کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مجوز نسل چهارم تلفن همراه در کشور صادر شد


کد خبر : ۲۳۹۵دوشنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۳:۰۱۳۳۹۲ بازدید

رگولاتوری به نمایندگی از وزارت ارتباطات نخستین مجوز رسمی پیاده‌سازی نسل چهارم تلفن همراه (LTE) را به صورت پایلوت به اپراتور سراسری وایمکس مبین‌نت اعطا کرد.

 ناصر اصفهانی دیروز در یک نشست خبری از واگذاری نخستین مجوز نسل چهار ارتباطات به صورت پایلوت در کشور خبر داد.مدیرعامل اپراتور سراسری وایمکس گفت: با مذاکراتی که با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی داشتیم موفق شدیم مجوز پایلوت نسل چهار (LTE) را با محدودیت راه‌اندازی چهار سایت در شهر تهران اخذ کنیم. وی گفت: این اولین مجوز رسمی LTE در کشور است.

اصفهانی ادامه داد: ارائه این مجوز با دو هدف انجام شده است، نخست اینکه ما بتوانیم کارآیی LTE با وایمکس را بررسی کنیم و دوم رگولاتوری به نمایندگی از حاکمیت بتواند نتایج عرضه این سرویس را در کشور ارزیابی کند. مدیرعامل مبین‌نت افزود: هم‌اکنون در مرحله تامین تجهیزات هستیم و امیدواریم بتوانیم نسل چهارم ارتباطات را تا پایان سال به صورت آزمایشی ارائه کنیم. وی تاکید کرد: ما امیدوار هستیم در پایان دوره انحصار اپراتور سوم تلفن همراه همگام با دیگر شرکت ها بتوانیم مجوز ارائه نسل چهار را کسب کنیم. وزیر ارتباطات اخیرا اعلام کرده بود که در پایان دوره انحصار اپراتور سوم تلفن همراه، مجوز نسل سه و چهار را در کشور برای دیگر اپراتور‌ها صادر خواهد کرد. شرکت مبین‌نت در حالی موفق به اخذ مجوز آزمایشی نسل چهار شده که 40 درصد از سهام این شرکت متعلق به اپراتور اول تلفن همراه است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها