کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گروه هفت: رشد اقتصادی جهان هنوز كند است


کد خبر : ۲۳۲۹۴شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴:۰۴۷۱۱ بازدید

هفت كشور بزرگ صنعتي جهان موسوم به «گروه هفت» رشد اندك اقتصاد جهاني را ناشي از خطرات گوناگوني از جمله منازعات ژئوپليتيك ...

هفت كشور بزرگ صنعتي جهان موسوم به «گروه هفت» رشد اندك اقتصاد جهاني را ناشي از خطرات گوناگوني از جمله منازعات ژئوپليتيك، تروريسم و بحران پناهجويي ارزيابي كرده و اين مساله را اولويت فوري اين گروه خوانده است. اين گروه در بيانيه پاياني نشست خود اعلام كرده‌اند: «به باور ما آهنگ رشد اقتصادي در جهان هنوز كند است و انتظارات را برآورده نمي‌كند.»

به گزارش رويترز، سران گروه هفت از كاربرد واژه‌ بحران اقتصادي پرهيز كرده‌ و اعلام كرده‌اند كه قصد دارند تا پايان سال جاري ميلادي توافقنامه‌ مربوط به تجارت آزاد ميان اتحاديه‌ اروپا و ايالات متحده امريكا از يك‌سو و اتحاديه‌ اروپا و ژاپن از ديگرسو را به تصويب برسانند. گروه هفت در بيانيه خود خواستار آن شده كه بازارهاي بين‌المللي «باز» بمانند و با همه اشكال حمايت‌گرايي مقابله كنند. سران اين كشورها همچنين وعده داده‌اند كه از كاهش ارزش واحدهاي پولي خود براي قرار گرفتن در موقعيت بهتر براي رقابت خودداري كنند.

سران كشورهاي بزرگ صنعتي جهان متشكل از امريكا، كانادا، آلمان، بريتانيا، فرانسه، ايتاليا و ژاپن در ايسه‌شيماي ژاپن گرد هم آمدند.

اين گروه همچنين اعلام كرده، بحران ناشي از مهاجران و پناهجويان كه به‌طور مشخصي به اروپا سرايت كرده، چالشي است كه همه جهان بايد به حل آن كمك كند. در بيانيه سران گروه هفت آمده است: «حركت گسترده و همچنان در جريان مهاجران و پناهجويان چالشي جهاني است كه به واكنشي جهاني نيز نياز دارد.»

بنا بر اين گزارش، تنها يك روز پيش از صدور اين بيانيه دونالد تاسك، رييس شوراي اروپا گفته بود آنچه اروپا براي حل بحران مهاجران و كمك به آوارگان و پناهجويان انجام داده بسيار گسترده است و از منتقدان خواسته بود به جاي انتقاد، كمك‌هاي خود را افزايش دهند. تاسك در عين حال از گروه هفت خواسته بود از موسسات پولي بين‌المللي و سازمان‌هايي كه كمك‌هاي مالي انجام مي‌دهند بخواهند تا هزينه‌هاي بيشتري را تامين كرده و نيز تمام جهان را تشويق به ايجاد طرح‌هاي اسكان مجدد و ديگر تهميدات قانوني براي مهاجران بكنند.

سران اقتصادهاي بزرگ جهان نيز در بيانيه خود گفته‌اند: «ما متعهد مي‌شويم براي تامين نيازهاي فوري و بلندمدت پناهجويان و مهاجران و ديگر كساني كه مجبور به ترك محل سكونت خود شده‌اند، كمك‌هاي جهاني را افزايش دهيم.» آنها از سازمان‌هاي پولي جهان و ياري‌دهندگان ديگر نيز خواهند خواست تا كمك‌هاي پولي و فني خود را بيشتر كنند.

در بيانيه پاياني اين اجلاس ضمن اشاره به اينكه تعداد آوارگان در جهان پس از جنگ جهاني دوم تاكنون به بالاترين ميزان خود رسيده است، تصريح شده است: «حل نهايي براي رفع بحران مهاجرت در كشورهاي جهان از جمله سوريه تنها با تامين مرحله انتقالي سياسي پايدار مي‌توان صورت گيرد.»در سال گذشته ميلادي، بحران‌هاي مختلف، از جنگ داخلي سوريه، درگيري‌هاي خشونت‌بار در عراق و افغانستان، تنش‌ها در آفريقا و بدتر شدن وضعيت اقتصادي تهيدستان، يك ميليون و ۳۰۰ هزار نفر خود را به قاره اروپا رساندند. بخشي از آنها آوارگان جنگ و عمدتا از سوريه هستند و بسياري نيز مهاجران اقتصادي و اجتماعي هستند؛ كساني كه از طريق دريا، به شكل غيرقانوني به اروپا سفر كرده‌اند. در سال گذشته دست‌كم ۱۳۰۰ نفر نيز در دريا غرق شدند.

 

 هشدار درباره خطرات خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا

رهبران گروه هفت در نشست خود در ژاپن همچنين موضوع تاثير خروج احتمالي بريتانيا از اتحاديه اروپا (برگزيت) بر اقتصاد جهان را نيز بررسي كرده و اعلام كردند راي انگليس به خروج از اتحاديه اروپا تهديدي جدي را متوجه رشد جهاني خواهد كرد. اين گروه در بيانيه پاياني خود اخطار داده كه خروج انگليس از اتحاديه اروپا روند رو به رشد تجارت جهاني، سرمايه‌گذاري و اشتغال را وارونه خواهد كرد. آنگلا مركل گفته كه رهبران حاضر در گروه هفت در ايسه‌شيما بر سر عدم خروج انگليس از اتحاديه اروپا اتفاق‌نظر دارند.

هشدار گروه هفت در مورد عواقب خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا درحالي صادر مي‌شود كه بريتانيا براي همه‌پرسي در روز ۲۳ ژوئن در اين مورد آماده مي‌شود. ديويد كامرون، نخست‌وزير انگليس، كارزار ماندن در اتحاديه اروپا را آغاز كرده است.

نظرسنجي‌هاي تازه حاكي است كه شمار طرفداران ماندن در اتحاديه اروپا بيشتر است. يورونيوز در اين باره نوشته است: «گروه هفت نيز به نهادهاي بين‌المللي پيوست كه خواستار ماندن بريتانيا در اتحاديه اروپا هستند. كاملا روشن است كه سياست‌گذاران جهاني تمايل دارند همه‌پرسي ماه ژوئن انگليس به چه سمتي برود، اما چيزي كه حداقل براي عموم مشخص نيست، اين است كه در صورت راي انگليسي‌ها به خروج از اتحاديه اروپا، نقشه جايگزين چه خواهد بود.»

* تعادل



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها