کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت شیر در یک قدمی تثبیت


کد خبر : ۲۳۰۱چهارشنبه، ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷:۵۱۱۸۱۰ بازدید

در جلسه روز گذشته کارگروه تخصصی ستاد تظیم بازار مقرر شد با تسویه نهاده‌های معوقه دامداران به قیمت‌های مصوب سال گذشته و ادامه این روند، قیمت شیر در سال جاری ثابت بماند که قرار است این تصمیم رسما در جلسه این ستاد ابلاغ شود.

قیمت‌گذاری‌ شیر در سال جاری متفاوت از سال‌های گذشته بود چرا که از سویی دامداران علوفه‌های معوقه سال گذشته و ماههای ابتدایی امسال را دریافت نکرده‌اند و تصمیم‌گیری برای تجدید نظر در قیمت این محصول از ابتدای امسال چندین بار دستخوش تغییر و تحول شد.

سه ماهه اول سال دامداران شیر تولیدی دامداری‌هایشان را تحویل می‌دادند اما خبری از اجرای تفاهم‌نامه و قیمت جدید افزایش یافته بر اساس هزینه‌های سال جاری نبود، تیرماه نیز تفاهم‌نامه با شرکت پشتیبانی منعقد شد اما بازهم خبری از نهاده‌ به قیمت مصوب نشد اما دامداران شیر رابه قیمت مصوب و با شرایط تعیین شده به کارخانه‌های لبنی تحویل می‌دادند.

در این میان آنچه بیش از هر چیز دیگری برنامه‌ریزی این دسته از تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرد حذف ناگهانی ارز مرجع بود که به اعتراض دامداران منجر شد چرا که آن‌ها معتقدند با چنین نرخ ارزی هزینه‌های تولیدشان افزایش یافته که باید این هزینه‌ها جبران شود یا اجازه افزایش قیمت به آن‌ها داده شود.

در میان نظرات و مباحث گوناگون دامداران که غالبا نمی‌خواستند قیمت محصولشان را افزایش دهند توانستند نظر رییس‌جمهور را برای ثابت ماندن قیمت شیر و جبران مابه‌التفاوت هزینه‌های افزایش یافته جلب کنند؛ و این دقیقا پایان خبرها و اظهارنظرها شد چرا که گویا حرف‌های کارشناسان به گوش رییس‌جمهور رسیده بود که اگر قیمت شیر افزایش یابد مصرف آن بیش از پیش کاهش می‌یابد و این برای سلامت مردم خطرناک است.

بنابراین مقرر شد قیمت شیر ثابت بماند و هزینه‌های افزایش یافته دامداران ناشی از تغییر نرخ ارز جبران شود و این تصمیم پس از کش و قوس‌های مختلف در جلسه روز گذشته کارگروه تخصصی ستاد تنظیم بازار مصوب شد و قرار است در جلسه ستاد تنظیم بازار این مصوبه ابلاغ شود.

به گفته مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران، دامدارانی که شیر را به کارخانه‌های لبنی تحویل داده‌اند و قرارداد آن‌ها به تایید اداره صنعت و معدن و تجارت استان رسیده است با تامین اعتبار، علوفه‌ سهمیه‌ای خود را دریافت می‌کنند . بر اساس مصوبه 28 خرداد جلسه تنظیم بازار، قیمت هر کیلوگرم شیرخام 3.2 درصد چربی با بار میکروبی کمتر از 100 هزار 15.6درصد افزایش یافت و از کیلویی 960 تومان به 1110 تومان رسید که این قیمت تا پایان سال ثابت می‌ماند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها