کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مصادره 13 میلیون دلار از دارایی‎های ایران در کانادا


کد خبر : ۲۳۹۸۳شنبه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶:۰۲۲۶۲۶ بازدید

دادگاهی در کانادا حکم مصادره 13 میلیون دلار از دارایی های ایران را در این کشور صادر کرد.

دادگاهی در کانادا حکم مصادره 13 میلیون دلار از دارایی های ایران را در این کشور صادر کرد.

روزنامه کانادایی نشنال پست در گزارشی تحت عنوان “دادگاه در مورد یک پرونده 13 میلیون دلاری”، نوشت: این دادگاه حکم داده است از محل دارایی ها غیر دیپلماتیک ایران در کانادا به آسیب دیدگان در عملیات گروه های ترویستی غرامت داده شود.

این روزنامه مدعی شده حمایت ایران از برخی اقدامات تروریستی شده است.

به گزارش نشنال پست، این حکم بر ساختمان های دیپلماتیک ایران در اوتاوا اثر نمی گذارد، اما چندین ملک و چندین حساب بانکی غیر دیپلماتیک را در بر می گیرد.این نخستین حکمی است که در چارچوب یک قانون ضد تروریستی در کانادا صادر می شود.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که وزیر خارجه کانادا تایید کرده کشورش مذاکرات رسمی با ایران را در خصوص از سرگیری روابط، آغاز کرده است.استفان دیون وزیر خارجه کانادا روز جمعه به شبکه سی بی سی گفت: مذاکرات با ایران در سطح رسمی آغاز شده است.

در فوریه 2016 میلادی نیز کانادا اعلام کرد که بخشی از تحریمهای وضع شده علیه ایران را لغو می کند. این اقدام کانادا پس از آن صورت گرفت که آژانس بین المللی انرژی اتمی در ماه ژانویه تایید کرد که ایران به تعهدات خود برای محدود کردن فعالیت های هسته ای پایبند بوده است. سازمان ملل نیز تحریمهای اقتصادی علیه تهران را لغو کرده است.

صادرات کانادا به ایران در سال 1997 میلادی به بیش از 772 میلیون دلار رسید و این رقم در طول سال های تحریم با کاهش متوالی روبرو شده است. در سال 2014، صادرات کانادا به ایران به کمتر از 67 میلیون دلار رسید که بخش عمده آن، فروش مواد غذایی بوده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها