کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

3 روش متفاوت فروش خودرو در ایران


کد خبر : ۲۳۷۷۴دوشنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸:۴۷۴۱۶۵ بازدید

با افزایش رکود در بازار خودرو، خودروسازان ایرانی و چینی به همراه برخی از نمایندگی‌های واردات خودرو، سه روش متفاوت را برای فروش ...
3 روش متفاوت فروش خودرو در ایران3 روش متفاوت فروش خودرو در ایران

با افزایش رکود در بازار خودرو، خودروسازان ایرانی و چینی به همراه برخی از نمایندگی‌های واردات خودرو، سه روش متفاوت را برای فروش محصولات خود برگزیده‌اند تا بلکه بتوانند با ایجاد جذابیت، مشتریان را مجاب به خرید خودرو کنند.

بر این اساس خودروسازان داخلی با پرداخت سودهای مشارکت و انصراف 25 تا 27 درصدی سعی بر آن دارند تا سرمایه و نقدینگی مورد نیاز خود را از بازار تامین کرده و سودی بالاتر از نرخ رسمی به مشتریان ارائه دهند. 

کارشناسان بازار خودرو بر این باورند که خودروسازان کشور در شرایط کنونی چاره دیگری جز این ندارند تا بتوانند به تامین نقدینگی خود بپردازند از این رو مجبورند به منظور بازارسازی برای محصولات‌شان از فرصت کاهش نرخ سود بانکی استفاده کرده و سود بیشتری را به متقاضیان خودرو بپردازند تا آنها به خرید خودرو و سرمایه گذاری در این بازار مجاب شوند.

در این میان خودروسازان چینی و اروپایی روش متفاوتی را برگزیده‌اند. آنها سعی می کنند با ارائه تسهیلات بلند مدت با نرخ سود کم یا صفر، این امکان را برای مشتری فراهم آورند که خودرو قسطی را با کمترین قیمت خریداری کنند.

تبلیغات سراسری خودروسازان چینی در کشور، این موضوع را نشان‌ می‌دهد که آنها سعی دارند با کمترین پیش پرداخت و ارائه بالاترین میزان تسهیلات با نرخ سود کم آنها را صاحب خودروهایی کنند که بین 50 تا 70 میلیون تومان قیمت دارند.

کارشناسان بازار بر این باورند که چون محصولات چینی به خودی خود دارای مشتری نیستند، تنهای راهی که برای ایجاد بازار باقی می‌ماند همین فروش خودرو با تسهیلات بلند مدت است وگرنه بدون ارائه تسهیلات کمتر کسی حاضر است که پول نقد خود را صرف خرید خودروهای چینی کند.

اما در این میان برخی از خودروسازان اروپایی سعی دارند با ارائه تخفیف هایی به مشتریان خود در بازار فروش نقدی فعال شوند. این خودروسازان اخیرا با صدور بخش‌نامه های فروش، سعی کرده‌اند تا در بازار 80 تا 190 میلیون تومانی فعالیت کرده و محصولاتشان را با تخفیف و تحویل فوری یک هفته‌ای به مشتریان پیشنهاد دهند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها