کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توسعه بازار کار، به بانک های تخصصی کارآفرینی نیاز دارد


کد خبر : ۲۲۸۶۵پنجشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳:۴۷۳۱۳ بازدید

دکتر مسلم خانی متخصص کارآفرینی گفت : توسعه بازار کار در ایران با توجه به نرخ بالای بیکاری ایجاب می کند که بانک های تخصصی و ویژه ...

دکتر مسلم خانی متخصص کارآفرینی گفت : توسعه بازار کار در ایران با توجه به نرخ بالای بیکاری ایجاب می کند که بانک های تخصصی و ویژه کارآفرینی برای ساماندهی ارائه تسهیلات در مسیر تبدیل ایده ها و خلاقیت ها به کسب و کار موفق و همچنین خطرپذیری این فرآیند ایجاد شود.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود : ایده پردازی و توسعه خلاقیت و نوآوری اصلی ترین رمز پیشرفت در بازار کار کشور است و باید زمینه ها و بسترهای لازم برای تجاری سازی و تبدیل ایده ها به کسب و کار نوین گسترش پیدا کند.

وی افزود: هر ایده ای که در ذهن انسان طرح می شود می تواند ظرفیت اجرایی پیدا کند البته این طور هم نیست که همه ایده ها به طرح های اجرایی برسد بلکه برخی بررسی ها نشان می دهد که گاهی از هزار و 400 ایده حدود 6 ایده به مرحله کارآفرینی و تجارت و کسب و کار می رسد.

مسلم خانی گفت: برای اینکه بتوانیم ایده های خود را به عنوان حق معنوی خود حفظ کنیم باید ابتدا آن را در دفترچه های شخصی ثبت کنیم و همچنین باید قدرت تیم یابی ، تشکیل گروه و استفاده از ایده های فراشخصی را در خود تقویت کنیم.

وی افزود: دیگران هم قدرت ایده پردازی دارند و می توانیم از ایده های آنها استفاده کنیم.

خانی گفت: ایده های جدید الزاماً ایده های متمایزی نیستند بلکه 67 درصد آنها نتیجه اصلاح ایده های موجود است و اگر بانک ایده ها تشکیل شود خیلی مطلوب خواهد بود.

وی افزود: همچنین به بورس ایده در کشور نیاز داریم تا کسانی که قدرت ایده پردازی بالایی دارند بتوانند آن را در بورس عرضه کنند و کسانی همه که سرمایه دارند و می توانند آن را از طریق این ایده ها به سودآوری برسانند بتوانند استفاده کنند.

خانی گفت: در نظام توسعه کارآفرینی و افزایش مهارت راه اندازی کسب و کار یک درصد هوش کارآفرینی نقش دارد و 99 درصد را باید نتیجه اراده و عمل و پشتکار بدانیم و نباید کسانی که بیکار هستند و میلی هم به کار ندارند انتظار داشته باشند که به ثروت برسند.

کارشناس ارشد کارآفرینی افزود: یکی از بیماری هایی که در میان افراد بیکار وجود دارد بیماری علافی برخی افراد است که می خواهند از سرمایه های دیگران استفاده کنند و حاضر نیستند دست به هیچ کاری برنند.

بنا بر این گزارش موفق بودن اغلب به این معنی است که از کسانی که به اهداف خود رسیده‌اند بیاموزیم. برای هر کارآفرین، داشتن الگو و راهنما یک شانس و موفقیت عالی محسوب می‌شود اما همه به یک منتور دسترسی ندارند. اگر شما هنوز راهنمای کسب‌وکار شخصی خود را پیدا نکرده‌اید در این مقاله 20 نکته کاربردی از کارآفرینان جوان و الهام‌بخش برای شما ارائه شده است که به شما برای شروع کمک می‌کند.

موفق بودن اغلب به این معنی است که از کسانی که به اهداف خود رسیده‌اند بیاموزیم. برای هر کارآفرین ، داشتن الگو و راهنما یک شانس و موفقیت عالی محسوب می‌شود اما همه به یک منتور دسترسی ندارند.


اگر شما هنوز راهنمای کسب‌وکار شخصی خود را پیدا نکرده‌اید:

1) خود را به چالش بکشید. ریچارد برانسون می‌گوید بزرگ‌ترین انگیزه او این است که خود را به چالش بکشد. او زندگی را مانند یک دوره تحصیل دانشگاهی بلندمدت تصور می‌کند که در آن هر روز چیز‌های جدید بیاموزد. شما نیز می‌توانید!

2) کاری را انجام دهید که به آن اهمیت می‌دهید. در این مساله هیچ شکی نیست که شروع یک کسب‌وکار زمان زیادی نیاز دارد. استیو جابز عنوان کرده است که تنها راه برای داشتن رضایت از زندگی شخصی و فردی این است که به کاری بپردازید که یقینا به آن 
ایمان دارید. 

3) ریسک پذیر باشید.ما هرگز نمی‌توانیم شاهد نتیجه و خروجی تلاش‌هایمان باشیم، بدون آنکه شروع به کاری کرده باشیم. جف بزوس، موسس آمازون بیان کرده است بهتر است این نکته را بدانیم که نباید از شکست احساس پشیمانی کرد ولی واقعا باید از عدم تلاش احساس پشیمانی و شرمساری کنید.

4) به خود ایمان داشته باشید. جمله معروف هنری فورد این است؛ «چه شما فکر ‌کنید که می‌توانید کاری را انجام دهید یا نمی‌توانید آن را انجام دهید، دقیقا درست فکر کرده‌اید». وقتی ایمان دارید می‌توانید موفق شوید دقیقا راه‌هایی را برای رسیدن به موفقیت و کنار زدن موانع پیدا خواهید کرد و اگر فکر کنید که نمی‌توانید پس شما صرفا بهانه‌هایی پیدا خواهید کرد.

5) چشم‌انداز داشته باشید. موسس و مدیرعامل شرکت Tumblr بیان کرده است کارآفرین کسی است که یک چشم‌انداز و آرزوی رسیدن به آن را دارد. درتمام مواقع یک چشم‌انداز واضح و مشخص داشته باشید.

6) افراد خوب پیدا کنید. رید هافمن، بنیان‌گذار لینکدین اشاره کرده است که سریع‌ترین راه برای اینکه خودتان را تغییر دهید این است که به کسانی که پیش‌تر در راهی بوده‌اند که شما می‌خواهید باشید، متکی شوید.

7) با ترس‌ها روبه‌رو شوید. غلبه کردن به ترس آسان نیست، اما باید انجام شود. آریانا هافینگتون کارآفرینی صاحب‌نام و نویسنده معروف آمریکایی-یونانی و یکی از بنیان‌گذاران و سردبیر فعلی هافینگتون پست، در این باره می‌گوید: بی‌باکی مانند یک ماهیچه است و هرچه بیشتر کار کند قوی‌تر خواهد بود.

8) اقدام کنید. جهان پر از ایده‌های بزرگ است، اما موفقیت تنها با عملی کردن این ایده‌ها به وجود می‌آید. والت دیسنی گفت که ساده‌ترین راه برای شروع، ترک حرف و آغاز عمل است و به درستی که این برای موفقیت شما لازم است.

9) زمان. هیچ‌کس بلافاصله به موفقیت نمی‌رسد و همه در آغاز، یک تازه‌کار هستند. همان‌طور که استیو جابز عاقلانه اشاره کرده است: «اگر شما با دقت به همه چیز نگاه کنید، پی می‌برید بسیاری از موفقیت‌های یک‌شبه زمان زیادی طول کشیده است.» از اینکه از زمان در شرکت خود سرمایه‌گذاری کنید، نترسید.

10) انرژی خود را مدیریت کنید نه زمان را. انرژی شما نحوه استفاده شما از زمان را محدود می‌کند، پس هوشمندانه آن را مدیریت کنید. 
11) یک تیم بزرگ بسازید. هیچ‌کس در یک کسب‌وکار به تنهایی موفق نمی‌شود و حتی کسانی که تنهایی تلاش کرده‌اند به یک تیم بزرگ خواهند باخت. تیم بزرگ خود را تشکیل دهید تا موفقیت خود را تقویت کنید.

12) اشخاص مناسب استخدام کنید. هنگامی که تیم خود را ساختید، شخصیت‌ها و ارزش‌های خود را استخدام کنید. شما همیشه می‌توانید مهارت‌هایی را به اشخاص آموزش دهید اما شما نمی‌توانید ارزش‌های کسی را متناسب با شرکت خود تغییر دهید و این واقعیت است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها