کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رکود صنعت سیمان تشدید شد


کد خبر : ۲۲۵۶۲جمعه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴:۱۲۲۰۰ بازدید

یک کارشناس صنعت سیمان گفت: تشدید رکود باعث کاهش 10 میلیون تنی تولید کارخانه‌های سیمانی در سال 94 شد و کارخانه‌ها با تعطیلی ...

یک کارشناس صنعت سیمان گفت: تشدید رکود باعث کاهش 10 میلیون تنی تولید کارخانه‌های سیمانی در سال 94 شد و کارخانه‌ها با تعطیلی یک تا سه ماهه روبه‌رو شدند.

علی‌ محمد بد با اشاره به رکود موجود در صنعت سیمان، اظهار داشت: نرخ سود بانکی بالا و فعال نشدن بودجه‌های عمرانی باعث کاهش تقاضا برای خرید سیمان در کشور شده است.

وی ادامه داد: یکی از فعالان بازار ساخت و ساز عنوان می‌کرد که 10 میلیارد تومان در یک بانک سرمایه‌گذاری کرده و طی دو سال توانسته سالانه 2.2 میلیارد تومان سود دریافت کند که به این ترتیب بدون انجام کار، سود بالایی را به دست آورده است.

وی تأکید کرد: تا زمانی که نرخ سود بانکی در ارقام بالا پرداخت شود، سرمایه‌گذاران انگیزه‌ای به تولید نخواهند داشت و بازاری برای خرید محصولات صنعتی نیز وجود ندارد.

بد با اشاره به غیرفعال بودن حدود 20 درصد از ظرفیت کارخانه‌های تولید سیمان در کشور، گفت: سال گذشته حدود 60 میلیون تن کلینکر به عنوان ماده اولیه سیمان در کشور تولید شد که 10 میلیون تن کمتر از سال 93 بود.

وی ادامه داد: در سال گذشته کارخانه‌های سیمان توانستند 47 میلیون تن سیمان به فروش برسانند و این در حالی بود که این رقم در سال 93 به 53 میلیون تن رسیده بود.

به گفته این کارشناس صنعت سیمان، هم‌اکنون کارخانه‌های سیمانی با انباشت کالا روبه‌رو هستند و رکود بازار باعث تعدیل نیروی کار و تعطیلی یک تا سه ماهه کارخانه‌های سیمانی شده است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها