کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سفر ظریف به 4 کشور اروپایی


کد خبر : ۲۳۴۶۳دوشنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳:۴۷۱۰۷۶ بازدید

وزیران امور خارجه ایران و لهستان آنچه را که سند رایزنی‌های سیاسی با هدف ارتقای همکاری‌های دوجانبه بین تهران و ورشو خوانده شده ...

وزیران امور خارجه ایران و لهستان آنچه را که "سند رایزنی‌های سیاسی" با هدف "ارتقای همکاری‌های دوجانبه" بین تهران و ورشو خوانده شده است، امضا کرده‌اند.

محمد جواد ظریف در اولین بخش از سفر اروپایی خود وارد لهستان شده است.

گزارش شده است که در این دیدار آقای ظریف و ویتولد واشچیکوفسکی، همتای لهستانی وی، در خصوص حوزه‌های مختلف همکاری اقتصادی ایران و لهستان از جمله در زمینه "انرژی و روابط بانکی و همچنین مسائل بین‌المللی مورد اهتمام دو طرف مانند بحرانهای منطقه غرب آسیا و راه حل های آن و بحران مهاجرت" بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان عصر روز یکشنبه (29 مه/9 خرداد) و در آغاز سفر خود به چهار کشور لهستان، فنلاند، سوئد و لتونی وارد ورشو پایتخت لهستان شد.

این سفر با حضور نمایندگان بنگاه‌های خصوصی بزرگ اقتصادی ایران انجام شده است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و هیاتی اقتصادی مرکب از 60 بازرگان و مدیر شرکت‌های اقتصادی ایران، در این سفر حضور دارند.

وزیر خارجه کشورمان گفته است که این دیدارها "حامل این پیام برای کشورهایی است که با آنها ارتباط ویژه داریم چرا که برای توسعه روابط توجه ویژه ما به همکاری‌ها در بخش خصوصی است. دولت هم وظیفه خود می‌داند که از بخش خصوصی حمایت کند."

به گفته آقای ظریف در چارچوب سیاست پایدار کشور بر مبنای سیاست‌های اعلام شده از سوی رهبر ایران درباره سیاست‌های "اقتصاد مقاومتی" تنها موضوع "مشترک در این چهار کشور حضور فعال بخش خصوصی در برنامه‎های اقتصادی ایران است."



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها