کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دور حج امسال را خط قرمز بکشید


کد خبر : ۲۲۵۵۷پنجشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱:۴۹۷۶۹ بازدید

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ‌قصد سعودی‌ها از این همه اشکال‌تراشی ...

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ‌قصد سعودی‌ها از این همه اشکال‌تراشی در زمینه اعزام زائران ایرانی توهین و تحمیل ذلت است، اظهار داشت: دولت سعودی خود را مالک حرمین شریفین می‌داند و پس از تحمل شکست‌های بین‌المللی می‌خواهند انتقام یمن، سوریه و عراق و… را در حج بگیرند. به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ این مرجع تقلید با بیان اینکه آنها دنبال برخورد سیاسی و انتقامی هستند و چنین حجی نه با رضایت خدا همراه است و نه با رضایت بندگان خدا، افزود: ‌با این رویکرد حتی توان سرویس‌دهی وجود ندارد؛ با این وضعیت باید فکر حج امسال را نیز از سر بیرون کرد؛ ما طالب حجی عزت‌مندانه هستیم.

وی یادآور شد‌: ‌وقتی در حال حاضر در منطقه به اذعان دشمنان، حرف اول را می‌زنیم دلیلی ندارد سر ذلت در مقابل دشمنان به زیر بیندازیم؛ اگر عربستانی‌ها در این مدت با حضور ما موافقت کنند قطعا اتفاقاتی خوبی منتظر‌مان نخواهد بود و آنها همه کارها را به شکلی چیدند که نتوانیم به راحتی امور‌ را ساماندهی کنیم.

این مرجع تقلید بیان کرد: کشور ما باید اهرم‌های فشار داشته باشیم زیرا اگر این اهرم‌ها وجود نداشته باشد سعودی‌ها خود را مالک حرمین می‌دانند در این زمینه باید طرحی را به اجرا بگذاریم که مراسم حج توسط یک گروه خاص و مشترک اداره شود و باید به آنها القا کرد که سعودی ها نمی توانند حج را به خوبی برگزار کنند.

‌آیت‌الله مکارم‌شیرازی ‌با بیان اینکه قرآن کریم بیان می‌کند که همه مسلمانان در حج شریک هستند، اظهار کرد‌: متاسفانه وزارت خارجه ‌در این زمینه ضعیف عمل کرد و این نامه را به کشورهای مختلف ارائه می‌کرد تا آنها متوجه شوند که این مسئله جدی است.

وی تصریح کرد‌: اهرم فشار دوم این است که ثابت کنیم که مسئله داعش و تکفیری‌ها برخواسته از کشور عربستان سعودی است در این زمینه غربی‌ها هم متوجه شدند که این مسئله از عربستان نشات گرفته است.

مکارم شیرازی بیان کرد‌: باید به دنبال جمع‌آوری اسنادی باشیم که آنها چگونه به دنبال پرورش فکر تکفیری هستند؛ آنها در کتاب دوم دبیرستان خود نیز این مسایل را بیان می‌کنند که باید کسانی که به زیارت قبور می‌روند را به قتل رساند؛ باید این اسناد جمع‌آوری شود و در مراکز بین‌المللی عرضه کرد؛ مشخص نیست که چرا برخی از دستگاه‌های ما که باید در این مسایل همکاری کنند به خوبی عمل نمی‌کنند.

وی با ذکر اینکه مردم ما از نرفتن حجی که عزت آنها حفظ نمی‌شود به خصوص حج امسال ناراضی نیستند بلکه با این مسئله موافقت می‌کنند و اظهار هم کرده‌اند، گفت‌: نباید برخی زائران با ذلت بخواهند از طریق کشورهای دیگر به حج بروند زیرا عزت آنها حفظ نخواهد شد؛ حج امر عبادی مهمی است ولی امروز امری عبادی و سیاسی است که با عزت و کرامت و دین و مذهب ما پیوند خورده است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها