کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش هزینه خانوار بهتر از پرداخت یارانه است


کد خبر : ۲۲۹۲۳چهارشنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۶:۱۴۲۰۳ بازدید

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به جای این که پول نقد به جیب مردم واریز کنیم،باید بصورت غیر مستقیم هزینه های زندگی مردم را کاهش دهیم.

ناصر عاشوری قلعه رودخانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت یارانه نقدی و دادن گوشت و مرغ، گره ای از مشکلات اقتصادی مردم باز نمی کند؛ دولت و مجلس باید به دنبال راهکارهای مناسب و موثر برای حل مشکلات اقتصادی جامعه باشند.

نماینده مردم فومن در مجلس شورای اسلامی افزود: در آینده نزدیک 25 درصد یارانه بگیران حذف خواهند شد، البته این تعداد از دهک های بالا انتخاب می شوند و دهک های پایین جامعه همچنان یارانه دریافت خواهند کرد.

عاشوری قلعه رودخانی با انتقاد از پرداخت پول ملی به صورت نقدی به مردم ادامه داد: سرمایه ملی باید در کارهای زیر بنایی و افزایش واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال در جامعه صرف شود.

وی در پایان تاکید کرد: اگر دولت و مجلس دست به دست هم دهند مشکل اشتغال در جامعه حل خواهد شد.


واریز یارانه نقدی دردی دوا نمی کند

ساسان شاه ویسی کارشناس اقتصادی در گفتگویی؛ اظهار داشت: اکنون صرف نظر از تمامی التهاباتی که در خانواده، صنعت، تولید و کشاورزی در خصوص پرداخت یارانه مشاهده می شود، بایستی ارزیابی مجددی در هدفمندی یارانه ها  از سوی دولت و مجلس صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه سیاست کلی پرداخت یارانه نقدی، تحول مثبت اقتصاد ملی بوده، گفت: باتوجه به اینکه واریز پول به حساب سرپرستان خانوار ، حداقل نیاز خانواده ها را نیز مرتفع نمی کند لازم است که راهکار دیگری به جای واریز نقدی به کار گرفته شود .

این کارشناس اقتصادی در ادامه یادآور شد: هدفمندی یارانه ها اهدافی همچون واقعی کردن قیمت حامل های انرژی و حمایت از اقشار کم درآمد جامعه  را به دنبال دارد و می توان گفت با توجه به اینکه واریز نقدی یارانه ها نمی تواند به اقتصاد معیشتی خانوارها کمک کند لازم است که درابتدای برنامه ششم توسعه نواقص اجرای هدفمندی برطرف شود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها