کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ورود کشتی‌های ایران به خطوط اروپا دوباره ممنوع شد


کد خبر : ۲۲۷۸سه شنبه، ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱:۵۱۳۳۲۵ بازدید

مدیرعامل شرکت کشتیرانی ایران درباره مصوبه جدید اتحادیه اروپا گفت: با وجود توافق صورت گرفته در مذاکرات اخیر ژنو که مقرر شد تحریم جدیدی بر ایران وضع نشود، اتحادیه اروپا با صدور مصوبه ای ورود کشتی های ایران را به خطوط اروپا ممنوع اعلام کرده است!

محمدحسین داجمر اظهار کرد: احتمال می رفت با لغو تحریم‌های صنایع پتروشیمی، نفت و خودرو، حمل و نقل مواد اولیه و صنایع مرتبط که با کشتی صورت می گیرد، کشتی‌رانی بتواند نقش موثری ایفا کند.

او تصریح کرد: با وضع مصوبه تحریمی جدید حمل و نقل کالاهای صنایع پتروشیمی، نفت و خودرو توسط ناوگان کشتیرانی ایران صورت نخواهد گرفت.وی با اشاره به این که با لغو تحریم کشتیرانی از سوی اتحادیه اروپا، برای این شرکت فرصت ادعای خسارت وجود دارد خاطرنشان کرد: شرکت کشتیرانی ایران در فرصت مناسب نسبت به مصوبه تحریمی جدید اتحادیه اروپا واکنش نشان می‌دهد و با ارائه شکایت به دادگاه های اتحادیه اروپا خواستار لغو مصوبه اخیر خواهیم بود.

 مدیرعامل شرکت کشتیرانی اواخر شهریور امسال از لغو تحریم‌ها از سوی اتحادیه اروپا نسبت به سازمان کشتیرانی ایران خبر داده بود.

به گفته داجمر تا دو ماه اجازه اعتراض بر این رای آزاد بوده و اگر تا زمان مقرر اعتراض به رای وارد نشود این رای لازم الاجراست.وی در آن زمان تاکید کرده بود که رای صادر شده برای خروج شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و 17 شرکت وابسته به این سازمان صادر شده است.

دو ماه بعد از آن داجمر از عدم اعتراض به لغو تحریم کشتیرانی از سوی اتحادیه اروپا خبر داد و گفت: تحریم اتحادیه اروپا در رابطه با کشتیرانی که دو ماه گذشته لغو شده بود با پشت سر گذاشتن مهلت اعتراض به قطعیت رسید و هیچ گونه اعتراضی به آن وارد نشده است.با این اوصاف باید گفت که طی این مهلت 70 روزه اعتراض جدیدی به رای صادر شده از دادگاه اتحادیه اروپا وارد نشده است اما بر اساس مصوبه جدید اتحادیه اروپا ورود کشتی های ایران به خطوط اروپا دوباره ممنوع است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها