی آریزو5 هم سفر شویم و تست و بررسی این خودروها را ...
اولین تست و بررسی چری آریزو 5 در ایران صورت گرفت/ تصاویر

روز چهارشنبه شرایطی فراهم شد تا با دو دستگاه از محصولات جدید چری در ایران، یعنی آریزو5 هم سفر شویم و تست و بررسی این خودروها را در حد فاصل تهران تا تنکابن انجام دهیم. مسیر تست و فضای برگزاری آن به شکلی بود که دو دستگاه آریزو5 با چالش های مختلفی روبه رو بودند و از طرفی در جاده هایی آزمایش می شدند که احتمالا خیلی از ایرانیان بعد از ورود این خودرو به بازار با آن بارها این جاده ها را می پیمایند.

به گزارش ایران جیب به نقل از روزنامه دنیای خودرو، در این بخش به گزارشی در خصوص این سفر و تست و بررسی آریزو5 می پردازیم و سعی داریم پیش از عرضه رسمی اطلاعاتی در خصوص آن به مخاطبان بدهیم.

آریزو را بهتر بشناسیم

سال گذشته بود که پیش بینی شد شرکت مدیران خودرو دومین محصول با برند چری را به بازار بیاورد. حدس ها به سمت خودرویی سدان بود که با مشخصات به روز و امکانات به نسبت لوکس در رده قیمتی خود عرضه می شود. با گذشت زمان و اعلام رسمی از رونمایی آریزو5 مشخص شد که این خودرو دومین محصول با نشان تجاری چری در بازار ایران است.

آریزو5 از نظر ظاهری خطوط جدید طراحی چری را دنبال می کند. البته که این سبک طراحی باعث شده تا این چینی جدید، گاهی با خودروهای دیگر شباهت داشته باشد. به عنوان مثال برخی از مردم که این خودرو را در حال تست می دیدند، عقب آن را با هیوندای النترا مقایسه می کردند، یا سبک و اندازه اتاق را به کیا سراتو و هیوندای اکسنت نسبت می دادند. حتی می توان گفت که نحوه عملکرد چراغ های عقب آریزو۵ شبیه مزدا۳ نسل جدید است. در یک جمع بندی ساده می توان گفت که آریزو۵ برای فروش بهتر زیبایی را به سبک کره ای ها انتخاب کرده است و با توجه به طرز فکر جدید طراحان چری، نمی توان آریزو۵ را به یک خودرو مطرح نسبت داد. بلکه در برخی زوایا آریزو۵ خطوط طراحی خود و طراحان چری را دنبال می کند.

اگر بخواهیم آریزو5 را بهتر بشناسیم باید از سلیقه چینی ها خبر داشته باشیم. سلیقه ای که فاصله محوری ۲۶۵۰ میلی متری را برای یک سدان خانوادگی کوچک توجیه می کند تا فضای پای خوبی در عقب خودرو به چشم آید و از طرفی طراحی داخلی به سبک جدید تا نظرها را به سمت خود بکشاند. جالب است که این عدد برابر با فاصله محوری جیلی امگراند EC7 است.


2 روز با دو آریزو 5

vwxcfc2agd6ow9x9spv.jpg


ساعت از ۹ صبح گذشته بود که از اتوبان ستاری حرکت خود را با آریزو۵ قرمز شروع کردیم. این خودرو نمونه آزمایش است که به ایران آمده و این روزها با پلاک آزمایشی تست های فنی روی آن انجام می شود. اولین نکته این بود که طراحی داخلی خودرو خوب و کاربردی انجام شده بود، ولی شاید اگر صندلی های خودرو بالاتر می آمدند یا فرمان پایین تر قرار داشت، تسلط بیشتری برای راننده هایی با قد کمتر از ۱۷۵ سانتی متر حاصل می شد. با توجه به اینکه در مسیر رفت، جاده ای اتوبانی، کوهستانی، کفی و گردنه ای داشتیم، بر آن شدیم تا عملکرد مختلف این خودرو را در شرایط مختلف بررسی کنیم. اولین مسئله بررسی گیربکس CVT این خودرو بود. زیرا آریزو۵ به موتور ۱۴۹۹ سی سی چهار سیلندر مجهز است که فناوری DVVT در آن دیده می شود و ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۱ نیوتون متر گشتاور تولید می کند.

از طرفی وزن خودرو توسط شرکت ۱۳۸۷ کیلوگرم اعلام شده بود که با احتساب سرنشینان و بار، ۱۶۵۰ کیلوگرم با یک موتور ۱٫۵ لیتری و گیربکس CVT در حال حرکت بودند. در اتوبان همت، آزادراه تهران-کرج و جاده های بین شهری در مازندران و… خودرو را در جاده های به اصطلاح کفی بررسی کردیم. در ابتدای حرکت کشش عالی را از گیربکس CVT شاهد نبودیم و شتاب اولیه جالبی نداشت. ولی وقتی عقربه دور موتور در جایگاه ثابت قرار می گرفت و تخت گاز می رفتیم، شتاب ثانویه ای به مراتب خوب از آریزو۵ دریافت می کردیم. این شتاب ثانویه به شکلی بود که نسخه دنده ای را پشت سر می گذاشت و با اختلاف به نسبت زیاد فاصله خود را با آریزو دنده دستی زیاد می کرد. اگر بخواهیم عدد اعلام کنیم، از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت شتابگیری این خودرو قوی می شد.

با رسیدن به جاده های پر پیچ و خم چالوس، گیربکس CVT را در حالت تیپ ترونیک قرار دادیم تا ببینیم که چری این حس مصنوعی تعویض دنده به شکل دستی را چگونه روی CVT اجرا کرده است. می توان گفت که حالت تیپترونیک هم حس تعویض دنده دستی را نمی داد و بیشتر برای شتابگیری های لحظه ای یا کنترل بهتر خودرو در شیب ها استفاده می شد. حالت L گیربکس هم باعث می شد تا در شروع حرکت با قدرت بیشتری حرکت کنیم و برای حفظ گشتاور تا مرز کات آف هم گاز بدهیم. همچنین نسخه CVT به حالت ECO نیز مجهز است که باعث می شود تا مصرف سوخت به واسطه کاهش حساسیت پدال گاز کمتر شود.

وقتی که در حال تست بودیم، به چند آپشن رسیدیم. دسته چراغ راهنمای خودرو حالت تغییر لاین را در خود جای داده بود و با یک ضربه، سه بار چراغ های راهنما روشن می شد. همچنین آریزو۵ به سیستم HHC نیز مجهز است و در هنگام شروع حرکت در سربالایی، به صورت اتوماتیک سه ثانیه ترمز را نگه می دارد تا خودرو بودن رفتن به عقب راه بیافتد.


mcvof5kb66wjo7wyfewm.jpg


با توجه به فاصله محوری به نسبت خوب، انتظار داشتیم که هندلینگ خوبی را هم از آریزو۵ ببینیم. چند روز قبل از سفر، این دو خودرو را در پیست آزادی تهران بررسی کردیم و دیدیم که سیستم پایداری و هندلینگ در این خودرو به خوبی کار می کند. با اینکه سیستم تعلیق در عقب پیچشی نیمه مستقل بود و آنچنان فناوری خاصی نداشت، ولی جالب بود با هر سرعتی که به نقطه ورود و خروج پیچ حمله می کردیم، عقب خودرو استوار بود و بدون لرزش عمل می کرد.

به عبارت ساده کم فرمانی و بیش فرمانی کمی را در این خودرو دیدیم که به گفته دیگر همکارانمان، از یک خودروی چینی بعید است! البته که در این پایداری خوب سیستم کنترل کشش و پایداری الکتریکی بی تاثیر نیست و می توان حضور آن را یکی از دلایل مهم برای ثبت ایمنی آریزو۵ دانست. وقتی بحث ایمنی می شود، کمپانی چری در بیلبوردهای تبلیغاتی خود برای آریزو۵ به پنج ستاره ایمنی CNCAP اشاره می کند. مدیران خودرو قرار است نسخه اکسلنت آریزو۵ را به بازار ایران بیاورد و با شش کیسه هوا به مشتریان تحویل دهد. سیستم پایداری الکتریکی یا ESP و کنترل هرزگردی (TCS) در همین بخش می گنجد. ترمزهای آریزو۵ عملکرد به نسبت خوبی داشت و می توان روی آن حساب کرد. به غیر از سیستم ABS و EBD، این خودرو جدید به سامانه ترمز کمکی یا EBA هم مجهز است که در صورت درک از شرایط اضطراری، قدرت بیشتری را برای نگه داشتن خودرو اعمال می کند. فرمان آریزو۵ از نوع هیدرلیکی بوده که با میزان سرعت عملکرد آن تنظیم می شود. این کار باعث شده تا از تیزی فرمان در سرعت بالا کاسته شود.

در مسیر بازگشت، سفر را با آریزو دنده ای تجربه کردیم. نسخه دنده ای به مراتب شتاب اولیه بهتری از نمونه CVT داشت و حس رانندگی دوست داشتنی را به راننده منتقل می کرد. کلاچ خودرو نرم طراحی شده بود و جایگیری هر دنده نرم و دقیق انجام می شد. با توجه به دنده ای بودن آریزو۵ آبی، دور موتور را تا محدوده قرمز پیش بردیم و با این همه فشار چند ساعته به خودرو، کمترین افت عملکردی را در آن شاهد بودیم. تنها مسئله این بود که دنده ۴ و ۵ سبکی داشت و برای شتاب ثانویه عملکرد خوبی نداشت. نمونه دنده ای به سیستمی مجهز است که زمان تعویض دنده را با توجه به رانندگی بهینه به راننده اعلام می کند. در قیاس بین دنده ای و اتوماتیک، نسخه دنده ای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را با توجه به شرایط جوّی عباس آباد، ۱۳٫۵ثانیه ثبت کرد و نمونه اتوماتیک حدود ۱۵ ثانیه. اگر به نسبت رقبا، آریزو۵ را بسنجیم، در بحث شتابگیری حرف خاصی برای گفتن ندارد، مگر اینکه روی شتاب ثانویه آن مانور بدهیم. ولی وقتی بحث مصرف سوخت می شود، این چینی جدید بسیار خوب ظاهر می شود.


l7wbrybo2s9qhckjgbpa.jpg

استاندارد آلایندگی آریزو۵ ، یورو۵ اعلام می شود. همچنین در بررسی های مختلف و با توجه به اینکه در دو روز تست، اکثر اوقات خودروها در فشار نا متعارف حرکت می کردند. توانستیم مصرف ترکیبی را ۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ثبت کنیم. مصرف جاده ای این خودرو ۵٫۱ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت است و در فشارهای زیاد، مصرف آریزو۵ به ۸٫۹ الی ۱۱٫۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر می رسد. مسئله بعدی کیفیت ساخت و قطعات خودرو است که می توان برای خریدار آریزو۵ جذاب باشد. شرکت مدیران خودرو بخاطر اعتماد به کیفیت این خودرو، پنج سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر برای محصول جدید خود گارانتی در نظر گرفته است.

کیفیت داخلی آریزو۵ می تواند برای خیلی خوب تلقی شود. برای افرادی هم که تست درایوهای مختلف شرکت می کنند، این سطح از کیفیت آن ها را یاد ام جی GT می اندازد که سال گذشته تست آن منتشر شد و احتمالا امسال با قیمت نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان عرضه می شود. نکته بعدی فضای کابین است که واقعا خوب طراحی شده است. وقتی ردیف عقب آریزو۵ هم می نشینید، فضای پای خوبی را دارید و از طرفی ستون های خودرو سر شما را اذیت نمی کند. کم سر و صدایی اتاق از دیگر ویژگی های خودرو به حساب می آید. با نمونه دنده ای سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت را با دنده ۵ و ۳۵۰۰ دور در دقیقه می پیمودیم. جالب بود که صدای موتور بسیار کم به اتاق نفوذ می کرد و آزار و اذیتی برای سرنشینان نداشت. مسئله دیگر که شاید برای خیلی از مشتریان مهم باشد، سطح امکانات رفاهی است که در آریزو۵ دیده می شود. تودوزی چرم مشکی با دوخت قرمز، استارت دکمه ای، ورود بدون سوئیچ، کروزکنترل، سانروف، شیشه ها و آینه های برقی، پاور ویندوز، چراغ های جلو داخل عدسی، دی لایت و مه شکن LED، چراغ مشایعت تا منزل، مانیتور با قابلیت اتصال به USB، Ipod، SD، بلوتوث و مجهز به دوربین عقب، سنسور پارک عقب، خطوط کمی پارک به صورت متغیر، کامپیوتر سفر و… از امکانات آریزو۵ اکسلنت هستند که به احتمال زیاد باب میل اکثر مشتریان واقع می شود. همچنین در تست های ما کولر و سیستم تهویه به خوبی کار می کرد و می تواند برای خیلی ها مهم باشد.

احتمالا ثبت نام این خودرو از تابستان آغاز می شود و در اواخر همان فصل به خیابان ها می آید. پیش بینی می شود که نسخه فول اتوماتیک آریزو5 قیمتی در محدوده 70 میلیون تومان داشته باشد.

برای اینکه یک نتیجه گیری ساده را در اختیار بگذاریم، نکاتی از این خودرو را به صورت لیست در اختیار خوانندگان قرار می دهیم:

نقاط ضعف:

۱- گیربکس اتوماتیک نه چندان قوی (جا داشت که یک گیربکس اتوماتیک معمولی روی خودرو نصب شود)
۲- ارگونومی داخلی می توانست بهتر از این باشد
۳- شتاب اولیه ضعیف نسبت به رقبا
۴- نبود دریچه تهویه صورت برای سرنشینان عقب
۵- جایگیری ضعیف چراغ دنده عقب
۶- دید نه چندان واضح دوربین دنده عقب در شب
۷- نبود برخی امکانات ساده که این روزها اکثر مشتریان توقع دارند مانند، سنسور نور، آینه تاشو برقی، سیستم تهویه دیجیتال، GPS و…

نقاط قوت:

۱- کیفیت داخلی خوب
۲- موتور کم صدا و کم مصرف
۳- سواری نرم و بی سر و صدا
۴- امکانات به نسبت خوب
۵- پایداری و هندلینگ مناسب
۶- طراحی زیبا
۷- فضای کابین و بار مناسب
۸- گارانتی مناسب

u2pxzb3dl6vuan4rl91.jpg

xgdd5y7lpq409044qza.jpg

0yrhqlf99weojybhx64.jpg

084foje10zo3656ura6.jpg

bj78ernmvdbnxkevoqbk.jpg

yq46excn957tlzo6mfej.jpg

z83l0f8kqvss54wy4iu.jpg

1k8uqmpg0sunhi5t0e.jpg

wp3u03l42m1839beovzd.jpg

lnrharijkxbbgri0npxs.jpg

4pyudc39f7uwnspbv0d.jpg

mgob47m664y71t4mv8si.jpg

qhdv9ow4f8b3y2avmu9c.jpg

9cqp90m8thwuluzs58l1.jpg

zrdpczuy1qkf06t1kmc5.jpg

pvw3zabd1zqimjwetqtb.jpg

aqlfq2b0i9u0t2ihy9lx.jpg

bfn8l9osxh6qpf6p2s.jpg

* حسین دلاور

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

محمد: 1395/3/2307:46:19،
269
23
برو عمو از خدا بترس
70میلیون پول اینه ؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
جواد: 1395/3/2308:29:43،
72
28
مملكت ما شده بازار كره و چين
كره اي با تكنولوژي چين رو وحشناك زياد ميندازن ب ملت
چيني او با قيمت زياد
سیامک: 1395/3/2309:01:31،
179
20
دو نکته مهم در این مقاله تبلیغی وجود دارد.
اول اینکه در دنیا برای اعطای مجوز ورود یک خودرو به بازار آن خودرو باید در ازمایشگاههای مجهز موسسات ایمنی و استاندارد انواع و اقسام تستهای دقیق را با موفقیت انجام دهد اما در ایران همانطور که مشاهده میکنید یک مسافرت شمال مبنای تست میشود!!! (به همین دلیل خودروهای چینی در اروپا و آمریکا و کره و ژاپن مجوز فروش ندارند.
نکته دوم اینکه این خودرو گواهینامه ایمنی و استاندارد پنج ستاره از موسسه ایمنی چین دارد که صد در صد در دنیا بی اعتبار و کاملا مردود است. (به علت سطح پایین و تقلب در تستها)
در هر حال علت وجود خودروهای چینی در ایران عقب ماندگي محض ایران و تحریم و مافیای داخلی است و نه کیفیت و اصالت ماشین چینی
نیما: 1395/3/2309:19:50،
76
20
همون عکس اول نشانگر تعلیق ماشین هست
30 سانت دیگه جلو میومد کفش می گرفت !

حالا خوبه بین پله ها رو هم از قبل پر کردن !
بیگی: 1395/3/2309:23:27،
80
20
برای جنس چینی 70 میلیون ؟!!!
کووو خریدار عمو جون ؟
به قیمت فروشش در چین
اینجا هم باید حدود 48 میلیون باشه
اگر این قیمت دادین
و قسطی بدون سود
شاید مردم بخرند
شاید

حسن: 1395/3/2309:35:38،
40
22
80 خوب بدیم یه سراتو مونتاژ بگیریم. چینی ها چرا نمیان تعداد نمایندگی و خدمات پس از فروش بیشتری بزنن و فروشگاههای لوازم یدکی بزنن ؟ ضمناً می ها چرا اینقدر گرون؟ 70؟
پاسخ به سیامک: 1395/3/2310:04:06،
39
67
وقتی شما به سایت رسمی گلوبال ncap مراجعه کنید می بینید که c-ncap در کنار سایر موسسات تست ایمنی به عنوان یک مرجع قابل اعتماد امده است. من خودم چک کردم تفاوت c-ncap با یورو خیلی زیاد نیست. در ضمن تا 2018 تست چین با تست اروپا یکسان خواهد شد. اون موقع شما چی برای گفتن دارید؟ در ضمن هر کمپانی متناسب با بازار هدفش گواهی های استاندارد می گیره. اگر یک روزی در ایران تست ایمنی یورو نیاز باشه چینی ها اون رو هم پاس می کنند. این رو مطمئن باش. چین به سرعت داره میره جلو. هیچ کس نمی تونه منکر این بشه. این خودرو هم تو خود چین برای رقابت با گردن کلفت های دنیا طراحی شده.
سعید: 1395/3/2310:35:24،
45
14
تو برنامه تاپ گیر خیلی جالب موسسه استاندارد و ایمنی چین رو مسخره میکردن و با زبان بی زبانی میگفتن که به آزمایشا و استاندارداشون اعتباری نیست.
متاسفانه قیمت گذاری خودرو تو کشورمون اصلا عادلانه نیست و گرنه به جای انتخاب محصولای چینی اونم با این قیمت ها!!! می تونستیم محصولای با کیفیت تر و ایمن تری انتخاب کنیم.
در کل خوش به حال تولید کننده های چینی که خریدارای دست به نقد و قانعی مثل ایرانیا دارن که برای فرار از خودرو های داخلی به خرید خودروهای چینی پناه میبرن!!!
م: 1395/3/2310:36:37،
59
15
پنج ستاره ایمنی آن توسط حضرت عزرائیل صادر شده ؟؟؟؟
واقعه بین: 1395/3/2310:38:19،
47
14
این تست و بررسیتون بدرد خودتون میخوره ...ماشین مفت گیر آوردید زدید سمت شمال و تو اون هوای خوش..اگر خیلی مرد هستید بزنید سمت جنوب و با کولر روشن اونموقع دنبال نقاط قوتش بگردید....خنده دارترش آیتم هشتم نقاط قوته......(((گارانتی مناسب)))
غمگسار: 1395/3/2311:36:35،
36
12
داداش محمد به من یکی که ثابت شده ملت ما عقلش تو چشمشه !

رو همین اصل هرکی هر چی خواست رو هرچی میذاره و همه هم میخرن !
دیگه بریدم که یکی از این 80 میلیون آدمم.پرای وام 25 تومن ! یادتونه که؟؟؟؟؟

ZAVOSH: 1395/3/2311:46:35،
32
10
خدایا شکرت ، چین میسازه ، ما تست میکنیم ، خدارو شکر به تکنولوژی تستر دسترسی پیدا کردیم ...که هیچ کجای دنیا نمیتونی تسترهای توانمند و تکنولوژیک مثل اینجا پیدا کنی....
پاسخ به پاسخ سیامک: 1395/3/2312:11:41،
57
20
جز اینکه شما از فروش خودروهای چینی منفعت میبرید دلیل دیگری برای نوشتن این دروغها پیدا نمیکنم.دوست عزیز منفعت طلبی به قیمت جان و مال هموطنت ؟! اولا در هیچ قسمت سایت اداره استاندارد و ایمنی اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا کوچکترین اشاره ای به c _ ncap نشده است اعتبار مجوزها که پیش کش!!!
دوما اگر cncap و euro ncap در یک سطح هستند پس چطور خودروهای مورد تایید چین در تستهای اروپا و آمریکا مردود میشوند؟ اگر گواهینامه چین در دنیا معتبر است پس چگونه به آنها مجوز صادرات به اروپا و آمریکا را نمیدهند ؟ به نظر شما سال 2018 اروپا در همین سطح فعلی میماند که چین به استاندارد آن برسد ؟!!!اختلاف استاندارد چین و اروپا و آمریکا یک قرن است و نه سه سال...
پاسخ به سیامک: 1395/3/2312:35:22،
26
34
معلومه یه متن دادن دست شما گفتن هرجا رسیدی پیست کن. شما یه بار دیگه متنی که من نوشتم را بخون! اگر سواد داشته باشی میبینی که من نوشت وقتی به سایت گوبال ان کپ بری نه تو سایت یورو یا امریکا. این هم سایتش:
http://www.globalncap.org/
پایین صفحه همه برن ببینن تا دروغگویی این اقای سیامک مشخص بشه.
درضمن در 2018 وقتی اروپا رفت جلو به هرجا رسید چینی ها هم همون جا میرسن. واقعا چشم شما رویه واقعیت ها کور است.
راوی: 1395/3/2314:18:21،
24
14
عمو جون تو کل این قصه متوجه نشدی mvm315s سوار شدی؟
پاسخ به پاسخ سیامک: 1395/3/2314:21:18،
34
16
دوستان با مراجعه به قسمت partnerships سایت globalncap ملاحظه میکنید که در زیر عبارت
Global NCAP is the umbrella organisation for
NCAPs across the world
تصویر اغلب شرکتهای استاندارد خودرو از جمله استاندارد چین آمده که به معنای استفاده این شرکت ها از منابع سازمان مذکور است.ایا اینکه هر دو سازمان استاندارد و ایمنی اتحادیه اروپا و سازمان استاندارد چین با سایت مذکور در ارتباط هستند به معنای یکسان بودن سطح دو موسسه است ؟!مثلا اینکه شرکت توتال و شل با شرکت نفت ایران همکاری میکنند یعنی صنعت نفت ایران و فرانسه و هلند و بریتانیا در یک سطح هستند ؟!!
دوست عزیز ستاره های ایمنی چینی هنگام بروز حادثه عیارش مشخص است.به یاد بیاورید تصاویر افتادن جک s5 از روی کفه تریلی به روی خاک و مچاله شدن آن.به یاد آورید کامیون هوو و ...
پاسخ به سیامک: 1395/3/2315:59:26،
23
24
حالا که شما به تصاویر تصادفات ارجاع می دهید دوستان هم عبارات زیر را در گوگل سرچ کنند تا سند بودن تصویر مشخص شود چقدر اعتبار دارد:
تصادف اس 5 با کامیونت
تصادف اس 5 با وانت نیسان
انحراف تریلی حامل لکسوس
انحراف تویوتا پرادو با سه کشته در اتوبان (مال همین دیروز است)
...
من نگفتم c-ncap با یورو یکسان است گفتم اونطوری که شما می گید دروغگو و جعلی و ... نیست و در حد خودش معتبر است. و گفتم دارند تلاش می کنند به یورو برسند. من گفتم شما با گارد تخریب کامنت می ذارید و دنبال حقیقت نیستید. چاینا ان کپ هم مال بابای من نیست.
محمد بی طالع: 1395/3/2307:49:27،
79
16
باز هم برای یه آقازاده ای دیگر برا جمع کردن میلیاردا پول
پپ: 1395/3/2312:18:01،
29
12
این چینیها هم با این اشغالهاشون دارن سریع پیشرفت میکنن . هر سال بهتر از پارسال.فک کنم به ده سال نرسیده حرف زیاد دارن برا گفتن..ما همچنان با ابهت و سربلندی غیر قابل وصفی داریم F پراید و F پژو 405 رو تولید میکنیم و تا 30 سال دیگه هم میتونیم برای فرزندانمان هم ارزوشو داشته باشیم ..
ممد: 1395/3/2307:50:43،
42
31
باحاله ها خوش عکسه ولی چینیه :|
سهیل: 1395/3/2319:53:18،
33
11
جالبه که بنده تو مطلب قبلی که راجع به این ماشین نشر شده بود، کامنت گذاشتم که این فیس لیفت MVM315 صندوق داره ولی عوامل دلال های عزیز چینی ها برا اینکه این مسئله رو بپوشونن، هی منفی دادن

اونایی که MVM315 دارن کاپوت ماشینشون رو بزنن بالا و موتور ماشینشون رو با آریزو 5 مقایسه کنن و ببینند که با یه فیس لیفت کامل اطاق (پلت فرم ثابت با 315) دارن 30 میلیون پول اضافی از مردم میگیرن
مردم عزیز، آگاه باشید و با آگاهی کامل خرید کنید
کدوم آدم عاقلی فقط برا ظاهر یه ماشین با این پرفورمنس ضعیف میاد 70 میلیون پول بی زبون بده ... والا در عجبم
مرتضي: 1395/3/2307:59:06،
38
38
يه چيزي مثل سراتوي كره اي ولي رقيب چشم بادوميش چين با قيمت كمتر
با در نظر گرفتن قيمت اين گزينه بهتري هست
اگه پول بيشتر دارين به چين و كره نديد ولي اكه اينقدر داريد از ايراني هاي قديمي خيلي بهتره
محمد: 1395/3/2310:14:55،
35
20
اتفاقا به نظر من خریدش اشتباهه. ایرانی قدیمی حداقل تعمیرش راحته و خوش فروشه.
کره ای و بالاتر هم حداقل یه کیفیت معمولی با ایمنی خوب بهت میده.
چینی ها نه کیفیت دارن, نه ایمنی. ظاهرشون از ایرانی بهتره, ولی 30 میلیون گرونترن ! موقع فروش هم اشک آدم رو درمیارن. آدم ایرانی بخره پول جمع کنه بعدا کره ای بخره بهتره تا پول بده چینی بخره.
امير: 1395/3/2308:14:45،
27
34
نميدونم چرا هس ميكنم كپي اتاق مزداس:/
مارال: 1395/3/2308:15:31،
44
24
جلو داشبوردش انگار وا رفته....
محمد: 1395/3/2308:17:24،
55
33
چینی بی کیفیته وسلام
k,k: 1395/3/2309:13:14،
65
17
کره ای هم همونه زیاد فرقی نمیکنه ، ولی چشم بادامیها نشون دادند که دارن زمین رو فتح میکنند . با گفتن این آشغاله ، اونا نمی ایستند که جوابت رو بدن بلکه حرکت به جلو دارن ، ما مثل اون آدمی هستیم که یه جا موندیم و هر تکنولوژی که از جلومون رد میشه ، میگیم آشغال .
دهه 30 - آمریکایی آشغال
دهه 40 - فرانسوی آشغال
دهه 50 - ژاپنی آشغال
دهه 60 - همه دنیا آشغال
دهه 70 - کره ای آشغال
دهه 80 - کره ای بد نیست چینی آشغال
دهه 90 - چینی آشغال
سال 1400
چینی خوبه ، هندی آشغال

milad: 1395/3/2308:56:29،
39
19
70 ملیون تومن پول این ( بابا انصاف هم خوب چیزیه ) از تو جوب پول پیدا کنم نمیخرمش
فرزاد: 1395/3/2309:10:22،
33
24
کیفیت آشغالش از رو دری هاش و نخی که از صندلی شاگرد زده بالا معلومه.با 70 میلیون بهترین ماشینهای کم کارکرد میشه خرید یا گزینه های صفر مثل پیکانتو ومیراژ وام جی 3
امین: 1395/3/2309:55:40،
32
20
این سه تایی که نام بردی بیشتر روروک هستند تا ماشین. پیکانتو! خخخ
شاهین: 1395/3/2309:32:01،
32
25
خب با همین ابشن ها و قدرت و کیفیت بهتر برلیانس هست
چرا 70 میلیون برا این بدیم ؟
تازشم بخوام 70 تا هزینه کنم 5 تا میزارم سرش سراتو 1600 میگیرم با کیفیت بسیار بهتر
امیرحسین: 1395/3/2819:53:36،
29
13
این ماشین به قیمت 26 میلیون وارد بازار ایران میشه!!!
احمد: 1395/3/2309:34:04،
20
14
خودروسازان چینی واقعا پیشرفت خوبی در خودروسازی
داشته اند امکانات و چهره به روز همراه با قیمت مناسب
از برگ برنده خودروسازان چینی است.چیزی که مدیریت
ضعیف و دولتی خودروسازان داخلی نتوانست انها را در
50 سال گذشته به جایی برساند!!
احمد: 1395/3/2309:48:48،
36
21
مشخصات این خودرو به هیوندا اکسنت نزدیک است.اونهایی که می گویند اریزو اشغال است می توانند
صد میلیون تومان هزینه کنند و اکسنت خریداری کنند.!!
مزدک: 1395/3/2309:49:17،
35
12
آخه یکی نیست بگه ماشینه 10 الی 11 هزار دلاری چطوری میشه 70 میلیون...
بس نیست بسکه این ملت بد بخت و چاپیدین...
آریا: 1395/3/2309:53:16،
26
12
واسه کمپانی ای که بیست سالم نیست بطور جدی داعیه خودروسازی داره بسیار هم عالیه اما امان از مافیای داخلی مملکت که به هر ضرب و زوری هم که شده میخوان مردم رنگ آرامش و رفاه رو نبینن و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نمیکنند که اوج این بد طینتیشون رو میشه تو تعیین قیمت 70 میلیونی برای خودرویی که در فول ترین تیپ خود در چین و سایر بازارهای نه چندان گسترده خودروهای چینی 50 میلیون قیمت گذاری شده ملاحظه کرد!!
زلزله بیمار: 1395/3/2310:08:18،
29
10
به عنوان یک کارمند شرکت چینی در ایران خدمتتون عرض میکنم که جنسی چینی طراحی شده برای بازار ایران = تقلب
V : 1395/3/2310:16:05،
27
9
کمپانی چری خودت رو دست مدیران خودرو نده این ماشین تو نسخه فولش اگر از ۶۰ میلیون تومان بالا تر شد مشتری نخواهد داشت .
تازه ۶۰ تا هم با شرایط میتونی بفروشی
این میتونه درسی برا ما ایرانیا باشه که ببینیم شرکت ها چرا ورشکسته میشن. وچه طور سرپا میمونن و پیشرفت میکنن.
حالا ببینیم.
وحید : 1395/3/2310:16:12،
22
33
برلیانس H330, خیلی از این آشغال سر تره
حسین: 1395/3/2600:51:15،
29
24
آشغال چینی آشغاله ....چه از غرب چین باشه چه از شرق چین باشه
saman: 1395/3/2310:17:31،
37
15
بهتره کسی که اطلاعاتی نداره همین طوری نظرنده مطمعن باشید که محصولات چینی همین لان هم تمام جهان وگرفته محصولات درجه یک هم داره که قابل رقابت بابهترین محصولات هست تمام قطعات خودروسازی خودمون هم مال چین هست من خودم 206 پارس سمند اکثرماشین های داخلی داشتم واقعابی کیفیت بودن الان جک 5 اتوماتیک گرفتم واقعا عالی هست بهتره تاچیزی که خودت استفاده نکردی نظرندی
مجتبی: 1395/3/2310:37:22،
23
9
این خودرو نسخه فول اکسندش از55میلیون بالاتر باشه نمیتوانه تو بازار موفق باشه/چون رغیبی به اسمه بریلانس و جک j5 داره که از این ماسین زیباتر و قوتر هست
حسین: 1395/3/2600:55:17،
24
23
چینی ها همشون بیخود ونفرت انگیز هستند و توهین به ملت ایران
Mohandes: 1395/3/2310:49:51،
35
11
جالبه ما هر ماشین چینی میبینیم میگیم آشغاله، ولی همین چینیا ی سر و گردن از ماشینای وطنی بالاترن، روز به روز دارن پیشرفت میکنن، ولی ما به عقب برمیگردیم، و باید قبول کنیم چینی دیگه آشغال نیست و خیلی بیشتر از ما پیشرفت کردن.
Mehrdad: 1395/3/2310:58:15،
33
10
S5 اتومات 10 هزار تا اپشن داره 10 تومن گرونتره سگش میرزه به این.
جوان تحصيلكرده: 1395/3/2311:17:09،
24
10
فقط به قيمت و كيفيت جهاني ميخريم

پول مفت 2 و 3 برابري بابت فرغون و لگن بي كيفيت گرون نميديم

از دم قسط...بدون بهره و بقيمت جهاني بدون گمركي و تعرفه و...
حسین: 1395/3/2600:54:03،
24
26
اصلا تو بقیه دنیا این آشغالهای چینی رو نمی خرن که به قیمت جهانی بخرید ...
جوجو: 1395/3/2311:17:51،
23
8
قيمتها بايد مثل مناطق آزاد بشه تا بازار خودرو راه بيفته و دولت هم به سودش برسه.تابوي 3 برابر فروختن خودرو بايد شكسته بشه.
مردم نبايد تاوان طمع فرغونسازا رو بدن

ديگه اون ... رو لولو برد
درد دل: 1395/3/2311:18:22،
24
11
همه بازارها خوابيده و ركود عميقتر شده

با شروع ماه رمضان و بعدش با رسيدن ماه محرم و صفر ركود عميقترم ميشه

دوره گرون فروشي تموم شده

مردم پول مفت ندارن
amirmilad: 1395/3/2311:27:48،
23
14
:| یکم از hyundai elantra یا Avante کپی نکردن :|
po: 1395/3/2311:29:40،
24
15
دو تا الاغ قیمتش میشه 300 هزارتومن یه گاری هم یه تومن کلا بدین سرهم کنید بهتر از پول دادن بابت خودرو هست چه چینی چه امریکایی. 95 درصد مردم به نون شب محتاجن شما تبلیغ ماشین میدید که چی؟؟؟؟
9090: 1395/3/2312:19:20،
22
11
این موتور 1200توربو هم داره که با 133اسب و گشتاور212
بهتر از این هست ولی حق انتخاب با ما نیست و باید صلاح
مارا دیگران تشخیص دهند
http://chinaautoweb.com/car-models/chery-arrizo5/
aslan: 1395/3/2312:20:19،
36
10
یه نفر میتونه به من بگه چرا 75 میلیون ندیم فلوینس دنده دستی با شتاب صفر تا صد 8.6 ثانیه بگیریم و 70 تومن بدیم این ماشین چینی رو بخریم؟؟؟؟؟؟؟
مهسا: 1395/10/1310:14:44،
3
1
سلام
اول اینکه شتاب فلوینس 8.6 نیست و 14 هستش
دوم ایکه قیمتش 75 نیست و 93 میلیون دستی و 135 میلیون قیمت اتوماتشه!!!
سوم اینکه شرایط اقساط مناسبی نداره!
چهارم شما وقتی تست نکردید چرا الکی میایید نظر میدید! آریزو علیرغم این نظرات مغرضانه خریدم واقعاً عالیه نرم بی سرو صدا و پرشتاب
678: 1395/3/2312:41:04،
27
20
بنسبت قیمت ماشین چینی دانگ فنگ H30 Cross روی 45
میلیون همه اپشنهای این را داره با موتور اشنا و خدمات گسترده تر شتابش هم در بدترین شرایط از این بهتره 25 میلیون پول یک تیبا را باید بیشتر بریزی تو اشغالی
ماشینهای چینی خیلی کند و کسالت اورند خیلی متاسفم که باید دست رنج مردم دور ریز شود منکه هیچ چیز مثبتی
در هیچ زمینه ای ندیدم فقط یک عده به سود خودشون فکر
میکنند 20 هزار دلار پول یک کرولا در تمام دنیا است نه یک
خودروی اشغال با یک موتور ضعیف و کیفیت ایمنی صفر
محمد: 1395/3/2312:49:18،
21
12
اگه کسی چین رفته باشه
میبینه که عمرا اصا همچین ماشین ها تولید داخل خودشونو سوار شن من فقط اشتباه نکنم 2 تا کلا لیفان دیدم
رامین: 1395/3/2314:09:20،
24
13
چینی ها از خودروهای امریکایی و اروپایی استفاده می کنند و درصد کمی از تولیدات داخلی ما هم که مجبوریم همه محصولات چین را بخربم تا آنها رشد کنند
امیر : 1395/3/2819:43:42،
26
27
بابا اینم شد ماشین خجالت اوره هیچ کشوری به جز ایران و چین این ماشینارو نمیرونه طراحی داخلی و خارجی خیلی مزخرف هست قیمت یوان چین در ایران 500 تومان است ینی این ماشید در چین به قیمت 160 میلیون یوان هست!؟؟؟ امکان نداره
نمایندگی های این ماشین تو ایران خوب میخورن
جمع کنید بابا بیشرفا
محمدرضا: 1395/3/2912:44:15،
24
25
ماشين قشنگيه ولي چرا انقد سنگينه بعدش هفتاد بذاري شصت هم بذاري هيچكس نميخره
کوروش: 1395/5/1922:56:04،
22
22
سلام دوستان عزیز در اروپا و آمریکا ماشینهای چینی جایگاهی ندارن یعنی نمیتونن داشته باشند مردم باید آگاه باشن نخرن تا مجبور بشن ماشین مناسب تست شده وارد شود
اشکان: 1395/5/2611:09:45،
21
13
نقاط ضعف:

۱- گیربکس اتوماتیک نه چندان قوی (جا داشت که یک گیربکس اتوماتیک معمولی روی خودرو نصب شود)
۲- ارگونومی داخلی می توانست بهتر از این باشد
۳- شتاب اولیه ضعیف نسبت به رقبا
۴- نبود دریچه تهویه صورت برای سرنشینان عقب
۵- جایگیری ضعیف چراغ دنده عقب
۶- دید نه چندان واضح دوربین دنده عقب در شب
۷- نبود برخی امکانات ساده که این روزها اکثر مشتریان توقع دارند مانند، سنسور نور، آینه تاشو برقی، سیستم تهویه دیجیتال، GPS و…
آرش: 1395/6/322:51:15،
34
14
باعرض معذرت باید گفت که همین چینی ها تا 10 سال دیگه هیچ رقیبی نخواهند داشت.داداش پژو پارس 30 ساله اومده تو ایران هنوزم هیچ تغییری توش ایجاد نشده و فقط یه راهنما به آینه های بقل اضافه شده.یه کم مردم عزیزمون واقع بین باشن و بدونن که حداقل از ماشین های داخلی خیلی بهترن و درضمن تا وقتی که خودتون تجربه نکردید نظر ندید.کسی شما رو مجبور به خرید این ماشین یا بقیه ماشین ها نکرده ولی خدایی حیفه پولتو حروم ماشین های قدیمی داخلی کنی.تمام
سجاد: 1395/6/2120:03:46،
30
15
این ماشین رو تحویل گرفتم واقعا عالیه قبلا الانترا داشتم از الانترا واقعا بجز حجم کم موتور چیزی کم ندارد باید به کسانی این ماشین رو سوار نشدند و الکی نظر میدهند بگم که حق شما همون سوار شدن پژو 800 سال قبل وقتی کشور تو نمیتوه یک ماشین درس حسابی بسازه و نمیتونی درباره ی ماشین نظر بدی حرف نزن
مجی: 1395/6/2714:41:17،
13
16
داداش منم ثبت نام‌ کردم الان که اینارو خوندم دو دل شدم بگیرم یا کنسلش کنم، واقعا راضی ازش؟ خدایی خوبه؟
توحید: 1395/7/116:11:08،
16
12
سلام. کاش همیشه تو قضاوت کردن بیطرف بودیم.اونهایی که میگن این بده کلا چینی بده چند تاشونون تاحالا چینی سوار شدن ؟شما تا به حال چند تا ماشین چینی دیدین خودبخود آتیش بگیره؟ چن تا دیدین کنار جاده مونده باشه و خراب شده باشه؟ یه سر بزنید تعمیرگاه های ایران خودرو ببینید چن تا ماشین. تو پر از ایراد و اشکال خوابیده؟ پس اگه حواسمان همه سمت باشه اونوقت بهتر میتونیم قضاوت کنیم.ممنون
سعید: 1395/7/1015:43:32،
14
9
این دوستانی که غیراز آشغالای وطنی چیزدیگه ای سوار نشدن و فقط بلدن تا اسم چین میادایراد الکی بگیرن اینو بدونن من این ماشین رو از نزدیک دیدم و تست کردم این ماشین حرف نداره بقدری نرمه و پر آپشنه هم ظاهر بسیار زیبایی داره وهم خیلی با کیفیت تر از خودروهای داخلیه دوستانی که قصد خرید دارن تردید نکنن به حرف ی عده پراید و پژو سوار اعتنا نکنید مگه میخواهید ماشین رو تو پیست رالی ببرید اینقد از شتاب اولیه صحبت می کنید تو ترافیک موندن تهران دیگه این حرفا رو نداره وقتی ماشین اتومات میخری نباید انتظار شتاب سریع ازش داشته باشی برای من مهم کیفیت و زیبایی و پر آپشن بودن خودرو هست که این ماشین همه اونا رو داره . دوستان وطنی سوار اینو بدونید که دیگه چین اون چین ده سال پیش نیست که شما فکر میکردید شما به 405 خودت نگاه میکنی که سی ساله ایران خودرو داره تولید میکنه نه داداش چین رسیده پشت کره تو خودروسازی
وحيد: 1395/7/1303:07:41،
14
7
من يكي خريدم حرف نداره و اصلا يه سرو گردن از جك و برليانس بالاتره و در حد الانترا انصافا
محمد: 1395/7/2522:50:39،
6
8
سلام دوستان اصلا اشتباه نکنید ماشین عالیه و حرف نداری شتاب هم بالانن ونرم
حمید: 1395/7/1514:10:18،
12
9
انصافا ماشین قشنگیه آریزو5. رانندگی باهاش محشره. مصرفش هم خداییش خیلی خوبه (توی جاده 6). من خریدم ازش راضیم. باهاش تو جاده هم زیاد رفتم. توی شیبهای زیاد هم اصلا کم نمیاره. خداییش خوبه. لطفا فقط اونایی که با این ماشین راننگی کردن نظر بدن.
مرتضى: 1395/7/1515:49:52،
12
10
سلام.تمام نظرات رو خوندم،البته بعد از خريدن اين ماشين.من خريدم و سوار شدم.دارم مقايسه ميكنم كه قيمتش برابر دو تا SD هستش،چون قبل از اين داشتم مقايسه ميكنم.دوستان موافق حمايت داخل بدونن كه من موقع تحويل ماشينم بالابراش خراب بود و تو ايران خودرو گفتن امضا ميكنى بكن نميكنى نكن كه ماشين سالمه.بعد از ٢٠٠٠ تا كاركرد صفحه ديسك عوض كردم.الان كه آريزو ٥ گرفتم دارم سواريش رو مقايسه ميكنم بدون تعصب بگم مى ارزه.من راضيم.در مورد فروشش حرفى ندارم چون من قصدم اين نيست شايد تو بازار كمى افتش بيشتر باشه نسبت به اين يكيا.ولى در كل نسبت به پولى كه دادم راضيم.
منتظر: 1395/7/2710:49:40،
5
8
ي ايراني لياقتش بيشتر از اينهاست سوناتا 2016 60 ميليونه با همهي سود دلالان سراتو 2016 50م-سانتافه 70م......چري آريزو 5 75 ميليون .........اين يعني خدمت به مردم ايران يا مهدي ادركني ....اللهم عجل لوليك الفرج بحق زينب كبري س
محمد مهدی: 1395/8/202:54:33،
8
6
برادر من شما یه دنا ایرانخودرو میخری نزدیک پنجاه میلیون که نه سانروف داره نه اتوماته ونه آپشن خاصی داده و نه کیفیت و زیبایی داره. اونوقت انتظار دارین یه خودرو به این زیبایی و آپشندار خودشم با برند معروف چری که جایگاه خیلی بالاتری نسبت به خودروسازان داخلی ما دارن، بیان بهتون بدن 30 میلیون؟؟ من قبول دارم سیاست قیمت گذاری تو کشور ما کاملا غلطه.آریزو5 هم گرونه بنظرم ولی لطفا ندیده و سوارنشده نظر ندین
مهدی: 1395/8/319:55:38،
6
4
قیمتش زیاده ولی به نسبت ساخت داخل کاملا مشخصه که کیفیت بالاتری داره
تحویل فوری و خدمات عالی داره
شما برا خرید یه وطنی صفر با هر مکانیکی خواستی مشورت کن اگر نگفت صفر نخر که داغونه بعد بگو چینی آشغاله
بله کیفیتش از کره ای و اروپایی و ... پایینتره همون طور که قیمتش هم پایینتره
اونی که میگه آشغاله بگه با چی مقایسه میکنه که به این نتیجه رسیده
تا میگی چی .. ندیده و نشنیده میگه آشغاله
فهمیدیم شما زیر پورشه سوار نشدی
محمد: 1395/8/321:04:07،
4
8
دوستان من بعد چندسال کار و جمع اوری پول با هزاران مکافات قصد داشتم یه خودرو بگیرم که حداقل تو سن 32 سالگی فرشته مرگ نشه برامون , خوب به نظر شما چکار میشه کرد واقعا ؟؟؟
اینم اشغاله واقعا ؟
محسن: 1395/8/515:10:17،
5
7
سلام دوستان اینو واسه اونایی میگم که قصد خرید ماشین دارن نه اونایی که سوار پرایدن و درمورد این ماسین نظر میدن.من یکیشو دارم حدود یک ماه ماشین فوق العاده نرم و بی صدا و کم مصرفیه یه ماشین خانوادگی و جاداره و آرومی ه.من قبلش 405 مدل 92 داشتم شاید 5 بار واشر سرسیلند عوض کردم دو بارم سرسیلندر بعدش دنا خریدم دوماه داشتم شروع کرد به روغن ریزی فروختم شانس مو تو چینیا امتحان کردم و الان کاملا از انتخابی که کردم راضیم.فقط ماشین تندو تیزی نیست یه حالت آروم داره لحظه از جاکندن ولی بالای 60 اشاره به گاز بدی 140 پر کردی.خلاصه خیلی بهتر از پژو پارس اتوماتیک 50 میلیونیه
سعید: 1395/8/811:45:25،
6
5
روی صحبتم با دوستانی هست که قضاوت بی دلیل و منطق می کنند . من این ماشینو خریدم اولش ی مقداری مردد بودم برای اینکه فکر میکردم موتورش ضعیفه . ولی از موقعه که خریدم خیلی راضییم از انتخابم . رانندگی باهاش خیلی لذت بخشه خیلی نرم و خوب راه میره شتاب ثانویه فوق القاده ای داره ظاهر زیبا و آپشنهای به درد بخوری داره اینکه مثلا داشبورد چراغ نداره یا آینه آرایش چراغ نداره مسئله مهمی نیست چون به این چیزا آپشن نمیگن بعضی از دوستان به اینجور چیزا گیر میدن آدم خندش میگیره ولی آپشنهای داره که برای رانندگی و امنیت فوق العادست .فقط اگه تهویه مطبوعش اتوماتیک بودو جی پی اس رو خودرو بود دیگه عالی میشد البته سیستم مولتی مدیاش به موبایل لینک میشهو کمبود جی پی اس از این طریق جبران میشه . ماشین تازه اومده و امکان داره یکسری آپشن دیگه مثل آینه تاشو برقی بهش اضافه کرد . البته که زیاد مهم نیست این چیزا
Hamid : 1395/8/1420:42:36،
5
5
دوستان کمی صبر کنید چون موتور این ماشین ضعیفه و چین این موتور رو ساخته با بنزین سوپر اکتان بالا که قدرت فوق العاده داره اگه قدرت خوب میخوایین با بنزین سوپر سوار شین واونایی که قصد خرید دارن صبر کنن قرار مدل جدید این ماشین با موتور توربو شارژ بیاد که شتابش بالاس تو سر بالایی های تند با سرنشین کم نیاره
mes: 1395/8/1712:59:12،
2
5
سلام حالا دیدید همه خریدن ؟!!!! در مورد یزی که نمیدونید اصلا حر نزنید از پارس و 405 و پراید که بهتره ..!!!
حسام جابری: 1395/8/1808:56:55،
8
3
سلام من این ماشینو سوار شدم و دور زدم.اینکه میگن شتابش خوب نیست خوب درسته ولی خیلی بدم نیست.درضمن برای حرکت اگه رو حالت تیپ ترونیک بزارید عملکرد بهتری رو میبینید.تو جاده سرعت که از 80 میگذره ماشین فوق العاده قوی میشه.ظاهر و امکاناتش هم خوبه.
یه موضوع دیگه.دوستان میگفتن ماشین 70 تومن نمیارزه.منم همین نظرو دارم ولی به نظر من تسهیلات خریدش بی نظیره.حدود 27 میلیون پول پرداخت میکنید و مابقی شرایطی.اون دوستانی که 70 80 میلیون برای خرید ماشین کنار گذاشتن میتونن مابقی پول رو توی مووسسات بزارن و دریافت سود پولشون اقساط این ماشینو بدن.حالا حساب کنید که ماشین چه مبلغی در میاد.با تشکر
ماهان: 1395/8/2518:17:12،
4
5
بنطرم شتابش همچین بدم نمیتونه باشه در ضمن کسایی که میگن چینی آشغاله گنده و ازین حرفا یه سوال دارم ازشون یه حسن ماشینه ایرانیو نام بببرید حیف پول که به ماشینه ایرانی بدی واقعا بد این ماشین اینهمه آپشن داره علاوه بر امپشن خیلی از دوستان اشاره کردن که کاملا درسته سرعت 60 به بالاش بسیار قوری و پر شتابه و تو کفی عالیه اگر به هر دلیلی نمیخوایم همچین ماشینی سوار سیم ایراد بیخودی هم نگیریم
عادل: 1395/8/2617:43:00،
5
3
خیلیم ماشینای چینی خوبن بهتراز اشغالای ایرانی نیست که همونم وسایلاش از چینه ماکه چینی سوار میشیم چه بهتره کشورش سازندشم چین باشه بهتر ایران نیست که کمربن ایمنیو جز اپشن حساب میکنه شمادستون به گوشت نمیرسه میگین پیف پیف بومیده
عليرضا: 1395/8/2715:49:48،
4
4
سلام
به نظر درسته كه بيش از 70 سال است كه در صنعت خودرو سازي فعال هستم ولي بايد قبول كنيم كه العان توان، دانش، تكنولوژي و زيرساختهاي لازم را جهت توليد خودرو داخلي كه با خودرو سازان حتي چيني قابل رقابت باشد را نداريم.
من نمي گم كه صنعت خودرو سازي را تعطيل كنيم و كاركنان شركت هاي دولتي خودرو سازي اخراج و به جمع بيكاران اضافه شوند ولي لااقل خودرو سازها ما بروند سراغ خودرو سازهاي اروپايي و آسيايي و طي قراردادي بلند مدت (حداقل 10 ساله) به آنها بگويند محل توليد، موارد اوليه، كارگر و زيرساختهاي اوليه ايجاد كارخانه از ما و تجهيزات ، تكنولوژي، تيم تحقيق و توسعه و كنترل كيفيت از شما.
سپس به تدريج طي برنامه ريزي ده ساله برروي رشته هاي دانشگاهي مختلف كه با صنعت خودرو سازي مرتبط مي باشند دانشجويان خلاق، نخبه و با استعداد را شناسايي و در خطوط توليد، تيم تحقيق و توسعه و كنترل كيفيت شركت در كنار تيم خارجي
mori pontiac: 1395/8/2802:38:14،
7
5
من یدونه دنده ای خریدم عالیه بهتر از سراتو هم از نظر ظاهری و هم طراحی داخلی عالین موتورشم خوبه ولی با یه توربو دیگه جای هیچ بحثی نداره
مسعود: 1395/9/417:41:13،
5
4
بنده خدا خریدی بهت فروش کردن مجبوری تعریف کنی که بتونی فروش کنی دیگه
مسعود: 1395/9/417:42:40،
4
6
وای به حال جوانان ملتی که بعد کلی پس انداز آرزوشون خرید آشغال های چینی هاست آیم ساری فور اوریبادی
علیرضا: 1395/9/2100:43:49،
6
2
سلام دوستان
متاسفانه یک سری از کسایی که این ماشین رو از نزدیک ندیدن نظر نابجا میدن و بنا به تصور خودشون از ماشین صحبت میکنن .تا این تاریخ تعداد کمی از این ماشین در سطح شهر وجود داره پس لطفا کسایی که این ماشینو دارن فقط نظر بدن.
دوما من خودم این ماشینو بعد پرسو جو و تست خریدم والان حدود 800 کیلومتر راه بردم که هنوز ماشین تو اب بندیه ولی نظر کلیمو میدم برایه کسایی که میخواهند بخرند یا اطلاعات بیشتری داشته باشن.
از لحاظ کیفی بجز رنگ که در تمام ماشین هایه داخلی ضعیفه نمیشه ایراده خواص دیگه ای گرفت.از لحاظ طراحی در سطح خوب و عالی هست این ماشین که همه دارید ظاهرشو میبینید.طراحی داشبوردش قشنگه و به قوله نمایشگاههیا ماشینی کهه طراحی داشبوردش خوب باشه مطمعنن جاهایه دیگشم خوبه ولی نداشتن دکمه تماس رویه فرمان یکم جایه سوال داره ولی دکمه در داشبورد در جایه مناسبیه
علیرضا: 1395/9/2100:51:47،
5
3
در حین رانندگی راحت میشه ازش استفاده کرد نکته منفی دیگش نداشتن چراغ برایه سرنشینایه عقبه.
اما تا دلتون بخواد نکات مثبت داره
اولیش که هیجا ندیدم بیان کنن ولی خیلی مهمه نداشتن نقاط کوره یعنی واقعا خوب و عالی عمل کردن
دوم گیربکس عالیشه که به خاطر نوع تکنولوزی مورد استفاده و پیوستش بجز زمان پرگاز بودن و معکوس کشیدن به هیچ عنوان متوجه عمکرد تعویض دنده نخواهید شد.
نکته ای که همه به عنوان ضعف بیان میکنن شتابه اولیه ماشینه که در حالت حرکت اولیه در حالت اتوماتیک بسیار سنگیمه که اولا خصوصیت ماشینهایه cvt است ولی این ماشین 7 دنده تیپ ترونیکه پس برایه شروع با عادت ما ایرانیا که دوست داریم پر گاز بریم بهتره با این حالت شروع کنیم ولی در نظر بگیرید ماشین هایه گران سیستمی دارن که با توجه به فاصله طولی اجازه سرعت اولیه بالا را به راننده نمیدن چون این نوع رانندگی رو پر خطر میدونن ولی برایه ما که کلا
علیرضا: 1395/9/2101:00:41،
8
2
ولی برایه ما که کلا رانندگی بدون اصول و بدونتوجه به فاصله طولی اقدام پرخطر تعویض لاین رو انجام میدیم استفاده از تیپ ترونیک رو پیشنهاد میدم که جبران میکنه در بقیه موارد مشکل خاصی نیست و ماشین کشش لازم رئ حتی با سرنشین کامل هم کم نمیاره.سواریش نسبت به قیمتش عالیهو نمیشه ایراد گرفت .نقاطه قوتش زیاده
مثلا کی لس بودن ماشین که همه فکر میکنن یعنی ماشین با استارت شروع میکنه ولی قابلیت هاش فوق العادس یعنی کلید توجیب در ماشین باز میشه میبندی صندوق همینطور کلا سوییچ تعطیل.دوم بحثه ایمنی esp و کمربند پیش کشاننده تا 10 سانتیمتریه فرمون برایه اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.مصرف و ایمنیشو و مهمتر از همه هندلینگ و پایداریشه یعنی فرمان پذیرهدر حد کره ایها.تهویش خوبه ترمزها فعلا بینقصه.سیستم صوتیش خوبه در عملکرد عالیه ولی چون فعلا کمه کسی اطلاع نداره از ویژگیهاش ولطفا فروش این ماشینو با بسترن مقایسه نکنید چون
علیرضا: 1395/9/2101:06:25،
7
2
چون زمانی که که بسترن اومد اصلا ماشینی در این حد و اندازه از شرکت خوب نبود و گروه بهمن از این فرصت خوب بهره برد ولی با یه سرچ ساده با مزمون فروم بسترن یا عیب هایه بسترن به مشکلاتی که کابرا باهش مواجهن اشنا میشید و اونوقت به اصله قضیه میرسید .تنها عیبی که الان اریزو داره نداشتن یک فروم تخصصی که همه بیان تجربهاشونو بگن .که دیگران و حتی دارندگان از عیبها و خصوصیاتش مطلع بشن چه بسا خیلی از خودروها عیبهایی دارن ولی چون تا بحال مصرف مننده خاص از اون استفاده نکرده تا دیگران نگن متوجه نخواهد شداگه سوالی بود بپرسید جواب بدم
فرخ: 1395/9/2408:23:40،
5
3
با احترام به تمامی نظر های منتقدان
تا این ماشین رو از نزدیک لمس نکردین و پشتش ننشستین اعلام نظر و گرفتن ایراد هدفی جز تخریب نداره
پیشنهاد میکنم تست درایو این ماشین رو حتما شرکت کنید
من نه کارمند این شرکتم نه مبلغ
این ماشین رو تست کردم و خریدمش
در روز های اینده بررسی کاملم رو میزارم ولی تا اینجا از هر نظر انتخاب عالی داشتم
فرخ : 1395/10/1300:06:04،
6
1
با سلام مجدد خدمت دوستان عزیز
خوب حالا من نتیجه بررسی های خودمو تا 1700 کیلومتر کارکرد ماشین و یه سفر به شیراز با توجه به وعده ای که داده بودم میگم
در ابتدای کلام من مثل قبل واقعا از انتخابم راضی هستم
ماشین حرف نداره
از نظر سیستم ایمنی و ترمز
از نظر مصرف سوخت
از نظر راحتی سرنشین
از نظر شیکی و زیبایی ظاهری
از نظر امکانات الکتریکی
رانندگی باهاش خسته کننده نیست
صدای متور اصلا داخل نمیاد
کولر و بخاری عالیه
شتاب ثانویه عالیه
ماشین تو جاده فوقالعاده هست
توشهر شتاب اولیه کمی داره ولی بازم خیلی خوبه
طراحی داخلیش عالیه
پیشنهادم خرید مدل فولشه که کولر برقی داره و اصلا فشار به متور نمیباره
اگه یک بار دیگه قرار بود انتخاب کنم بازم همین رو انتخاب میکردم
حسن: 1395/10/1507:26:25،
4
0
سلام. وقت بخیر
من از شهریور دارم ۶۰۰۰ تا رفتن
شتابش معمولیه .
متوسط مصرفش خوبه
ایمنی ، امکانات ، گارانتی و ظاهرش عالیه .
هر کی قصد خرید داره میتونه بره توی سایت chery.ir تست درایو ثبت نام کنه ، با چشم باز خرید کنه .
سلیمیان: 1395/10/2115:53:49،
5
1
سلام
من صاحب آریزو ۵ اکسلنت هستم و خودم عملا تجربش کردم و دارم استفاده میکنم . از بسیاری از جهات عالیه ، نه ضعیفه و نه تنبل ، نرم و بی صداست ، کنترل خودرو راحت و کیفیت خوبی داره . فقط یک کلام ماشین خیلی خوبیه ، به ولله نظر قطعی من هست و هیچ تعارفی هم با کسی ندارم .
اینقدر راضیم که حالا حالاها به فکر فروشش نیستم .
هر کسی در مورد این ماشین شک داره میتونم کمکش کنم.
رضا: 1395/10/2213:10:42،
5
1
سلام خدمت كليه دوستانبا توجه به نظرات مثبت ومنفي در خصوص آريزو 5، دل به دريا زدم و اين ماشينو خريدم.قبلش ميخواستم النترامدل2014 يا 2015 بگيرم.چند ماشين هم ديدم سوارشم شدم،عليرغم اعلام فروشنده ها مبني بر عدم رنگ و خط و خش متاسفانه بعد از كارشناسي نمايندگي متوجه ايرادات بدنه و فني ماشين ميشدم.در نتيجه پيشنهاد بعضي از دوستان مبني بر خريد خودرو مدل پايينتر و برند بودن رو كنار گذاشتم . الان كه اين ماشين رو گرفتم واقعا راضي هستم.يكسري آپشنهاي النتراي فول مثل سنسور باران و نور و گرمكن و سرد كن نداره ،به نظرم زيادم ضروري نمياد.از نظر شتاب هم بايد بگم با توجه به وجود حالت L و DMگيربكس اين خودرو در شروع حركت ميتونيد شتاب لازمه را داشته باشيد و بعد از حالت اتومات استفاده شود. از نظر شتاب ثانويه هم بايد بگم با توجه به حجم موتور واقعا عليه.از نظر مصرف سوخت هم كه در بد ترين حالت ترافيك در صد كيلومتر10.5
علي: 1395/11/315:23:11،
1
0
با سلام
با عرض معضرت از لباس زير گرفته تا كفش آديداس و پوما كه خريداري ميشه و به عنوان برند استفاده كرده و تبليغشم ميكنيد يا چينيه يا ويتنم. تو اروپا و كشورهاي آمريكايي هم اگه سفر كنيد لوازم چيني كم نميبينيد. البته با كيفيت بالا. يه زماني خودرو آمريكايي بود ، بعد از اينكه خودرو ژاپني وارد شد كلي جبهه گيري از افرادي شبيه نظرات دوستان وجود داشت.بعد از اون هم كره ايا آمدن باز هم تكرار مكررات.الان هم چيني ها آمدن بازهم همان نظرات. بهتره از وسيله استفاده بشه بعد نظرات واقعي داده بشه . من كه النترا داشتم و راضي بودم. اين ماشينم خريدم از آن هم راضي هستم .به نظرم اختلاف قيمت النترا و آريزو وزنه را به سمت آريزو سنگينتر ميكنه . استفاده كنيد متوجه ميشيد.درضمن گيربكس و موتورش تحت ليسانس لنروور اينگليسه.جهت اطلاع
با تشكر و پوزش اگر نظرم باعث ناراحتي بعضي از دوستان شد.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل