کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پاییز اقتصاد ترکیه در بهار اقتصادهای نوظهور


کد خبر : ۲۲۸۰۹پنجشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳:۴۷۱۱۵۰ بازدید

روزنامه ترکیه‌ای اعلام کرد: در حالی که ماه می شکوفایی اقتصادهای نوظهور بود بحران های سیاسی، بهار ترکیه را پاییزی کرد.
پاییز اقتصاد ترکیه در بهار اقتصادهای نوظهورپاییز اقتصاد ترکیه در بهار اقتصادهای نوظهور

روزنامه ترکیه‌ای اعلام کرد: در حالی که ماه می شکوفایی اقتصادهای نوظهور بود بحران های سیاسی، بهار ترکیه را پاییزی کرد.

به گزارش ایران جیب به نقل از حریت، در حالی که اقتصادها نوظهور جهان از ماه فوریه تا ماه می رشد اقتصادی مطلوبی را تجربه کردند رشد اقتصادی ترکیه به عنوان یکی از مهمترین اقتصادهای نوظهور به دلیل دست و پنجه نرم کردن با بحران سیاسی شرایط قابل قبولی را در این مدت نداشت.

طی هفته های گذشته، پس از ماه ها کش مکش، احمد داوداغلو، نخست وزیر ترکیه، در جنگ قدرت با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور، بازنده شد و از قدرت کناره گیری کرد.

داوداغلو در زمان نخست وزیری اردوغان سکان وزارت امور خارجه ترکیه را در دست داشت و پس از آغاز ریاست جمهوری اردوغان و به دلیل روابط بسیار مستحکم با وی، به عنوان جایگزین اردوغان در حزب حاکم عدالت و توسعه این کشور انتخاب شد و نخست وزیری را بدست گرفت.

اما طی ماه های اخیر اختلافات بین این مقام دولتی ترک بالا گرفت و در نهایت با کناره گیری داوداغلو از نخست وزیری و همچنین ریاست حرب حاکم این کشور، بحران سیاسی در ترکیه وارد فاز جدیدی شد.

پس از کناره گیری داوداغلو، بازارهای مالی ترکیه دچار بحران شدند و پیش بینی می شود تا برگزاری نشست آینده حزب حاکم در این کشور در تاریخ 22 می سال جاری این روند ادامه یابد.

این بحران سیاسی به روند افزایشی ارزش لیر در برابر دلار که از ماه فوریه آغاز شده بود پایان داد و این ارز روند کاهشی ارزش را در برابر دلار پس از این رخداد تجربه کرد.

از سوی دیگر ریسک سرمایه گذاری در بازارهای مالی ترکیه افزایش و در نتیجه سرمایه ها عقب نشینی خود را از این بازارها آغاز کردند.

این شکستها در سرمایه گذاری در گزارشات موسسات اعتبار سنجی نسبت به شرایط اقتصادی ترکیه محسوس بود و به کاهش تمایل به سرمایه گذاری در این کشور منجر شده است.

 شرایط در حالی بدتر شد که اردوغان اظهاراتی را مبنی بر اصرار بر توافق در زمینه مهاجران با اتحادیه اروپا مطرح کرد.

از سوی دیگر اردوغان اظهاراتی را نیز درباره مذاکرات با اتحادیه اروپا برای اجرای قانون لغو روادید برای شهروندان ترک در سفر به اتحادیه اروپا مطرح کرد و گفت " شما راه خودتان را بروید و ماه راه خودمان را" که این مسئله نیز به فاصله گرفتن اتحادیه اروپا از این کشور منجر شد و انگیزه سرمایه گذاران برای ورود به ترکیه را کاهش داد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها