کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مایکروسافت، نوکیا را می‌فروشد


کد خبر : ۲۲۷۸۶دوشنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱:۵۴۳۸۴۲ بازدید

مایکروسافت بعد از فروش مایوس کننده 15 میلیون گوشی، تصمیم به بستن واحد موبایل خود با برند نوکیا را گرفته و ظاهرا خریدار نیز کسی جز ...
مایکروسافت، نوکیا را می‌فروشدمایکروسافت، نوکیا را می‌فروشد

مایکروسافت بعد از فروش مایوس کننده 15 میلیون گوشی، تصمیم به بستن واحد موبایل خود با برند نوکیا را گرفته و ظاهرا خریدار نیز کسی جز کمپانی تایوانی فاکسکان نیست.

بر اساس قرارداد منعقده خرید Nokia devices and Services در سال 2014، مایکروسافت مالک معنوی نام و برند نوکیا تا سال 2024 است و می تواند این نام را به هر کس دیگری بفروشد.

به همین دلیل منابع آگاه چینی اعلام کردند که مایکروسافت که از بخش موبایل نوکیا راضی نیست تصمیم گرفته است تا آن را بفروشد.

البته لازم به ذکر است که سرفیس فون، گوشی جدیدی که قرار است بیاید، متعلق به واحد موسوم به Microsoft Mobile است و خواهد بود. این واحد در واقع تولید کننده گوشی های لومیا است که همچنان در اختیار مایکروسافت خواهد بود و بدلیل ادغام لومیا در مایکروسافت موبایل، قرار است ۵۰ درصد از کارمندان و تکنسین ها نیز از کار بی کار شوند.

به گزارش خبرآنلاین، جالب اینجاست که مایکروسافت از بابت فروش حق امتیاز اختراعات اندرویدی متعلق به خود بیشتر از گوشی های ویندوزی درآمد کسب کرده است و از سوی دیگر موفقیت های بخش تبلت سرفیس و تیم سازندگان به رهبری «پانوس پانای» باعث شده تا مدیریت ارشد تصمیم بگیرد تا آینده طراحی بخش موبایل خود را به آنها بسپارد.

از زمان پیوستن نوکیا به مایکروسافت تاکنون ۱۸ هزار نفر بی کار شده اند و باید منتظر بیکاری نیمی دیگر از کارمندان بخش فروخته شده نیز باشیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها