کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جدیدترین پیش بینی از آینده بازار مسکن و بورس


کد خبر : ۲۳۵۶شنبه، ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۰:۳۳۵۲۹۵ بازدید

بررسي وضعيت بازار مسكن طي 6 ماه آينده، روند كلي بازار و تغييرات احتمالي شاخص طي يك هفته و يك ماه آينده، پيشنهاد سهام برتر براي ورود در يك بازه يك ماهه و پيشنهاد صنايع برتر در همين دوره، مهم‌ترين موضوعاتي است كه در نظرسنجي اخير شركت تدبيرگران فردا مورد بررسي قرار گرفته است.

بر اين اساس و با مشاركت 56 شركت كارگزاري، بيمه‌اي، مشاوره‌اي، صندوق‌هاي مختلف و...، نظرسنجي اين هفته نشان مي‌دهد 63 درصد از مشاركت‌كنندگان معتقدند بازار مسكن در 6 ماه آتي روندي متعادل را در پيش خواهد گرفت. اين در حالي است كه 21 درصد معتقدند كاهش قيمت مسكن تا 10 درصد قيمت‌هاي كنوني قابل پيش‌بيني است. هفت درصد نيز پا را از اين ميزان فراتر نهاده و معتقدند رقم كاهش قيمت مسكن مي‌تواند بيش از 10 درصد تجربه شود. 

در عين حال 9 درصد اعضاي جامعه آماري پيش‌بيني افزايش قيمت مسكن را دارند. اين موضوع نشان مي‌دهد يكي از مهم‌ترين بازارهاي موازي بورس كه بخش قابل توجهي از نقدينگي را به خود اختصاص مي‌دهد تا 6 ماه آينده در ثبات و آرامش به سر مي‌برد.بر اين اساس پيش‌بيني مي‌شود بورس در مدت يك ماهه آتي روند مثبتي را پشت سر بگذارد، به طوري كه 77 درصد جامعه آماري به مثبت بودن شاخص معتقدند و 23 درصد نيز روند بازار را متعادل و با ثبات ارزيابي كرده‌اند. براي دوره كوتاه‌مدت، پيش‌بيني‌ها با احتياط بيشتري همراه شده به طوري كه 40 درصد معتقدند بازار رشدي بيش از 2 درصد را در هفته جاري تجربه مي‌كند و اين در حالي است كه 56 درصد معتقدند شاخص در محدوده 2- تا 2 درصد نوسان را تجربه خواهد كرد. 

بانك، پتروشيمي و خودرو به ترتيب با 18، 17 و 12 درصد بيشترين آراي مشاركت‌كنندگان اين نظرسنجي رتبه‌هاي اول تا سوم صنايع پيشنهادي را براي ورود در بازه يك ماهه از آن خود كرده‌اند، در حالي كه صنايع پالايشگاهي، تجهيزات و انفورماتيك با نسبت مساوي و 6 درصد در جايگاه چهارم قرار گرفتند.

به نظر مي‌رسد همچنان اخبار رفع تحريم‌ها در صنايع بانكي، پتروشيمي و خودرو بازار را تحت تاثير قرار خواهد داد. «رمپنا»، «پارسان» و «وغدير» به ترتيب با 15، 12 و 9 درصد رتبه‌هاي اول تا سوم برترين سهام براي ورود در بازه يك ماهه محسوب مي‌شوند.«رتاپ»، «شبندر»، «وپاسار» با كسب نسبت برابر 7 درصد آراي اين نظرسنجي جايگاه چهارم را در اختيار دارند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها