کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هوندا و مازراتی را چه کسانی وارد می‌کنند


کد خبر : ۲۲۸۹۲سه شنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲:۴۴۵۸۷۰ بازدید

به تازگی برخی از برندهای مطرح کشور در کنار تولیدات خود اقدام به ثبت شرکت‌هایی برای واردات خودرو کرده‌اند که در این میان ...
هوندا و مازراتی را چه کسانی وارد می‌کنندهوندا و مازراتی را چه کسانی وارد می‌کنند

در حالیکه خودروسازان بزرگ کشور به دنبال عقد قرارداد با بزرگان صنعت خودرو جهان برای تولید انواع خودرو در ایران هستند، در بازار خودروهای وارداتی تغییر آرایش صورت گرفته و بازیگران جدیدی به این بازار وارد شده‌اند.

به گزارش ایران جیب به نقل  از اقتصادنیوز، به تازگی برخی از برندهای مطرح کشور در کنار تولیدات خود اقدام به ثبت شرکت‌هایی برای واردات خودرو کرده‌اند که در این میان نام شرکت‌هایی نظیر گلرنگ و آرتا چوب دیده می شود.

بر اساس این گزارش شرکت گلرنگ در کنار تولیدات شوینده و پاک‌کننده موفق به اخذ نمایندگی هوندا شده و به طور انحصاری این خودرو را وارد کشور می‌کند.

این گزارش حاکی از آن است که مسولان وزارت صنعت، معدن و تجارت افرادی که قصد واردات هوندا دارند را مکلف کرده تا حق و حقوق گلرنگ را در این خصوص پرداخت کنند که میزان آن سه درصد قیمت هر خودرو است.

بررسی های اقتصادنیوز نشان می‌دهد که دارندگان خودروهای هوندا در حال حاضر با کمبود قطعات این خودرو در بازار مواجه هستند به طوری که حتی فیلتر روغن آن هم در نمایندگی این شرکت موجود نیست و خدمات پس از فروش آن بسیار ناچیز است.

به غیر از گلرنگ، شرکت آرتا چوب که به تولید ام دی‌اف می پردازد با تاسیس شرکت آرتا موتور اقدام به واردات مازراتی کرده است. این شرکت قرار بود در ابتدا پورشه را وارد کند اما چون به زعم مدیران این شرکت، نمی خواستند با واردات پورشه زیر ذره بین قرار گیرند اقدام به خودروهای مازراتی کردند!

این گزارش حاکی از آن دارد که شرکت آرتا چوب در دولت قبل بنیان‌گذاری شد و مجوز واردات خودرو مازراتی نیز از سوی این دولت برای آرتا موتور صادر شد.

رامک خودرو نیز که پیش از واردات سانگ یانگ سابقه دیگری در واردات خودرو ندارد، یکی دیگر از بازیگران بازار خودروهای وارداتی است که در دوره تحریم ها رشد و نمو کرد. این شرکت محصولاتی از شرکت کره ای سانگ‌یانگ را وارد کشور می کند و در طی سال های گذشته توانسته بازار خوبی را برای این شرکت کره ای در ایران به وجود آورد.

به غیر از این شرکت ها افراد دیگری در زمینه واردات خودرو به ایران فعال شده اند و با اخذ نمایندگی برندهای گوناگون در دوره پساتحریم وارد بازار خودرو شده‌اند که هنوز به عضویت انجمن واردکنندگان خودرو درنیامده‌اند. آمار منتشر شده از سوی انجمن واردکنندگان خودرو حاکی از آن است که 18 نمایندگی رسمی هم اکنون در کشور مشغول فعالیت هستند که در دوره پساتحریم تعداد آنها رو به افزایش گذاشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها