کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تشکیل صف سنگین برای خرید سهام خودروسازها


کد خبر : ۲۲۶۲دوشنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۸:۰۱۴۰۸۴ بازدید

یک روز پس از انتشار خبرهای مربوط به تایید بازگشت خودروسازان خارجی به ایران، صف های سنگینی برای خرید سهام خودروسازان داخلی در بورس تشکیل شد.

 از یک ماه پیش اخبارغیر رسمی و تایید نشده مربوط به همکاری خودروسازان خارجی با خودروسازهای ایرانی در رسانه انعکاس یافت. حتی در طول این مدت خبرهایی درباره حضور مدیران شرکت های بزرگ خودروساز آمریکایی ، کرایسلر آلمان و یا فیات ایتالیا به گوش رسید،اما ماجرا از آنجا جدی تر شد که خبر هایی از درون وزارت صنایع درز کرد که نشان می داد وزارت صنایع در تلاش است برای حل مشکلات خودرو سازان از خودروسازان خارجی کمک بگیرد.  نعمت زاده وزیر صنایع راه حل برون رفت خودروسازان داخلی از گردنه بحران های شدید مالی را در همکاری با خودروسازان خارجی یافته بود بر همین اساس اخباری منتشر شد که نشان می داد وزات صنایع پس از سلسه نشست هایی که با مدیران ارشد خودرو سازی برگزار کرده است دعوت نامه هایی هم برای خودروسازان خارجی ارسال کرده  است تا در همایشی که به همین منظور برگزار می شود شرکت کنند.

همایش صنعت خودروسازی روز شنبه برگزار شد و مشخص شد تمام اخبار منتشر شده از زبان منابع غیررسمی صحت دارد. از یک سو مدیران 2 شرکت خودروساز بزرگ ایران اعلام کردند که در تلاشند همکاری خود را با شرکت های خودروساز خارجی گسترش دهند و از سوی دیگر فهرست میهمانان خارجی این همایش مهر تاییدی زد بر گمانه ز نی ها از حضور شرکت های خودرو ساز خارجی. حتی آن طور که ایسنا گزارش داده؛ در حاشیه این همایش وزیرصنعت، معدن و تجارت به همراه مدیران عامل ایران خودرو و سایپا با نمایندگان شرکت های خودرو ساز خارجی نشستی نیم ساعته و محرمانه داشتند که ظاهرا ماحصل آن توافق درباره نحوه حضور خارجی ها در صنعت خودرو ایران بوده است.

همزمان با این تحول، شرکت سرمایه گذاری رنا هم دستور فروش بلوک 11.3 درصدی سهام ایران خودرو را پس گرفت. هنوز دلایل لغو واگذاری سهام ایران خودرو معلوم نیست. قرار بود دوشنبه – فردا- این بلوک سهام در بورس عرضه شود. شنیده ها حاکی است: برخی اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری رنا به عنوان مالک بلوک سهام مذکور، با توجه به تغییر شرایط و فضای صنعت خودرو ، همزمان با کاهش تحریم ها حاضر نشده اند صورتجلسه فروش سهام ایران خودرو را امضا کنند.

با انفجار این دو بمب خبر در روز یکشنبه ، میزان تقاضای سرمایه گذاران برای خرید سهام شرکت های خودرو ساز در بورس افزایش یافت ،به طوری که دیروز حجم دستور خرید برای خرید سهام 5 شرکت تولید کننده و هلدینگ خودرو در سامانه معاملات بورس به 7 هزار تقاضا رسید. حجم کل تقاضاهای خرید به رقم جالب توجه 250 میلیون سهم رسید. این یکی از بی سابقه ترین و طولانی ترین صف های خرید سهام در بورس به شمار می آید.در پی این اتفاق دیروز، راهبری بازارسهام به دست شرکت های خودرو ساز افتاد،بر همین اساس شاخص بورس در مجموع روی موج سهام خودروسازها 812 واحد رشد کرد و برای نخستین بار از مزر 84 هزار واحد عبور کرد.
 

5aywz16r5n48r8urjv65.png

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها