کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چای هندی در ایران خالص نیست


کد خبر : ۲۲۹۵۲چهارشنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۴۲۴۹ بازدید

رئیس اتحادیه چای هند با بیان این که چای فروشان در ایران چای هندی را با تولید داخلی خود مخلوط می کنند از مذاکرات دو کشور برای ...

رئیس اتحادیه چای هند با بیان این که چای فروشان در ایران چای هندی را با تولید داخلی خود مخلوط می کنند از مذاکرات دو کشور برای احیای صنعت چای ایران خبر داد.

در حالی که وزارت دارایی هند در حال پیگیری مباحث با همتای ایرانی خود برای احیای صنعت چای ایران است، احتمالا فرصت های زیادی برای شرکت های چای هند برای همکاری مشترک در ایران وجود خواهد داشت.

در نشست کارگروه مشترک با حضور وزرا و مقامات ایرانی هند، ایران از هند خواسته تا صنعت چایش را در منطقه لاهیجان مدرنیزه کند. این موضوع که هنوز در مرحله گفت وگو قرار دارد، بر عهده دفتر چای هند قرار خواهد کرد.

سانتوش سارانگی، رئیس میز چای هند گفت: «ما از آنها درباره ماشین آلات سوال کرده ایم. آنها طرحی برای مدرنیزه سازی کشت چای دارند.»

همچنین پیشنهاد شده که میز چای هند با آموزش پرسنل ایرانی در اتحادیه تحقیقات چای، اتحادیه جنوب هند و دیگر موسسات هندی، به احیای صنعت چای ایران کمک کند.

این اتفاق می تواند فرصتی پرسود برای تولید کنندگان بزرگ چای هند فراهم سازد. اتحادیه چای هند از وزارت بازرگانی ایران و میز چای هند برای بررسی امکان همکاری های مشترک شرکت های پای هندی با طرف های ایرانی درخواست مجوز کرده است.

آزام مونم، معاون رئیس اتحادیه چای هند گفت: «این امکان برای شرکت های هندی وجود دارد که برای همکاری های مشترک در ایران اقدام کنند. ما نمی توانیم به سادگی بخش کشت چای ایران را مدرنیزه کنیم و بعد هم بیرون برویم.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا صنعت چای داخلی ایران به صادرات چای هند آسیب خواهد زد گفت: «در طی همه این سال ها، چای فروشان در ایران چای هندی را با تولید داخلی خود مخلوط کرده اند و ایرانی ها اکنون به این طعم عادت کرده اند. نمی توان به صورت ناگهانی این روند را مختل کرد.»

در سال مالی 2016، هند 20.41 میلیون کیلو  چای به ارزش 79.68 میلیون دلار به ایران صادر کرد، در حالی که این رقم در سال مالی 2015، 18.14 میلیون کیلو به ارزش 78.29 میلیون دلار بود. قیمت چای هند در سال مالی 2016، با 9.7 درصد کاهش به 3.90 دلار در هر کیلو رسید.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها