کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رونمایی از پیش نویس جدید مبحث مقررات ملی ساختمان


کد خبر : ۲۲۹۴۶جمعه، ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳:۴۷۱۱۳۸ بازدید

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از رونمایی و معرض نقد و بررسی قرار دادن پیش نویس جدید مبحث مقررات ملی ساختمان خبر داد و ...

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از رونمایی و معرض نقد و بررسی قرار دادن پیش نویس جدید مبحث مقررات ملی ساختمان خبر داد و گفت: این پیش نویس فردا برای نقد و بررسی در اختیار کارشناسان قرار می گیرد.

محمد شکرچی زاده در کنفرانس ملی محافظت ساختمان ها و سیستم های حمل و نقل در برابر آتش اظهار کرد: وظایف مجموعه مرکز تحقیقات شامل 4 حوزه آموزش، تحقیقات، تدوین استانداردها و گواهینامه فنی است. در سال های اخیر با توجه به افزایش ساخت و ساز ها این نگرانی وجود دارد که نگرانی بابت کیفیت مصالح ساختمانی به فراموشی سپرده شود.

وی با بیان این که گواهینامه های فنی این مکان را به ما می دهد که کیفیت مصالح ساختمانی را بهبود دهیم، ادامه داد: از سوی دیگر مقرارت ملی بر اساس اساسنامه مرکز می تواند بهره دهی در حوزه ساختمان برای ما فراهم تر کند و تلاش می کنیم از این دو ابزار به خوبی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: نقش گواهینامه فنی در مقوله آتش پررنگ است و در این حوزه نخستین آزمایشگاه آتش کشور را راه اندازی کرده ایم که انواع آزمایشات آتش سوزی را می توانیم در این مرکز انجام دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که زمینه استفاده از دانش آتش ساختمان را پس از ادغام وزارت راه و مسکن به حوزه حمل و نقل تسری داده ایم، یادآور شد: کنفرانس حاضر برای آن است که مبحث سوم مقررات ملی ساختمان که مربوط به محافظت ساختمان در برابر آتش است فردا مورد نقد و بررسی کارشناسان و صاحبنظران قرار می گیرد.

شکرچی زاده با اشاره به حضور کارشناسانی از کشورهای ترکیه، فرانسه، سوئیس، سوئد و... در کنفرانس ملی محافظت ساختمان ها و سیستم های حمل و نقل در برابر آتش، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع آتش و خسارت های آن در حوزه ساختمان و حمل و نقل، کنفرانس امروز زمینه استفاده بهتر از امکانات این بخش را فراهم کند.

اواسط ماه جاری شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به این‌که مطالح ساختمانی تولید داخل فاقد استاندارد لازم مقاومت در برابر آتش سوزی است،گفت:‌پیش نویس جدید مبحث مقررات ملی ساختمان تهیه شده که امیدواریم شهریور امسال به تایید شورای مقررات ملی ساختمان برسد.

وی با اشاره به این‌که مرکز تحقیقات در چهار  معماری، ساختمان، اقتصاد و حمل و نقل فعالیت می‌کند، اظهار کرد: یکی از پروژه‌های ما مدیریت روسازی نام دارد که سال گذشته با همکاری سازمان راهداری شروع شد،‌این پروژه باعث می‌شود برنامه ریزی رویه‌ها با اصول مدیریتی با هزینه کمتر و راندمان بیشتری انجام شود.

وی افزود: این پروژه حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم تا پایان سال آنرا در اختیار سازمان راهداری قرار دهیم.

وی به برنامه‌های سال 95 مرکز تحقیقات اشاره کرد و گفت:‌ عمده توان مدیریتی در سال جاری بر پروژه‌های مربوط به تدوین استانداردهای مورد نیاز سازمان مدیریت، مجلس و سایر ارگان‌ها متمرکز می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با توجه به زلزله‌خیز بودن ایران،‌ ایمنی در برابر آتش اهمیت بسیار زیادی درکشور  دارد. متاسفانه توسعه شهرها معمولا به معنای افزایش پتانسیل خطر آتش‌سوزی است کما این‌که در 15 سال اخیر آمار آتش‌سوزی به دلایل مربوط به توسعه افزایش یافته است.

شکرچی‌زاده با اشاره به این‌که ایمنی در برابر آتش در ساختمان‌ها موضوع جدیدی است،‌گفت: تدوین استانداردهای ملی، آئین‌نامه و.. در این رابطه انجام شده و در این زمینه با سازمان استاندارد همکاری خوبی داشته‌ایم.

وی افزود: پیش نویس جدید مبحث سوم مقررات ملی ساختمان پس از یکسال و نیم برگزاری جلسات تهیه شده است. این پیش نویس امروز یا فردا در سایت مبحث ملی مقررات برای اعلام نظر متخصصان و کارشناسان قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: در ویرایش دوم مقداری به مباحث مربوط به آتش سوزی پرداخته شد،‌اما در ویرایش سوم به این مسئله به طور کامل پرداخته شده است.

وی با بیان این‌که مصالح ساختمانی کشور واجد شرایط ایمنی در برابر آتش سوزی نیستند، تصریح کرد: این مسئله می‌تواند آتش سوزی کوچک را به آتش سوزی‌های بزرگ تبدیل کند. مبحث جدید مقررات ملی ساختمان این مسئله را مد نظر قرار گرفته و به تدریج الزامی می‌شود. امیدواریم شهریور امسال مبحث سوم مقررات ملی ساختمان به تایید شورای مقررات ملی ساختمان برسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها