کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

امضای 12 سند همکاری میان ایران و هند


کد خبر : ۲۳۰۷۷دوشنبه، ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷:۳۶۸۰۷ بازدید

در جریان سفر نخست‌وزیر هند به تهران و طی دیدارش با دکتر حسن روحانی رئیس‌ جمهوری کشورمان 12 سند همکاری میان دو کشور امضا شد.
امضای 12 سند همکاری میان ایران و هندامضای 12 سند همکاری میان ایران و هند

در جریان سفر نخست‌وزیر هند به تهران و طی دیدارش با دکتر حسن روحانی رئیس‌ جمهوری کشورمان 12 سند همکاری میان دو کشور امضا شد.

نارندرا مودی، ‌نخست وزیر هند روز یک‌شنبه بعدازظهر (2 خرداد/ 22 مه) وارد تهران شد و صبح دوشنبه در کاخ سعدآباد مورد استقبال رسمی حسن روحانی رئیس‌جمهوری کشورمان قرار گرفت.

در دیدار نخست‌وزیر هند با رئیس‌جمهور، 12 سند تفاهم و همکاری دوجانبه امضا شد. این اسناد در زمینه‌های مختلف از جمله تحقیقات و فن‌آوری، همکاری‌های فرهنگی و نیز زمینه‌های اقتصادی، ارتباط دوجانبه میان ایران و هند را تقویت می‌کنند.

توسعه بندر چابهار در قراردادی دوجانبه میان سازمان بنادر و کشتیرانی ایران و یک شرکت هندی، همچنین یادداشت تفاهم همکاری بین سازمان بنادر و کشتیرانی و اگزیم بانک هند به منظور تعیین شرایط کنونی خط اعتباری بندر چابهار از دیگر تفاهم‌نامه‌های امضاشده هستند.چند تفاهم‌نامه دیگر در زمینه‌های اقتصادی نیز میان دو کشور امضا شده؛ از جمله یادداشت تفاهم همکاری بین صندوق ضمانت صادرات ایران و شرکت ضمانت صادرات هند و نیز یادداشت تفاهم همکاری میان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور و شرکت دولتی ایرکون هند.

گفته می‌شود که توسعه خط آهن چابهار-زاهدان- مشهد نیز در دستور کار مذاکرات میان نخست‌وزیر هند و رئیس‌جمهور قرار دارد.

در سال‌های اخیر و با گسترش تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، روابط ایران و هند نیز رو به سردی گذاشته بود. به خصوص در سال ۲۰۰۹ پس از آنکه هند در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ضرر ایران رأی‌داد، تیرگی روابط فیمابین بیشتر شد.پس از حصول توافق هسته‌ای، هردو کشور سعی در بهبود روابط خود دارند. گفته می‌شود پروژه گسترش بندر چابهار یکی از بزرگترین پروژ‌ه‌های همکاری میان ایران و هند خواهد بود. هند برای راه‌اندازی این پروژه حدود ۵۰۰ میلیون دلار هزینه خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها