کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزئیات خرید معافیت،کارت سوخت و یارانه


کد خبر : ۲۳۰۲۶شنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹:۱۵۵۹۸۲ بازدید

در پی ابلاغ قانون بودجه توسط رئیس مجلس به رئیس جمهور متن کامل قانون بودجه 95 منتشر شد که مهمترین ...

در پی ابلاغ قانون بودجه توسط رئیس مجلس به رئیس جمهور متن کامل قانون بودجه 95 منتشر شد که مهمترین مصوبات بودجه ای مجلس از جمله در زمینه یارانه، خرید خدمت سربازی و احیای کارت سوخت مرور می شود.بودجه کشور شامل بودجه عمومی و بودجه شرکت های دولتی در مجموع 978 هزار میلیارد تومان می باشد که سهم منابع بودجه عمومی دولت (بودجه ای که به صورت مستقیم به دولت اختصاص دارد) 335 هزار میلیارد تومان و بودجه شرکت‌های دولتی وبانک‌های دولتی 682 هزار میلیارد تومان است.

به گزارش ایران جیب به نقل از خراسان، دولت همچنین مجوز 50 میلیارد دلار فاینانس خارجی در بودجه 95 را نیز از مجلس اخذ کرده است. مجوز 10 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت ریالی و یا صکوک اسلامی برای برخی وزارتخانه ها و 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت ریالی برای طرح های عمرانی از دیگر مجوزهای تامین مالی است.

معافیت مالیاتی 1.3 میلیون تومانی در ماه

براساس قانون بودجه، سقف معافیت مالیاتی در سال 95 معادل 15 میلیون و 600 هزار ریال (معادل یک میلیون و 300 هزار تومان در ماه است) و دریافتی اضافه تا 7 برابر این میزان، مشمول مالیات به نرخ 10 درصد خواهد بود. براساس لایحه بودجه پیشنهادی دولت به مجلس، میزان درآمدهای مالیاتی در بودجه 95 بیش از 101 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.15 تومان مالیات به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب، 3 تومان مالیات به‌ازای هر کیلووات‌ساعت برق برای همه مشترکان به‌استثنای مشترکان خانگی روستایی و چاههای کشاورزی، 5 درصد مالیات نقل و انتقال قطعی املاک به مأخذ ارزش معاملاتی، 50 تومان به ازای هر نخ سیگار وارداتی، 35 تومان به ازای هر نخ سیگار تولیدی و 10 تومان به ازای هر نخ سیگار تولید داخلی از جمله مالیات های دریافتی مستقیم به ازای برخی کالاها و خدمات است. نرخ مالیات بر ارزش افزوده نیز مطابق سال گذشته بدون تغییر معادل 9 درصد خواهد بود.

شرایط خرید معافیت سربازی

دولت همچنین در سال جاری معادل 3 هزار و 500 میلیارد تومان از محل صدور کارت معافیت در ازای جریمه مشمولان غایب درآمد پیش بینی کرده است. به این ترتیب میزان جریمه مشمولان غائب برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه برای افراد زیردیپلم 10، دیپلم 15، فوق دیپلم 20، لیسانس 25، فوق لیسانس 30، دکترای پزشکی 35، دکترای غیرپزشکی 40 و پزشکان متخصص و بالاتر 50 میلیون تومان است. به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، 10 ‌درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از شش‌ماه، یک‌سال محسوب می‌شود. همچنین برای مشمولان متأهل، 5 ‌درصد و برای مشمولان دارای فرزند نیز به‌ازای هر فرزند، 5 درصد از مجموع مبلغ جریمه کسر می‌شود.

سرنوشت حذف یارانه و کارت سوخت

دولت سال آینده در مجموع 48 هزار میلیارد تومان برای هزینه کرد یارانه ها مجوز دارد و در این میان ملزم به حذف یارانه نقدی خانوارهایی است که درآمد سالانه آنها حداقل 35 میلیون تومان باشد. از ابتدای تیرماه 1395 پرداخت یارانه به اشخاص مشمول این تبصره تصرف در اموال عمومی بوده و جرم محسوب می‌شود و دریافت یارانه توسط افرادی که به موجب این تبصره استحقاق دریافت یارانه را ندارند مستوجب جریمه نقدی به میزان دو برابر مبلغ دریافتی می‌باشد.دولت همچنین مکلف است حداکثر چهارماه پس از تصویب این قانون کلیه وسایل نقلیه سبک و سنگین اعم از بنزینی، نفت‌گاز (گازوئیلی) و دوگانه‌سوز را به کارت سوخت مجهز کند. هزینه واگذاری کارت هوشمند سوخت از مالک خودرو دریافت می شود، قیمت انواع سوخت برابر قیمت آنها در پایان سال 1394 خواهد بود و در صورتی‌که وسیله نقلیه با استفاده از کارت سوخت جایگاه و یا مازاد برسهمیه تعیین‌شده توسط دولت (سهمیه پایه) سوخت‌گیری کند، بهای سوخت تحویلی براساس قیمت تمام‌شده خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها