کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پورشه 718 باکستر دیگر فوق العاده نیست؟


کد خبر : ۲۳۴۹۱سه شنبه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰:۴۳۴۴۲ بازدید

صدای موتور این باکستر S جدید در حالت درجا شبیه ولکس واگن بیتل است که البته اگر 50.695 پوند برای یک خودرو اسپورت پرداخت کرده ...

سینا تفضلی- صدای موتور این باکستر S جدید در حالت درجا شبیه ولکس واگن بیتل است که البته اگر 50.695 پوند برای یک خودرو اسپورت پرداخت کرده باشید نکته مثبتی به حساب نمی‌آید. این پورشه 718 باکستر جدید دارای یک موتور توربوشارژ چهار سیلندر است.

عدد 718 اشاره‌کننده به خودرو مسابقه‌ای است که پورشه در اوایل دهه 1960 تولید می‌کرد و مانند همه خودروهای متداول در آن زمان از یک موتور چهار سیلندر بهره‌مند بود. اما از زمانی‌که در سال 1996 برای نخستین بار مدل باکستر عرضه شد، این خودرو دارای موتور شش‌سیلندری بود که صدای گوش‌نوازی برای علاقه‌مندان به خودرو داشت.


oi3ygmijl07a7xha9rl.jpg
 

به همین دلیل است که بازگشت به سیستم چهار سیلندر بعد از این همه مدت درست مثل بازگشت به تلویزیون‌های سیاه و سفید است، درحالی‌که چندین دهه است که تلویزیون‌های رنگی عرضه شده‌اند. پس چرا پورشه از دو سیلندر دیگر صرف نظر کرده است؟ جواب اینجاست، به دلایل مرتبط با انتشار گازهای گلخانه‌ای یا اگر بخواهیم واضح‌تر بگوییم، به دلیل رعایت‌کردن ضوابط کاملاً غیر‌واقعی و بی‌معنی انتشار گازهای گلخانه‌ای در اروپا این تصمیم اتخاذ شده است.

مدل 718 S که از یک موتور 2.5 لیتری بهره می‌گیرد که توانایی تولید 350 اسب بخار نیرو را در خود دارد. این رقم 34 اسب بخار بیشتر از باکستر شش سیلندر است و برای رساندن این مدل از صفر تا صد در زمان 4. 4 ثانیه با گیربکس دستی کافی است. با وجود از دست دادن دو سیلندر، این باکسترهمچنان بسیار سریع است. با وجود اینکه هنوز نمی‌توان این مدل را در دسته ابرخودروها قرار داد اما کماکان بسیار سریع به نظر می‌آید.

همچنین نسخه دیگری از ابتدای عرضه باکستر با موتور 2 لیتری و قدرت 300 اسب بخاری در دسترس خواهد بود. اگرچه باکستر 718 ظاهری شبیه مدل قبلی این خودرو دارد، اکثر پنل‌های بدنه آن کاملاً جدید هستند. در میان اعضای قابل مشاهده چراغ‌های عقب تغییر کرده‌اند و خطی صاف نیز به قسمت عقب خودرو اضافه شده است که در میان آن نام پورشه دیده شده و زیبا جلوه می‌کند.


uwk9smtu7dmqb6omhha.jpg
 

در داخل خودرو اما تغییرات به حداقل می‌رسد و تنها سیستم جدید اطلاعاتی-سرگرمی نصب شده روی خودرو است که تغییری قابل ذکر به حساب می‌آید. موقعیت راننده مانند همیشه عالی بوده و از کیفیت مشابه قبل برخوردار است. خودرو آزمایشی ما متشکل از بسیاری از امکانات اضافی انتخابی همیشگی است که قیمت خودرو را تا 61.466 پوند افزایش‌داده و شامل امکاناتی چون چرم دوزی  LED 1680 پوندی و چراغ‌های جلو 1344 پوندی است. مدت زمان زیادی از اینکه با این مبلغ می‌توانستید یک 911 بخرید نگذشته است.

پورشه با نصب اکسل عقب سفت‌تر و سیستم کنترل تمام الکتریک که از مدل 911 توربو قرض گرفته شده، شاسی 718 را دچار تغییرات ناچیزی کرده است. این تغییرات به علاوه تایرهای Pirelli مخصوص این مدل، باکستر را از خودرویی که تنها هندلینگ خوبی داشت به خودرویی تقریباً کامل تبدیل کرده است.

موتور این خودرو دارای گشتاور و نیروی قابل توجهی است که خودرو را با شتابی عالی به مسیر روانه می‌کند.

به محض شروع حرکت خودرو، صدای شبیه بیتل آن پایان یافته و با تغییر تن بیشتر به صدای سوبارو Impreza توربویی شبیه است که یک پارچه خیس جلوی انتهای لوله اگزوز آن نگه داشته باشند! این همان چیزی است که یک خودرو اسپورت بی‌نظیر بودنِ این مدل را خراب می‌کند. مشکل اینجاست که در این جهان دارای ترافیک پرتراکم و دوربین‌های کنترل سرعت، یک خودرو باید بیشتر از یک خودروی سریع روی کاغذ باشد.

باید صدای فوق‌العاده‌ای داشته باشد و بتوان در هر سرعتی از رانندگی با آن لذت برد.


sqmi0q3gnwo3n169imb3.jpg
 

موستانگ در یک جاده صاف نیز نمی‌تواند حریف این خودرو شود، چه رسد به پیچ‌ها؛ اما در سرعت 20 مایل بر ساعت در خیابان‌های شهر صدای بی‌نظیری دارد. . . . همان‌طور که در 30، 40 و 50 مایل بر ساعت نیز به همین منوال  است.

باکستر 718 هنوز هم بهترین roadster در کلاس خود است و لذت رانندگی آن نیز کماکان از بسیاری از رقبای آن بیشتر است اما اختلاف بین آنها دیگر مانند قبل خیلی زیاد نیست.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها