کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سال 2017 برای سرمایه گذاران بازار طلا ناامید کننده خواهد بود


کد خبر : ۲۲۵۹۰جمعه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱:۱۷۲۷۵ بازدید

موسسه سرمایه گذاری ناتیکسیس تاکید کرد که قیمت طلا به عملکرد مثبت خود در سال 2016 میلادی ادامه خواهد داد ولی سال 2017 میلادی ...

موسسه سرمایه گذاری ناتیکسیس تاکید کرد که قیمت طلا به عملکرد مثبت خود در سال 2016 میلادی ادامه خواهد داد ولی سال 2017 میلادی سال ناامید کننده ای برای سرمایه گذاران خواهد بود.

کارشناسان اقتصادی موسسه سرمایه گذاری ناتیکسیس فرانسه اعلام کردند که میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به بیش از 1185 دلار خواهد رسید که این رقم نسبت به پیش بینی قبلی در ماه اکتبر 22 درصد افزایش داشته است. بر اساس این گزارش البته این موسسه سرمایه گذاری فرانسوی نسبت به عملکرد قیمت طلا در سال 2017 میلادی هشدار داده و بر این باور است که قیمت طلا در سال آینده تحت تاثیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا با کاهش روبرو خواهد شد.

این موسسه پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا سال آینده به 1060 دلار خواهد رسید. این رقم در گزارش قبلی این موسسه نیز 1020 دلار اعلام شده بود.

این گزارش افزود: روند صعودی قیمت طلا در سه ماه سوم امسال به پایان خواهد رسید و علت اصلی آن افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا خواهد بود. با بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا، فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش خواهد داد و روند افزایش نرخ بهره در سال 2017 میلادی تسریع خواهد شد.

البته بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو در نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش دهد. برگزاری همه پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا نیز می تواند در کوتاه مدت تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

نظرسنجی جدید موسسه سی ان ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن کمتر از 7.5 درصد خواهد بود. تقاضای سرمایه گذاری برای طلا بستگی زیادی به وضعیت نرخ بهره آمریکا خواهد داشت.

افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در سال 2017 میلادی می تواند قیمت طلا را تا سطح 1000 دلاری کاهش دهد.اگر فدرال رزرو تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش ندهد و رشد اقتصادی چین نیز با کاهش شدیدی روبرو شود قیمت طلا تا 1400 دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

برپایه گزارش سایت طلا، موسسه مالی گلدمن ساش آمریکا نیز در تازه ترین گزارش خود پیش بینی 3 ماهه نسبت به قیمت طلا را 100 دلار افزایش داده و به 1200 دلار رسانده است.

قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود 20 درصد رشد داشته که علت اصلی آن افت رشد اقتصادی جهان و عدم تمایل فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره بوده است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها