کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

زیان 20 میلیاردی نهادهای مالی از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا


کد خبر : ۲۲۵۴۱پنجشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰:۳۳۶۱۹ بازدید

پژوهش تازه‌ای نشان می‌دهد که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا برای نهادهای مالی این کشور دستکم 21 میلیارد یورو هزینه برمی‌دارد. مردم بریتانیا ...
زیان 20 میلیاردی نهادهای مالی از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپازیان 20 میلیاردی نهادهای مالی از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا

پژوهش تازه‌ای نشان می‌دهد که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا برای نهادهای مالی این کشور دستکم 21 میلیارد یورو هزینه برمی‌دارد. مردم بریتانیا روز 23 ژوئن برای ماندن در اتحادیه اروپا یا ترک آن تصمیم می‌گیرند.

با نزدیک شدن به تاریخ همه‌پرسی، بحث خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ("برکسیت") هم داغ‌تر می‌شود.

بر اساس پژوهشی که شرکت مشاوره مالی "جی دبلیو جی" (JWG) انجام داده، زیان خروج بریتانیا از اتحادیه تنها برای موسسه‌های مالی این کشور در 10 سال آینده 21 میلیارد و 500 میلیون یورو خواهد بود.

کارشناسان "جی دبلیو جی" با اشاره به اینکه در این صورت موسسه‌های مالی بریتانیایی باید معاملات و برنامه‌های خود را با قوانین و مقررات جدیدی وفق دهند می‌گویند، به این ترتیب می‌توان از یک "دهه ناامن" نام برد.

شرکت مشاروه مالی بریتانیایی در این باره که چه کسانی از "برکسیت" سود می‌برند هم تحقیق کرده است. بر اساس گزارشی که این شرکت روز چهارشنبه (11 مه / 22 اردیبهشت) منتشر کرد، "مشاوران مالی، وکلا و کارشناسان تکنولوژی، برندگان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا" خواهند بود.

در ماه مارس نیز چند نهاد و بنیاد اقتصادی در گزارش جامعی نسبت به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هشدار داده بودند. در گزارش تاکید شده بود که این اقدام، بریتانیا را دچار "شوک اقتصادی" خواهد کرد و می‌تواند باعث از بین رفتن 950 هزار فرصت شغلی در این کشور شود.

صندوق بین‌المللی پول هم اواسط ماه آوریل به دلیل وضعیت متزلزل و نگران‌کننده‌ی ناشی از احتمال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، پیش‌بینی‌های خود را درباره روند رشد اقتصادی جهان تصحیح کرد.

این نهاد بین‌المللی مالی تخمین زده است که رشد اقتصادی جهان در سال جاری میلادی به جای 3.4 درصد 3.2 درصد خواهد بود.

البته تضعیف اقتصاد چین در سال گذشته و بحران پناهجویی نیز در کاهش رشد اقتصادی جهان نقش دارند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها