کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دریافت پول نفت از مشتریان اروپایی به یورو


کد خبر : ۲۳۰۷۰دوشنبه، ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱:۱۳۸۱۶ بازدید

در دوران تحریم صادرات نفت ایران به اروپا متوقف شد و فقط ترکیه از ایران نفت می خرید، در حالی که اکنون میزان صادرات نفت ایران به مقصد ...

در دوران تحریم صادرات نفت ایران به اروپا متوقف شد و فقط ترکیه از ایران نفت می خرید، در حالی که اکنون میزان صادرات نفت ایران به مقصد اروپا به 600 هزار تا 800 هزار بشکه در روز رسیده است.

شرکت های توتال فرانسه، سپساس اسپانیا، ساراس ایتالیا و هلنیک یونان و پالایشگاه های ترکیه از خریداران اروپایی نفت ایران به شمار می روند.

با توجه به رفع موانع بانکی، دریافت مطالبات نفتی از خریداران نیز تسهیل شده است؛ چندی پیش نیز اعلام شد پول حاصل از صادرات نفت به صورت یورو دریافت می شود.

به گزارش وزارت نفت، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران درباره دریافت پول نفت ایران از مشتریان اروپایی و آسیایی پس از لغو تحریم ها گفت: شرکت های اروپایی خریدار نفت ایران از طریق سه بانک اروپایی پول نفت خود را به یورو پرداخت می کنند و شرکت های آسیایی نیز طبق روال گذشته بدهی خود را می پردازند.

«سیدمحسن قمصری» اعلام کرد ٩٠ درصد قراردادهای فروش نفت ایران با مشتریان سنتی امضا شده است. 
وی گفت: قرارداد فروش نفت ایران با کره جنوبی نیز امضا شده است.

به گفته وی، زمان تمدید برخی قراردادهای فروش نفت ایران در ماه اوت (مرداد-شهریور) است که برای تمدید آنها نیز مشکلی وجود ندارد.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران درباره حمل محموله های نفتی گفت: با توجه به افزایش صادرات نفت، بدون شک باید از ظرفیت نفتکش های دیگر نیز استفاده کرد. همچنین همه قراردادهای جدید به مقصد اروپا به روش «اف.اُ.بی-FOB) امضا می شود.در این روش حمل نفت بر عهده مشتری است.

به گفته قمصری، برخی محموله های نفتی به مقصد آسیا نیز به همین روش امضا می شود.

بر اساس گزارش ها، میزان صادرات نفت ایران در ماه آوریل (فروردین - اردیبهشت) به دو میلیون و 300 هزار بشکه در روز رسیده است، در حالی که در دوران تحریم میزان صادرات ایران به یک میلیون بشکه در روز محدود شده بود.

بر پایه گزارش پایگاه خبری «اویل پرایس» (Oil Price) آمریکا، اطلاعات بازار نشان می دهد صادرات نفت ایران در ماه آوریل 2016 (سیزدهم فروردین تا یازدهم اردیبهشت 1395) به دو میلیون و 300 هزار بشکه در روز رسید و از پیش بینی ها فراتر رفت.

بر اساس آمار اویل پرایس به نقل از خبرگزاری انگلیسی «رویترز»، ایران در ماه مه سال 2015 نزدیک به یک میلیون و 300 هزار بشکه نفت در روز صادر کرد.

به نوشته این رسانه آمریکایی، مشکلاتی که مانع افزایش صادرات نفت ایران بود اکنون تا اندازه ای برطرف شده است.

اویل پرایس افزود: یک هفته پیش، مقام های ایران اعلام کردند تحریم ها علیه خطوط کشتیرانی این کشور به طور کامل لغو شده است و نفتکش های ایرانی می توانند آزادانه در هر بندری در جهان بار پیاده کنند.

این پایگاه خبری نوشت: رسانه های ایران اعلام کره اند همه نفتکش هایی زیر مالکیت ایران و نفتکش هایی که به بندرهای ایران وارد می شوند، در زمینه تحریم ها مشکلی ندارند.

سه شنبه گذشته مقام های آمریکا و اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه رسمی، به کسب و کارهای خصوصی اطمینان دادند برای تجارت قانونی با ایران آزادی دارند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها