کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کری: تاجران خودشان با ایران کار نمی‌کنند


کد خبر : ۲۲۴۳۵چهارشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷:۵۲۲۲۵ بازدید

وزیر خارجه آمریکا که در لندن به سر می‌برد، مدعی شد که تاجران از تحریم‌های آمریکا به عنوان بهانه‌ای برای کار نکردن با ایران ...

وزیر خارجه آمریکا که در لندن به سر می‌برد، مدعی شد که تاجران از تحریم‌های آمریکا به عنوان بهانه‌ای برای کار نکردن با ایران استفاده می‌کنند.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا یک روز پس از دیدار با وزیر خارجه سعودی‌ها، تقصیر ترس تاجران از تبعات تعامل اقتصادی با ایران را به گردن خود آنها انداخت.
بر اساس گزارش رویترز، کری که بنا دارد امروز با نمایندگان بانک‌های اروپایی دیدار و تعاملات آنها با ایران را بررسی کند، گفته که «تجار اگر قصدی برای تعامل با ایران ندارند، نباید از آمریکا و تحریم‌هایش به عنوان بهانه‌ استفاده کنند؛ … این عادلانه نیست، این صحیح نیست.»

جان کری در بخش دیگری از سخنان خود، منظورش را در یک جمله و واضح‌تر بیان کرد و گفت: «برخی مواقع در این روند (تجارت با ایران) از ما به عنوان بهانه استفاده می‌شود.»
جان کری که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، مدعی شد که دولت آمریکا به بانک‌های اروپایی اعلام کرده که برجام به قوت خود باقی است و مانعی بر سر راه تعامل با ایران نیست.

وزیر خارجه آمریکا البته ماندن تحریم‌ها برای برخی نهادهای خاص از جمله سپاه پاسداران را گوشزد کرد و گفت که بانک‌ها برای دیگر ایرانیان می‌توانند حساب باز کنند و «تجارت مشروع» آنان را تسهیل کنند. تاجران و بانک‌های خارجی از ترس زیر پا گذاشتن برخی تحریم‌های موجود آمریکا از جمله تحریم «دسترسی به نظام مالی آمریکا»، از تعامل تجاری با ایران پرهیز می‌کنند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها