کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

راس سوم هرم تجمل آلمانی ها با A8 آئودی تکمیل شد


کد خبر : ۲۳۸۶۹پنجشنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۸:۴۷۳۴۲۱ بازدید

اینجا، خیلی ها، قلمرو سدان های فول‌سایز لوکس را محدود به مرسدس S کلاس و ب‌ام‌و سری 7 می دانند اما این قلمرو، حداقل در نژاد ژرمن ...
راس سوم هرم تجمل آلمانی ها با A8 آئودی تکمیل شدراس سوم هرم تجمل آلمانی ها با A8 آئودی تکمیل شد

اینجا، خیلی ها، قلمرو سدان های فول‌سایز لوکس را محدود به مرسدس S کلاس و ب‌ام‌و سری 7 می دانند اما این قلمرو، حداقل در نژاد ژرمن، یک ضلع دیگر هم دارد، با نشان چهار حلقه آئودی و کد هشت.

حال که پُشت بند ورود تعداد محدودی از نسل جدید مرسدس S کلاس (W222)، پای نسل جدید ب‌ام‌و سری 7 (G11) نیز توسط پرشیاخودرو به کشور بازشده، بد نیست با راس سوم هرم تجمل آلمانی ها، آئودی A8 نیز بیشتر آشنا شویم؛ مخصوصا حالا که پس از مدت ها انتظار، شاهد عرضه محصولات آئودی در کشور توسط گروه صنعتی رامک نیز هستیم.

هیچ ساختارشکنی بصری در طراحی بدنه A8 نمی بینید، همان خطوط ساده و روان، با عناصر مشخص طراحی نسل جدید سواری های آئودی، هویت‌بخش جلوه شیک و سنگین پرچم‌دار ساخته های این کمپانی هستند. البته تا همین حد هم کافی است چراکه افسون حقیقی A8 را باید در کابین آن جستجو کرد. نه در انتخاب چرم و چوب و آلومینیوم و پلاستیک، و نه در تعدد خطوط و سطوح و دکمه ها و تکسچر های این محیط، از دقت ریزبینانه دریغ نشده. مثل دسته دنده که با الهام از اهرم گاز قایق های مسافرتی طراحی شده، یا سیستم صوتی بالارده Bang & Olufsen با 19 بلندگو که توئیتر های آن، هنگام استارت خودرو، به سبکی باشکوه از داشبورد بیرون می زنند.

صندلی های جلو که بصورت برقی با قابلیت تنظیم در 22 جهت مختلف قابل سفارش هستند، یک طرف، آپشن جفت صندلی مدیریتی مجزای عقب که با زیرپایی، پشتی قابل تنظیم و ماساژور قابل سفارش هستند هم یک طرف. فنربندی بادی تطبیق‌پذیر، میز تاشو، سانروف پانورامیک، سیستم سرگرمی سرنشینان عقب با حافظه 20 گیگ و دو تبلت 10.2 اینچی و نسل جدید سیستم اطلاعات و سرگرمی MMI با صفحه نمایش ایستاده بر روی داشبورد، کنترلگر چرخشی موس مانند دارای پد لمسی، نویگیشن و تشخیص فرامین صوتی را هم به اینها اضافه کنید؛ پرچم‌دار آئودی از نظر امکانات رفاهی کم از S کلاس و سری 7 ندارد، همینطور از نظر امکانات ایمنی مدرن. برای تشریفات و رفاه بیشتر سرنشینان عقب، این سدان فول‌سایز لوکس در اتاق لانگ هم قابل سفارش است که فاصله 3.122 میلیمتری آن، 130 میلمتر بیشتر از فاصله بین دو محور در اتاق استاندارد است. همچنین باید به چراغ جلوهای Matrix LED آئودی که اولین بار فیس‌لیفت 2014 A8 معرفی شدند، اشاره کرد. این چراغ های هوشمند و پیشرفته، هر یک از 25 دیود ساطع کننده نور (LED) با قابلیت خاموش/روشن شدن خودکار بصورت ردیفی تشکیل یافته اند که روشن و یا خاموش بودن آنها، به سطح نور مسیر بستگی دارد. نسل جدید فلاشر های LED آئودی هم که با 18 واحد LED در چراغ های جلو و 24 واحد LED در چراغ های عقب A8 قرار گرفته اند، به ترتیب، پشت سر هم، روشن/خاموش می شوند.

A8 با موتور های بنزینی V6 مجهز به سوپرچارجر 306 اسبی، V8 توئین‌توربو 429، 513 و 597 اسبی، W12 6.3 لیتری 493 اسبی و دو گزینه توربودیزل (V6 و V8) قابل سفارش است و در آلمان، قیمتی در محدوده 81 تا 145 هزار یورو دارد. قدرتمندترین این گزینه ها یعنی واحد 597 اسبی، نیروبخش سوپرسدان لوکس S8 Plus است که 0 تا 100 را در تنها 3.8 ثانیه تخته می کند. هیچ یک از این مدل ها امکان عرضه رسمی در کشورمان را ندارند اما مدل هایبرید (با موتور 2.0 لیتری توربو) که با اتاق لانگ و قیمت پایه یک میلیون و 98 هزار یوان (604 میلیون تومان) در چین عرضه می شود، روی کاغذ امکان عرضه در کشورمان را دارد. این مدل با مجموع قدرت 241 اسب‌بخار و 480 نیوتن‌متر گشتاور بیشینه، شتاب 7.9 ثانیه دارد و حداکثر سرعتی برابر با 228 کیلومتر در ساعت. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 6.3 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

مجید رقیبی - عصر خودرو



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها