کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لزوم توجه بیشتر به سپرده گذاران موسسه میزان و ثامن الحجج


کد خبر : ۲۲۶۲۴شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴:۰۳۴۴۰ بازدید

مدت زمان پرداخت وجه سپرده گذاران موسسه میزان به بیش از 15 ماه رسیده و هنوز مشخص نیست سرنوشت مابقی سپرده گذاران به سرانجام ...

مدت زمان پرداخت وجه سپرده گذاران موسسه میزان به بیش از 15 ماه رسیده و هنوز مشخص نیست سرنوشت مابقی سپرده گذاران به سرانجام می رسد.از سوی دیگر سپرده گذاران موسسه ثامن الحجج از تاخیر بانک مرکزی در اعلام زمان بندی جدید برای پرداخت وجه توسط بانک پارسیان گلایه مند هستند.

به گزارش ایران جیب به نقل از اخبار بانک، سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری منحل شده میزان که جزو نخستین موسساتی بود که سرمایه اولیه خود را نزد بانک مرکزی تودیع کرد نیاز به توجه و اهتمام بیشتری دارد.

پرداخت بدهی های موسسه مالی و اعتباری منحل شده میزان همچنان توسط بانک صادرات انجام می شود و تاکنون حدود ۹۰ درصد وجه سپرده گذاران واریز شده است. بانک صادرات در این مدت تواتسته پاسخگوی ۹۰ درصد سپرده گذاران میزان باشد که روند مطلوبی را نشان می دهد. موسسه میزان که بیش از ۱۵ ماه پیش دچار مشکلات شدید نقدینگی شد و هنوز بسیاری از سپرده گذارن درگیر مشکلات بوجود آمده در زندگی خود از بابت این موسسه هستند. 

بازپرداخت وجوه سپرده گذاران نیازمند همکاری و تعامل بیش از پیش نهاد های مسئول و حتی سپرده گذاران با بانک صادرات است، سپرده گذارانی که سرمایه های کلان دارند و به بانک مرکزی اعتماد کردند. در اطلاعیه که بانک مرکزی در اواخر اسفند ماه سال ۸۹ منتشر شد ۱۰ موسسه مالی و اعتباری در شرف تاسیس به جهت ساماندهی تعاونی اعتبار های غیر مجاز اعلام شدند. 


به قسمتی از این اطلاعیه توجه کنید: 

" تعاونی‌های اعتبار میزان و ثامن‌الائمه با توجه به تودیع سرمایه اولیه می‌توانند به عنوان مؤسسه مالی و اعتباری در شرف تأسیس به فعالیت خود ادامه دهند. بدیهی است تمامی مؤسسات مذکور مکلف به رعایت مفاد بسته سیاستی نظارتی بانک مرکزی ازجمله رعایت سقف نرخ سود سپرده ابلاغی و عدم توسعه شعب می‌باشند.

از سوی دیگر قرار بود در اردیبهشت ماه جاری زمان بندی و رقم جدید برای پرداخت وجه سپرده گذاران ثامن الحجج از سوی بانک مرکزی اعلام شود که این موضوع با تاخیر محسوسی مواجه شده و سپرده گذاران این موسسه را گلایه مند کرده است.

" بانک مرکزی همواره تاکید دارد برای سپرده گذاری در موسسات مالی و اعتباری به بانک مرکزی مراجعه کنند، مسئولان این نهاد برای یک بار هم که شده بهتر است به سپرده گذاران میزان و ثامن الحجج حق بدهد و توجه بیشتری به آنها کند. 

آنها به اندازه کافی سرزنش شده اند، وقت آن است که دستشان را بگیریم و امید را به زندگی شان باز گردانیم... 

به امید آن روز نزدیک... 



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها