کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قرقیزستان طرح حذف دلار از معاملات را اجرایی می‌کند


کد خبر : ۲۲۶۳۲شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶:۳۱۱۶۲ بازدید

رئیس بانک ملی قرقیزستان با تشریح عملیات «طرح طلایی» از جدیت بیشکک در اجرای طرح حذف دلار از معاملات خود خبر داد.

«عبدغولاف تالتون‌بک» رئیس بانک ملی قرقیزستان از اجرای «طرح طلایی» و استفاده از شمش طلا به عنوان جایگزین مناسبی برای دلار در معاملات در این کشور خبر داد.

«عبدغولاف تالتون‌بک» در نشست مطبوعاتی صبح امروز نتایج اجرای طرح موسوم به طرح طلایی با هدف خرید و فروش شمش طلا با اوزان مختلف به مردم که تنها از سال گذشته شروع شد را اعلام کرد.

وی در ابتدای جلسه اظهار داشت: هفتم می (18 اردیبهشت) سال جاری توسط بانک ملی قرقیزستان اجرای طرح خرید و فروش شمش طلا به مردم آغاز شد که هدف اصلی آن توسعه بازار فلزات گرانبها در کشور می‌باشد ضمن آنکه وجود بحران اقتصادی جهانی در بازارهای ارز تأثیرات زیادی داشته و اجرای این طرح را مهمتر کرده است.

این مقام اقتصادی قرقیزستان ادامه داد: در حال حاضر، شمش‌های طلای بانک ملی قرقیزستان با تقاضای بالا از طرف مردم مواجه می‌باشد.

رئیس بانک ملی قرقیزستان تصریح کرد: همچنین برای جذب بانک‌ها جهت شرکت در معاملات خرید و فروش طلا و افزایش جذابیت اینگونه معاملات، اجازه‌نامه‌هایی توسط بانک ملی قرقیزستان به بانک‌هایی مانند «کاپیتال»، «قرقیزکامرتس» و «آیل» صادر شده است ضمن آنکه تمام بانک‌های مذکور توانایی خرید فروش طلا و نگهداری آن را دارند.

به گفته وی، در آینده قرار است نقش شمش طلا در قرقیزستان افزایش یابد که در این زمینه بانک ملی عملیاتی را جهت صدور وام در مقابل وثیقه این شمش‌ها و ارائه خدمات غیرنقدی خرید و فروش طلا در نظر گرفته است.

این مقام قرقیز عنوان کرد: شمش‌های طلا ابراز خوب و جایگزین مناسبی جهت کاهش تهدیدات در فرآیند ذخیره اموال با وجود نوسانات در بازارهای ارزی و بیمه در مقابل اثر تورمی دلار می‌باشد و در این زمینه بانک ملی قرقیزستان امکانات خوبی را به مشتریان ارائه می‌دهد.

رئیس بانک ملی قرقیزستان گفت: در کشور سالانه 25 تن طلا تولید می‌شود که تمام این حجم به غیر از طلایی که در کارخانه «قومتار» استخراج شده، تحت نظارت بانک ملی قرار دارد ضمن آنکه طلای قرقیزی دارای کیفیت بالای بین‌المللی می‌باشد.

چندی پیش نیز رئیس بانک ملی قرقیزستان در کنفرانسی مطبوعاتی ضمن انتقاد از تبدیل  ارز داخلی به واحد پولی دلار در این کشور مردم قرقیزستان را به وطن‌پرستی دعوت کرد و گفت: نباید افراد در داخل کشور ارز داخلی را به واحد خارجی ترجیح داده و «صوم» را به دلار تبدیل کنند تا از این طریق استفاده از پول ملی رایج شود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها