کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تلفن‌های بی‌سیم خانگیِ دارای مجوز مشخص شدند


کد خبر : ۲۳۷۵۸دوشنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲:۱۰۳۱۹۸ بازدید

علی‌رغم وجود مارک‌ها و برندهای مختلفی از دستگاه‌های تلفن ثابت بی‌سیم در بازار اما تاکنون تعداد کمی از این دستگاه‌ها مورد تأیید نمونه رگولاتوری ...

علی‌رغم وجود مارک‌ها و برندهای مختلفی از دستگاه‌های تلفن ثابت بی‌سیم در بازار اما تاکنون تعداد کمی از این دستگاه‌ها مورد تأیید نمونه رگولاتوری در حوزه تجهیزات ICT قرار گرفته‌اند.

 سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بر اساس آیین‌نامه تایید نمونه تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات مصوب جلسه شماره 53 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به انجام آزمایشاتی جهت تایید صحت عملکرد تجهیزات این بخش در شرایط مختلف می‌پردازد. گواهی تایید نمونه تاییدیه‌ای است که تطابق مشخصات یک نمونه از تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات، از هر مارک و مدل را با استانداردهای فنی و مقررات ملی اعلام می‌دارد و مجوزی برای استفاده دستگاه در اتصال به شبکه‌های ارتباطی است.

لذا کلیه سازندگان داخلی، واردکنندگان و نمایندگی‌های مجاز تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات قبل از تولید و ورود انبوه آن تجهیزات به کشور لازم است گواهی تایید نمونه را از رگولاتوری دریافت نمایند.

هر یک از آزمون‌های لازم، صرف نظر از روال‌های اداری معمول نیاز به مدت زمانی برای بررسی مشخصات و مدارک تجهیزات، هماهنگی‌های لازم با آزمایشگاه‌های مربوطه (از جمله نصب و راه‌اندازی و پیکربندی تجهیزات توسط متقاضی در صورت نیاز)، مکاتبات با آزمایشگاه‌ها از طرف این سازمان، فرآیند انجام آزمون‌ها مطابق استانداردها، بررسی نتایج آزمون، تهیه گزارش آزمایش و ... دارد که نهایتا پس از گذشت تمامی این مراحل و در صورت عدم بروز مشکل در هیچ یک از مراحل مذکور گواهی تایید نمونه از طرف سازمان صادر می‌شود.

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که مبادرت به ورود تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات به داخل کشور یا اقدام به تولید این تجهیزات در داخل کشور می‌کنند، لازم است اطلاعات کافی درباره هزینه و زمان طی مراحل تایید نمونه و همچنین عدم ورود یا تولید تجهیزاتی که مردود شده‌اند را داشته باشند.

اداره کل استاندارد و تایید نمونه رگولاتوری با توجه به نوع دستگاه، آزمون‌های انجام شده و بررسی مطابقت با استانداردها، مقررات و ضوابط موجود، یکی از موارد ذیل را درباره وضعیت دستگاه اعلام می‌نماید:

1. گواهی تایید نمونه دائم (سه ساله): زمانی صادر می‌شود که تمامی آزمون‌های مورد نظر بر روی دستگاه و توسط همان متقاضی انجام شود.

2. گواهی تایید نمونه موقت (شش ماهه قابل تمدید تا چهار بار): زمانی صادر می‌شود که تنها بخشی از آزمایش‌ها توسط متقاضی انجام شود.

3. گزارش ترخیص براساس اظهار متقاضی: زمانی صادر می‌شود که امکان انجام آزمون دستگاه در آزمایشگاه‌های مورد تایید رگولاتوری وجود نداشته یا در حال حاضر آزمایشگاهی برای انجام آزمون مورد نظر اعتباردهی نشده باشد.

4. گزارش عدم امکان بررسی و تایید دستگاه: زمانی صادر می‌شود که آزمایشگاه امکان انجام آزمون را داشته باشد ولیکن نیاز به تجهیزات تکمیلی برای آزمون است که متقاضی موظف به تهیه آنهاست. در صورتیکه متقاضی این تجهیزات تکمیلی را فراهم نکند این گزارش صادر می‌شود.

5. نامه گزارش یا ترخیص براساس تعهد اخذ شده از متقاضی: این نامه زمانی صادر می‌شود که آزمون‌های اصلی در مورد دستگاه مورد نظر انجام شده است ولیکن علی‌رغم وجود برخی مغایرت‌ها در نتایج آزمون، از آنجا که متقاضی نیاز مبرم به دستگاه مربوط داشته و امکان جایگزینی دستگاه دیگر نیز وجود ندارد، با تعهد اخذ شده از متقاضی و بهره بردار نهایی دستگاه نسبت به صدور نامه مذکور اقدام می‌شود. این نامه دلیل بر تایید دستگاه نیست و صرفا ترخیص آن بلامانع اعلام می‌شود.

در حال حاضر اداره کل استاندارد و تایید نمونه رگولاتوری، گواهی‌های معدودی در زمینه تلفن‌های بی‌سیم خانگی صادر کرده که به شرح زیر است:

r4tomhzeuimqrgf3k93.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها