کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تعطیلی موقت حج و عمره و تمرکز بر عتبات


کد خبر : ۲۲۸۷۹سه شنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۴۴۲۸۲ بازدید

مشاور اجرایی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از تشکیل کمیته آموزش و پژوهش خبر داد و گفت: با توجه به تعطیلی موقت حج و ...

مشاور اجرایی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از تشکیل کمیته آموزش و پژوهش خبر داد و گفت: با توجه به تعطیلی موقت حج و عمره، عمده تمرکز این کمیته سفرهای زیارتی عتبات عالیات خواهد بود.

به گزارش ایران جیب به نقل از تسنیم، طاهر درودی با بیان نقش مهم آموزش در جامعه هدف مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر اظهار داشت: باید با توجه به جایگاه مهم و حساس آموزش و پژوهش توجه بیشتری به این عرصه صورت پذیرد.

وی افزود: تعدادی از کادر درمانی و اجرایی که طی سالهای گذشته به حج و سفرهای زیارتی اعزام شده و سوابقی در زمینه‌های درمانی و آموزشی دارند انتخاب شدند که پس از تایید نهایی و صدور احکامشان به عنوان اعضای اصلی کمیته آموزش و پژوهش مرکز منصوب و شروع به کار خواهند کرد.

مشاور اجرایی رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر افزود: تحقیقات نشان می‌دهد که آموزش به زائران، به نحو بارزی باعث کاهش مراجعات آنان به مراکز درمانی شده و در نتیجه فرصت بیشتری برای انجام فرایض و زیارت‌های مربوطه خواهند داشت.

وی عنوان کرد: هر چه توجه به مسائل بهداشتی افزایش یابد، کاهش بیماری‌ها را در پی داشته و در نهایت باعث کاهش هزینه‌های متحمله به سیستم خدمت‌رسانی به زائر و در نهایت باعث تسهیل عملیات حج و زیارت خواهد شد.

وی اضافه کرد: کادر درمانی اعزامی به سفرهای زیارتی نیز با توجه به وظیفه حساسی که برعهده دارند باید افرادی باشند با دانش روز ، لذا می‌طلبد معلومات و آموزش‌های این دسته از همکاران نیز به‌روز شود، در همین راستا مقرر شد برای پرسنل اعزامی مرکز به سفرهای زیارتی نیز کلاس‌های توجیهی و دوره‌های کوتاه مدت برگزار شود.

درودی در ادامه گفت: با توجه به تعطیلی موقت حج و عمره ، عمده تمرکز این کمیته سفرهای زیارتی عتبات عالیات خواهد بود.

وی محتوای آموزش‌های ارائه شده به زائرین در این حوزه را ناکافی خواند و افزود: اولویت نخست خروجی محصولات این کمیته ارائه محصولات آموزشی در حوزه سفرهای زیارتی خواهد بود.

این مقام مسئول همچنین تناسب محتوای آموزش‌ها را با رده خدمتی نیروهای اعزامی مهم دانسته و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پرسنل اعزامی از استانها و مراکز دانشگاهی مختلف انتخاب می‌شوند دارای انواع سلیقه‌ها در مورد مسائل بهداشتی و درمانی است، لذا یکی از اهداف مهم این کمیته تعیین و ابلاغ پروتکل‌های یکسان درمانی برای شرایط خاص کشورهای هدف است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها