کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نقطه اوج سفر ما به ایران، آمدن به اصفهان بود


کد خبر : ۲۳۶۰۵پنجشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱:۴۱۶۱۷ بازدید

وزیر خانه اقتصاد، کار و ترافیک ایالت زاکس آلمان، گفت: نقطه اوج سفر ما به ایران، آمدن به شهر اصفهان بود و من فکر می کنم به قلب فرهنگی و ...

وزیر خانه اقتصاد، کار و ترافیک ایالت زاکس آلمان، گفت: نقطه اوج سفر ما به ایران، آمدن به شهر اصفهان بود و من فکر می کنم به قلب فرهنگی و صنعتی ایران پا گذاشته ایم.

مارتین دالیگ (Martin dulig) در نشست هیات تجاری و نمایندگان سه استان از آلمان و مسئولان اتاق بازرگانی اصفهان و فعالان اقتصادی استان اصفهان که عصر چهارشنبه در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، افزود: خلاقیت و آینده نگری به وضوح در اصفهان قابل مشاهده است. وی اضافه کرد: استان اصفهان مشترکات زیادی از جمله جمعیت و صنعتی بودن با استان زاکس دارد.

دالیگ اظهار کرد: ارتباط مستقیم و رودر روی مردم و شرکت های دو کشور بهترین راهکار برای انجام فعالیت های مشترک بویژه فعالیت های اقتصادی در آینده است.در ادامه جلسه دو نماینده دیگر از دو استان زاکس-آنهالت و مکلنبورگ-فورپومرن به ارائه نظرات مثبت خود پیرامون شهر و استان اصفهان پرداختند و نسبت به برقراری روابط مشترک تجاری و فرهنگی در آینده با اصفهان ابراز امیدواری کردند.

سه استان زاکس، زاکس-آنهالت و مکلنبورگ-فورپومرن در شرق آلمان ( آلمان شرقی سابق) قرار دارند.

هیات تجاری آلمانی متشکل از 60 نفراز مسئولان و دست اندرکاران در زمینه های معماری، برنامه ریزی و مهندسی، ساخت و ساز، شیمی، انرژی، لجستیک، مکانیکی، تجهیزات و لوازم جانبی، دارویی و صنایع غذایی در این نشست به تبادل نظرپرداختند. در حاضران در این نشست مهمترین زمینه های همکاری و سرمایه گذاری در بخشهای مختلف را مورد بررسی قرار دادند . انرژی های پاک و گردشگری به عنوان مهمترین بستربرای سرمایه گذاری و مشارکت آلمانی ها در این استان اصفهان مطرح است . 

انرژی پاک یا تجدیدپذیر(Renewable energy) به انواعی از انرژی ‌گفته می شود که منبع تولید آن برخلاف انرژی‌های تجدیدناپذیر(فسیلی) ، قابلیت آن را دارد که توسط طبیعت در یک بازه زمانی کوتاه مجدداً به وجود بیاید یا به عبارتی تجدید شود مانند انرژی خورشیدی یا باد.

رسول زرگرپور استاندار اصفهان روز چهارشنبه در دیدار با وزیران امور اقتصادی و انرژی سه ایالت'مکلنبورگ' - 'فورپومرن، زاکسون و زاکسون' - 'آنهالت آلمان' در محل تالار اشرف اصفهان افزود: میزان مبادلات اقتصادی و فرهنگی ایران و آلمان در همه ادوار خوب و گسترده بوده است و پیش بینی می شود پس از برجام این ارتباطات نیز افزایش یابد.

وی با اشاره به نخستین قرارداد خارجی پس از برجام در اصفهان که دیروز به امضاء رسید، اظهار کرد: این قرارداد میان یک شرکت آلمانی و یک شرکت اصفهانی منعقد شد و ما امیدوار به بهبود شرایط برای انتقال تجربه ها و گسترش ارتباطات اقتصادی و گردشگری هستیم.
آلمان آماده انتقال فناوری انرژی های تجدیدپذیر به ایران استدر جریان نشستهای دیروز هیات با مسئولان استان اصفهان ، وزیر انرژی ایالت مکلنبورگ - فورپومرن آلمان گفت: کشور آلمان آماده سرمایه گذاری و نیز انتقال فناوری انرژی های تجدیدپذیر و نو به ایران است.

به گزارش ایرنا، 'کریستیان پگال' (Christian Pegal) در دیدار با استاندار اصفهان افزود: شرکت های قدرتمند زیادی در کشور آلمان در زمینه انرژی های تجدیدپذیر و پاک فعالیت می کنند بطوریکه دولت آلمان صد درصد انرژی مورد نیاز خود را از این طریق تامین می کند.وی با اشاره به سفر هیات اقتصادی سه ایالت'مکلنبورگ'، 'زاکسن' و 'زاکسن آنهالت' به ایران و اصفهان اظهار کرد: این سفر با هدف شناسایی و ارزیابی فرصت های همکاری و سرمایه گذاری در ایران 

کشور آلمان مجموعا دارای 16 استان است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها