کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

عرضه مدل‌های جدید تویوتا و لکسوس در بازار ایران

کدخبر:۲۳۱۴۱سه شنبه، ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵:۰۳۶۹۸۱ بازدید

مدیرعامل شرکت ایرتویا از عرضه چند مدل از خودروهای تویوتا و لکسوس در سال جاری خبر داد و گفت: این خودروها به لحاظ قیمتی در سطوح متفاوتی ...
عرضه مدل‌های جدید تویوتا و لکسوس در بازار ایران

مدیرعامل شرکت ایرتویا از عرضه چند مدل از خودروهای تویوتا و لکسوس در سال جاری خبر داد و گفت: این خودروها به لحاظ قیمتی در سطوح متفاوتی قرار دارند اما به طور قطع قیمت برخی، کمتر از 150 میلیون تومان خواهد بود.

عبدالرضا فهیمی، با بیان این مطلب و با تاکید براینکه به لحاظ بازاریابی از طرح نام و مدل خودروهای جدید خودداری می شود، اظهار داشت: رنج قیمت محصولات ایرتویا در بازار ایران، از حدود 100 میلیون تومان آغاز می شود ضمن اینکه در تلاش هستیم محصولات زیرقیمت 100 میلیون تومان را هم به بازار ایران عرضه کنیم. وی سپس تنوع محصولات در سبد فروش را ضرورت بقای هر شرکت در بازار رقابتی عنوان کرد و گفت: براین اساس ایرتویا گام های خود را بر می دارد ضمن اینکه این سیاست یک فعالیت لوکس به شمار نمی آید بلکه یک ضرورت محسوب می شود.

44 سال فعالیت مستمر ایرتویا

فهیمی که به مناسبت آغاز چهل و پنجمین سال فعالیت ایرتویا در جمع خبرنگاران سخن می گفت، اظهار داشت: در سال 57 ایران پنجمین مقصد صادرات خودروهای تویوتا به شمار می آمد و در مدت 44 سال فعالیت، این شرکت به طور مستمر و پیوسته به فعالیت خود ادامه داده است.

عضو انجمن واردکنندگان خودرو سپس تاکید کرد: ایرتویا از حیث تداوم فعالیت در بین نمایندگان رسمی واردکننده خودرو، تنها نماینده ای است که هیچ گاه فعالیت خود را متوقف نساخته و حتی در سالهای ممنوعیت واردات خودرو، در سایر زمینه های خودرویی از جمله ارایه خدمات پس از فروش فعالیت داشته است.


تردد بیش از 130 هزار دستگاه تویوتا در کشور

وی همچنین تعداد خودروهای تویوتا و لکسوس از سال 2005 به بعد که در حال تردد در کشور هستند را بیش از 130 هزار دستگاه برشمرد و گفت: سهم تویوتا و لکسوس از بازار ایران بین 15 تا 20 درصد در حال نوسان است که با توجه به شرایط بازار این نسبت تغییر می کند.

فهیمی با بیان اینکه بیش از 30 برند جهانی خودرو در بازار ایران وجود دارد، خاطرنشان کرد: تا قبل از سال 92 که ورود خودروهای با حجم بیش از 2500 سی سی آزاد بود، وضعیت رقابتی خودروهای تویوتا در سطح بالایی بود اما پس از آن سال و سپس ممنوعیت واردات خودرو با حجم بیش از 2500 سی سی، شرایط این نوع خودرو در بازار ایران دچار نوسان شد.

به گفته وی، 85 درصد فروش خودروهای ایرتویا مربوط به خودروهای با حجم بیش از 2500 سی سی بود اما پس از سال 92 این نسبت دچار دستخوش شد هرچند اکنون در حال پوشش این سهم در شرایط کنونی بازار ایران هستیم.


واردات 65 درصد خودرو توسط واردکنندگان موازی

مدیرعامل ایرتویا نماینده انحصاری تویوتا در ایران، با تاکید براینکه این شرکت فراهم کننده خدمات پس از فروش برای خودروهای تویوتا و لکسوس است، گفت: فعالان واردات خودرو در کشور متاسفانه بسیار زیاد هستند اما در این شرایط سازمان های نظارتی عمدتا نمایندگان رسمی مورد خطاب قرار می دهند.

فهیمی ادامه داد: از مجموع واردات خودرو به کشور، تنها 35 درصد آن توسط نمایندگان رسمی وارد شدند و مابقی آن توسط واردکنندگان موازی به کشور وارد شده اند.

وی سپس دستورالعمل ساماندهی واردات خودرو به کشور را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: این دستورالعمل تا این لحظه توفیقات خوبی داشته که باید آن را به فال نیک گرفت چرا که حقوق مردم و دولت را حفظ کرده است.
این فعال حوزه واردات خود تصریح کرد: نمایندگان رسمی همیشه در حال پاسخگویی به سازمان ها و مراکز نظارتی هستند اما واردکنندگان موازی از این حیث پاسخگو نیستند.

فهیمی ادامه داد: در سالهای تحریم متاسفانه نمایندگان رسمی نسبت به نمایندگان غیررسمی هیچ گونه مزیتی نداشتند چراکه برای ادامه حیات خود مجبور بودند هزینه های سربار را پرداخت کنند لذا واردکنندگان غیررسمی از این قضیه مستثنی بودند و همین امر باعث رشد قارچ گونه آنها در کشور شد.


واردات تنها 40 درصد خودروهای تویوتا توسط ایرتویا

به گفته وی، هم اکنون 40 درصد محصولات تویوتا توسط نمایندگان رسمی و مابقی توسط نمایندگان غیررسمی به کشور وارد می شوند.

این عضو انجمن واردکنندگان خودرو در عین حال خاطر نشان کرد: در مواردی استاندارد برخی خودروهای وارد شده توسط واردکنندگان غیر رسمی با استانداردهای کشور مغایر است ضمن اینکه برخی از خودروهای وارد شده از سوی این افراد دارای مشکلاتی است.

وی با بیان اینکه به عنوان مثال در مواردی خودرو فاقد کیسه هوا است اما با استفاده از داغی علامت کیسه هوا را بر روی خودرو حک کرده‌اند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل در مواردی بررسی صحت خودروهای وارد شده از سوی واردکنندگان غیر رسمی مشکل است.

فهیمی افزود: در مواردی با بررسی شماره شاسی خودروهای وارد شده از سوی واردکنندگان غیر رسمی مشخص می‌شود این خودروها با استانداردهای اجباری کشور در این حوزه مغایرت دارند بنابراین امکان گارانتی این خودروها از سوی نمایندگی رسمی وجود ندارد.

مدیرعامل ایرتویا اضافه کرد: هم اکنون ایرتویا بین 60 تا 70 درصد درخواست های خودروهای وارداتی توسط این شرکت پوشش گارانتی داده می شود اما در مواردی که خودروها شامل گارانتی نشده، مواردی بوده که آن خودرو حائز شرایط گارانتی نبوده است.

وی افزود: در مواردی که شرکت های خودروساز خارجی برای حل عیب محصولات تولیدی خود اعلام فراخوان می‌کنند خودروهایی که توسط واردکنندگان غیر رسمی وارد کشور شده و فاقد گارانتی هستند مشمول فراخوان نمی‌شوند زیرا اطلاعات این خودروها در سیستم نمایندگی مربوطه وجود ندارد.

فهیمی در ادامه نشست خود در خصوص واردات خودروهای ارزان قیمت گفت: عوارض و هزینه های متعددی از خودروهای وارداتی اخذ می شود، هرچند طبق قانون تنها 40 درصد تعرفه از خودروهای وارداتی مطالبه می شود اما اخذ هزینه های متعدد این نرخ تعرفه را گاها به 100 درصد افزایش می دهد به همین دلیل امکان واردات خودرو با قیمت پایین به کشور وجود ندارد.

وی افزود: حقوق و قوانین جاری موجب می شود قیمت خودروهای وارداتی افزایش یابد ضمن اینکه این حقوق و قوانین بیش از 60 میلیون تومان برآورد می شود که این موضوع به طور قطع بر قیمت نهایی خودروهای وارداتی تاثیرگذار خواهد بود.

 

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

محمد: 1395/3/416:53:23،
73
28
لکسوس زیر 150 میلیون؟؟!!
علي: 1395/3/419:38:02،
58
35
منظورشون چپياشه كه ميارن ايران مثل روز اول درستش ميكنن.
رامبد: 1395/3/420:55:19،
57
36
تعرفه واردات باید برداشته شود وگرنه دوره بعد روحانی باید با ریاست جمهوری خداحافظی کند. حداقل این یک کار را به خاطر مردم باید انجام دهد.
سارا: 1395/3/421:01:54،
39
38
لکسوس زیر 200 میلیون نداره ولی تویوتا که زیر 150 داره مثل کرولا و یاریس
بهمن: 1395/3/513:48:39،
38
39
شما نگران اقای روحانی نباشید از قبل تایین شده هست که باید هشت سال بمونن
ولی خیلی وضعیت رو خراب کرد
رهگذر: 1395/3/812:24:52،
44
56
من نمیدونم چرا این ماشین های تویوتا اینقدر طراحی بیگانه و زشتی دارن
بابا لامصب فنیت که خوبه خو ظاهرشم درست کن دیگه...
حسین: 1395/3/416:55:46،
46
59
سلام دوستان بنظرتون ی کمری 2007 ارزش خرید داره یا ی مگان بگیرم مدل 91؟ممنون میشم بفرمایید
پويا: 1395/3/417:42:53،
81
52
شك نكن كه كمري ٢٠٠٧ بگير
رامین: 1395/3/418:29:51،
63
53
سوال سختیه
قطعا تویوتا بهتر از رنو هست، ولی کمری 2007 با اینکه شیره ولی پیر شده، من بودم همون مگان و انتخاب میکردم
احسان: 1395/3/419:04:07،
57
50
اقا مگان اشغاله از نظر گير بكس موتور هيچ وقت به كمري نميرسه
سایه کویر: 1395/3/420:55:16،
36
51
بی شک مگان 91 نه کمری 9 سال پیش

ali: 1395/3/421:27:10،
30
33
مگان ماشین فوق العاده خوبی است ولی حیف که یه ماشین خوب که تو ایران تولید می شد جمع کردن وآشغالهای چینی رو آوردن ولی کمری مدل 2006و2007 دیگه کارخودشو کرده وداغون شده ولی مگان 91 تمیزوکم کارکرذخیلی بهتره
محمد: 1395/3/423:54:17،
38
37
هیچکدوم. یه سمند بگیر تا پولت برسه به یه ماشین صفر خارجی. بعد سمنده رو بفروش بره یه صفر بگیر.
ماشین خارجی رو باید صفر بخری, یکساله نهایتا دو ساله رد کنی بره. ماشین خارجی قدیمی خریدن همش دردسره و هزینه.
ایرانی: 1395/3/509:13:18،
23
37
اگه تویوتا 100 سال پیش هم گیرت اومد بگیر ولی مگان نگیر. تویوتا تازه بعد 200هزار کیلومتر آب بندی میشه و رو فرم میاد
وحید: 1395/3/512:19:08،
44
29
تویوتا هیچوقت خسته نمیشه.

شما تویوتا کارینا یا کریسدای قدیمی رو با رنو 21 مقایسه کنی بهتر میتونی تصمیم بگیری.
قوقولی: 1395/3/417:10:40،
107
30
تو ی یک صفحه مطلب بیشتر از ده مورد دروغ گفتی مرد حسابی
مردم را چی فرض کردی؟
ماشین های هیبریدی بدون تعرفه (4 درصد) مثل کمری هیبریدی
و لکسوس nx3ooh را به سه برابر قیمت داری میفروشی به
خاطر انحصار. برای یک بار هم شده کل هزینه ها و عوارض
این ماشین کمری هیبرید را اعلام کن ببینیم تو راست میگی.

در مورد ایربگ یعنی شرکت سازنده یادش رفته بوده ایربگ بزاره
بعد وارد کننده روش مهر ایربگ زده!!!!

برو عمو برو
نیما: 1395/3/418:17:19،
63
29
انحصار طلبی فقط میخوان
اگر وارد کننده ها نبودن الان اتومبیلها قیمت نجومی داشتند مثلا:
اسپورتیج ۲۵۰ میلیون
یاریس ۱۸۰ میلیون
سراتو ۲۲۵ میلیون
مهران: 1395/3/422:34:19،
48
41
احسنت...
یعنی اگه واردات انحصاری بشه واسه نمایندگیها دیگه خدا فقط میتونه به داد ملت برسه!!!
ساده لوح: 1395/3/511:36:35،
25
33
جالبه اسم خودشونو گذاشتن نمایندگی بعد میگن چون ما وارد نکردیم مشخصات خودرو رو نداریم سرویس نمیدیم.
ن داداش چون کامل پوست مشتری رو نکندین میخواین نقره داغش کنین

گارانتی روی خودرو تولید کارخونه هزینش حساب شده شما نمایندگی واقعی تونو درست کنین نه اینکه ملتو درست کنین
احمد: 1395/3/418:27:11،
83
42
درود بر خودروسازان ژاپنی که با تولید خودروهای ایمن و باکیفیت و
کم مصرف خدمت بزرگی به مشتریان در سراسر جهان می کنند درست نقطه مقابل خودروسازان داخلی که با تولید خودروهای
بی کیفیت موجب ازار مردم می شوند!!
مالدیو: 1395/3/501:41:32،
32
30
چه فایده برای خودرو دلار را هزار تومان حساب میکنند خودروی15 هزار
دلاری میشه 150 میلیون بهمین سادگی
فرهاد: 1395/3/509:54:32،
33
16
واقعا خجالت داره. آخه با رویی می گید 40درصد خودروهای تویوتا توسط ایرتویا وارد کشور میشه؟ باور کنید که سهم واردات ایرتویا به زور و با کلی ارفاق شاید به 20درصد برسه. اهمه مردم می دانند که ایرتویا در گران فروشی و بد قولی های وحشتناک در بین وارد کنندگان معروفه.
مردم علاقه دارن تا از وارد کننده غیر رسمی ماشین بخرن چون بسیار ارزانتر از ایرتویا می باشد و همان روز خودرو با گارانتی تحویل شما می شود. اما وقتی از ایرتویا خرید می کنید باید پول بسیار بیشتری بدید و بعد هم با بد قولی و این ماه و آن ماه کردن شرکت مواجه شوید.
سیاوش: 1395/3/511:46:03،
25
30
به نظر میرسه نفع شخصی در فروش خودروهای وارداتی داری.
هرچقدر هم نماینده رسمی بد عمل کنه نمیشه با دلالهای کلاه بردار که ممکنه هر ماشینی رو بهت بندازن مقایسشون کرد.
فرهاد: 1395/3/512:52:06،
31
23
وارد کننده غیر رسمی هر قدر هم بد باشد، خوبی هایی هم دارد. مثلا همان لحظه ای که پول میدین سوئیچ ماشین به شما تحویل میشه و مثل شرکت پول شمارو 2 یا سه ما نمی خوابونه و از سودش به نفع خودش استفاده کنه و بعدشم مردم را برای تحویل ماشین دنبال خودش بکشونه.
یک زمانی غیر رسمی ها گارانتی نداشتن و خرید از شرکت توجیه داشت ولی الان غیر رسمی ها هم با گارانتی شرکت و خیلی ارزانتر ماشین تحویل میدن و مشکلات بد قولی در تحویل خودرو هم در غیر رسمی ها وجود نداره.
محمد رضا: 1395/3/512:59:08،
28
33
قبلا احتمال اینکه ماشین بندازن زیاد بود ولی الان همه ماشینا تایید اصالت می شه و بعد وارد می شه. به نظر منم از غیر رسمی ها بخرید خیلی به صرفه تره.
حسین: 1395/3/510:16:36،
25
30
خودشونو مسخره کردن با سه تا خبرنگار میگن کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردیم.
reza: 1395/3/512:42:10،
20
35
IS200t و RX200t ایکاش تو لیست باشه...
خودتي عامو : 1395/12/1700:25:28،
1
1
بابا واقعا كه مردم شريف ايران را گاگولي تصور كرديد ، تمام خودروهاي شما از وارد كنندگان منطقه خليج هميشه فارس تامين ميشود ،وانگهي با پول مردم ١٨٠ روز كاري ربا خواري مي كنند ،مردم مبادا از اير تويا خريد مدت دار بكنيد كه مغبون و مال بأخته خواهيد شد ،اگر هم بعد از هفت هشت ماه كه ماشين تحويل دادند متوجه ميشويد كه تعداد زيادي از اپشن ها را حذف كرده اند ، خدا لعنت كند اين تبه كاران بي وجدان و آدم فروش را ، حتما از وارد كننده معتبر خريد كنيد و از هرگونه خريد مدت دار و بدون ذكر قيمت نهائي اجتناب كنيد ،خلاصه اينكه تحويل هم زمان خودرو با پرداخت پول ،والسلام

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
پانی پی
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار