کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازگشت ايرلاين آسيايی به ايران پس از 4 سال


کد خبر : ۲۲۷۶۴یکشنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸:۴۷۳۰۵۲ بازدید

بعد از شكستن قفل پروازهاي ايران و فرانسه و بازگشت ايرفرانس اروپايي به آسمان كشورمان بعد از 8 سال، اين‌بار نوبت شركت‌هاي هواپيمايی ...
بازگشت ايرلاين آسيايی به ايران پس از 4 سالبازگشت ايرلاين آسيايی به ايران پس از 4 سال

بعد از شكستن قفل پروازهاي ايران و فرانسه و بازگشت ايرفرانس اروپايي به آسمان كشورمان بعد از 8 سال، اين‌بار نوبت شركت‌هاي هواپيمايي آسياي شرقي است كه به بازار هوايي ايران در شرايط پساتحريم و مناسب‌تري ورود كنند.

به گزاش ایران جیب به نقل از تعادل، كشورهاي آسياي جنوب شرقي بازار هوايي ايران را نقطه روشني در گسترش صنعت هوايي و توريسم خود مي‌بينند، آنطور كه به گفته داتو كامارودين مرانون، مديرعامل ايرآسيا افزايش سفر گردشگران كشورهاي آسياي جنوب شرقي و استراليا به ايران يكي از اهداف از سرگيري اين پروازها به تهران است. بر اين اساس و به گفته مرانون و با مجوز سازمان هواپيمايي كشوري پروازهاي ايرآسيا از تهران به كوآلالامپور از روز دوم تيرماه سال جاري آغاز مي‌شود و ايرانيان مي‌توانند با استفاده از پروازهاي ايرآسيا از طريق كوآلالامپور و بانكوك به 100 مقصد در كشورهاي جنوب شرقي آسيا، استراليا و چين سفر كنند.
 

 ترك ايران با جهش دلار

اين شركت طي سال‌هاي 2010 تا 2012 در ايران پروازهايي برقرار كرد و پس از آن اين پروازها به تعليق درآمد كه به گفته مديركل گروه اجرايي اين شركت دليل قطع اين پروازها جهش ناگهاني قيمت دلار و نه تحريم‌ها بوده است؛ در واقع «مرانون» اين حرف را در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران حاضر در نشست خبري ديروز عنوان كرد و اين اعتماد را به ايرانيان داد كه دليل قطع اين همكاري‌ها قيمت دلار بوده و در پايان پاسخش به خبرنگار حاضر در جمع به مزاح عنوان كرد كه در ادامه فعاليت‌هايمان با ايران اگر روزي به مشكلاتي از اين دست برخورد كرديم از شما خبرنگاران براي حل اين موضوع به شيوه ديپلماتيك ياري مي‌طلبيم.

در ادامه مرانون صحبت‌هايش را اينگونه ادامه داد: ايرآسيا براي نخستين بار كارش را از مالزي شروع كرد و طي 10 سال، فعاليتش را در كشورهاي تايلند، اندونزي، ژاپن، هند و فيليپين گسترش داد و قطعا آمادگي اين را خواهيم داشت كه فعاليت‌هاي‌مان را در ايران هم گسترش دهيم.

 
هاب مطمئن كشورهاي جنوب شرق آسيا

داتوك كامارودين مرانون در پاسخ به سوال «تعادل» مبني بر اينكه «با توجه به اينكه ايران در موقعيت مناسب جغرافيايي قرار دارد و مي‌تواند در زمينه ترانزيت مسافر در منطقه مفيد واقع شود اين شركت چه سياستي در مقابل اين امتياز ايران دارد؟ از سوي ديگر در زمينه Code share يا كد شراكتي براي جابه‌جايي مسافر از گذرگاه ايران چه برنامه‌يي دارند و به‌طور كل چه تاثيري روي صنعت حمل و نقل هوايي ايران مي‌توانند بگذارند؟» گفت: «گروه ايرآسيا شامل 9 شركت هواپيمايي است كه از اين ميزان سه شركت هواپيمايي براي پروازهاي دوربرد و 6 شركت هم براي پروازهاي كوتاه‌برد است، از اين ميزان دو شركت در مالزي، دو شركت در تايلند، يك شركت در اندونزي، يك شعبه در هند، يك شعبه در فيليپين و يك شعبه در اندونزي است، البته بين اين 9 شعبه قرارداد Code share وجود دارد و مسافران مي‌توانند از هركدام از اين شعب كه مايل باشند اقدام به خريد بليت كنند، به عنوان مثال اگر از تهران با هواپيماي ايرآسيا ايكس مالزي به كوآلالامپور سفر كنيد، مي‌توانيد از آنجا با هواپيماي ايرآسياي مالزي به بانكوك برويد و از بانكوك با هواپيماي ايرآسيا ايكس تايلند به تهران باز گرديد. يعني در اين مسير مي‌توانيد سه هواپيمايي را با يك نام تجاري ولي با شركت‌هاي مختلف ايرآسيا در كشورهاي ديگرتجربه كنيد، بنابراين در شرق آسيا لزومي به ايجاد Code share نمي‌بينيم. اما به سوال شما برگردم، در مسير خاورميانه و شهر تهران اگر بخواهيم مركزي براي گسترش پروازها در مسيرهاي ديگر خاورميانه داشته باشيم، اين امكان هميشه وجود دارد و اگر شرايط فراهم شود مطمئن هستم كه در آينده يك هاب در منطقه خاورميانه خواهيم داشت كه تهران خواهد بود.

 

 دسترسي به 100 مقصد و 24 كشور

بنيامين اسماعيل، مدير اجرايي اير آسيا سخنران بعدي در اين نشست نيز صحبت‌هاي خود را اينگونه آغاز كرد كه شبكه پروازي اير آسيا ايكس در 4 سال گذشته چه در مسيرهاي كوتاه‌برد و چه در مسيرهاي بلندبرد گسترش داشته است، به همراه بقيه شركت‌هاي همنام‌مان در گروه ايرآسيا شرايط را براي ايرانيان گسترش داده‌ايم تا در منطقه جنوب شرق آسيا دسترسي به بيش از 100مقصد و 24 كشور را داشته باشند. اين اتصال چه از هاب كوآلالامپور و چه تايلند برقرار خواهد بود.

بي‌شك اين پروازها مقدمه‌يي براي گسترش روابط دوجانبه و سه‌جانبه بين كشورهاي ايران، تايلند و مالزي خواهد بود كه موجب گسترش توريست، تجارت و صنعت خواهد بود كه اميدواريم هر سه كشور بتوانند از اين اتفاقات بهره ببرند.

وي گفت: بين سال‌هاي 2010 و 2012 كه پروازهاي مستقيم بين تهران و كوآلالامپور داشتيم، توانستيم بيش از 230 هزار مسافر را بين دو مقصد جابه‌جا كنيم كه در اين پروازها نرخ ضريب اشغال صندلي 83 درصد در سال بود.

وي افزود: مطمئن هستيم كه عملكردمان در سال‌هاي گذشته در سال‌هاي پيش رو هم ادامه پيدا كند؛ براي شروع سه پرواز مستقيم هفتگي را بين تهران و كوآلالامپور خواهيم داشت كه از تاريخ 2تيرماه اين پروازها با ايرباس 330 انجام خواهد شد كه ظرفيت 365صندلي با كلاس اكونومي و 12 صندلي بيزينس خواهد بود.

بنيامين اسماعيل ادامه داد: پروازهاي برنامه‌يي ايرآسيا در ادامه مكملي براي پروازهاي هفتگي ايرآسيا ايكس تايلند خواهد بود كه اين امكان را براي مسافران ايجاد خواهد كرد كه بعد از سفر به كوآلالامپور و قبل از اينكه به ايران بازگردند به بانكوك سفر كنند.  اميدوارم ايرانيان بيشتري به كوآلالامپور سفر كنند و از كشور زيباي مالزي ديدن كنند و بتوانند از فرهنگ‌هاي چندگانه اين كشور و همچنين غذاهاي خوشمزه اين كشور لذت ببرند. اميدواريم كه همكاري بسيار نزديكي با دولت، مسوولان هواپيمايي كشوري و همچنين شركاي تجاري‌مان در ايران داشته باشيم تا اينكه بتوانيم اين مسير را مخصوصا براي توريسم و مسائل اقتصادي توسعه دهيم.

 

 تمايل تايلندي‌ها براي كشف ايران

نادا بوراناسيري مدير اجرايي ايرآسيا ايكس تايلند از ديگر سخنرانان اين نشست سخنان خود را اينگونه آغاز كرد: تهران يك بازار با پتانسيل بالا است كه فقط در سال گذشته 88هزار مسافر از اين شهر به كشور تايلند سفر كرده‌اند، اين ميزان نسبت به سال گذشته 29درصد افزايش داشته است. همچنين بايد بگويم تهران هم براي بازار تايلند شهري زيبا براي مردم تايلند است.

وي افزود: ما مطمئن هستيم كه براي مردم تايلند كه روحيه كنجكاوي براي كشف ايران دارند، اين كشور بسيار جذاب خواهد بود. اين افتخاري براي ايرآسياي تايلند است كه بتواند نقش مهمي را در ارائه قيمت‌هاي كم و سفر مطمئن به مردم هر دو كشور ارائه دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها