کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خرید تضمینی شیر ازدامداران از فردا


کد خبر : ۲۲۹۳۹جمعه، ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳:۴۷۷۵۷ بازدید

محمدرضا ملاصالحی درارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری بیان کرد: سازمان تعاون روستایی و تعاونی ها از اول خرداد این طرح را ...

محمدرضا ملاصالحی درارتباط تلفنی با  برنامه  گفتگوی ویژه خبری بیان کرد: سازمان تعاون روستایی و تعاونی ها از اول خرداد  این طرح را به ظرفیت روزانه هزار تن در هشت استان که شیر بیشتری تولید می کنند، اجرا خواهد کرد .

وی پرداخت یارانه صادراتی به شرکت های صادر کننده محصولات لبنی را از دیگر برنامه های حمایتی دولت دانست و گفت: در صورت تصویب اعتبار 200 میلیارد تومانی در هئیت وزیران این یارانه برای صادرات 15 هزار تن شیرخشک در روز اختصاص خواهد یافت .

قائم مقام معاونت امور دام وزارت جهاد و کشاورزی با بیان اینکه تمامی طرح های این وزارت در برنامه ششم، صادرات محور است افزود : تضمین می دهیم که قوانین و مقررات در این زمینه ثابت بماند تا تولید کنندگان و صادرکنند گان بتوانند درست برنامه ریزی کنند. رئیس انجمن گاوداری های صنعتی کشور هم در این برنامه با اشاره به اینکه 10 درصد تولیدات لبنی کشور صادر می شد افزود: در چند ماه اخیر برخی کشورها با مشوق های مالیاتی بازار صادراتی ایران را از آن خود کردند.

احمد مقدسی افزود : قیمت تولید شده شیر در ایران همچون دیگر کشورهاست با این تفاوت که در کشورهای دیگر به تولید کنندگان و صادرکنندگان فرآورده های لبنی مشوق های صادراتی داده می شود.

وی افزود: تا سال 90 ، ششصد میلیارد تومان یارانه به شیر و محصولات لبنی داده می شد که یک باره قطع شد .

 رئیس انجمن گاوداری های صنعتی کشور گفت: کمیت و کیفیت شیر تولیدی در واحدهای دامداری کشور به شرط دادن مشوق های صادراتی توانایی به دست گرفتن بخشی از بازار 500 میلیون نفری کشور های منطقه را دارد .

 مقدسی گفت : 22 درصد گاوداری های صنعتی کشور 55 درصد شیر خام را تولید می کنند  و 78 درصد واحد های دیگر سنتی و نیمه صنعتی هستند .

 وی افزود : واحد های دامداری کشور از نظر بهره وری رتبه دوم رادر دنیا به خود اختصاص داده اند.

رئیس انجمن گاوداری های صنعتی کشور گفت : در صورتی که دولت هرچه سریعتر مشوق های صادراتی را تصویب کند دیگر نیازی به خرید تضمینی شیرهم نیست .

عضو هئیت مدیره انجمن صنایع لبنی کشور هم دراین برنامه گفت: کارخانجات فرآوری محصولات لبنی نمی توانند بیش از نیاز خود از دامداران شیر بخرند.

غلامرضا سلیمانی با اشاره به اینکه مصرف داخلی و صادرات محصولات لبنی همزمان کاهش یافته است افزود: برخی کارخانجات ما بیش از 50 میلیارد تومان پنیر دارند و برخی کارخانجات هم به همین مقدار محصولات مختلف لبنی دارند که نه می توانند آنها را در داخل بفروشند و نه توانایی صادرات آنها را دارند .

وی با رد اینکه کارخانجات فرآورده های لبنی به عمد شیر تولیدی دامداران را نمی خرند تا قیمت آن را پائین بیاورند افزود: ما می خواهیم محصولاتمان را با قیمت پائین در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم .
عضو هئیت مدیره انجمن صنایع لبنی کشور افزود: گردش مالی سالانه صنایع لبنی در کشور 4 میلیارد و دویست میلیون دلار است که 600 میلیون دلار آن سهم صادرات است .
سلیمانی گفت : برای صادرات به برنامه بلند مدت و بهبود کیفیت شیر نیازمندیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها