کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

باهنر: لاریجانی دوباره رئیس مجلس می‌شود


کد خبر : ۲۲۴۲۵چهارشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۳:۱۹۱۸۹ بازدید

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: تصور نمی‌کنم تفاهمی بر سر ریاست مجلس دهم صورت بگیرد، ولی اعتقاد دارم مشخص شده که رئیس مجلس دهم لاریجانی است.

محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست‌خبری که عصر امروز(سه‌شنبه) در محل دفتر جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد، درباره اینکه به نظر شما ترکیب مجلس آینده و بحث ریاست آن به چه شکل خواهد بود؟ خاطرنشان کرد: در رابطه با تشکیل فراکسیون‌ها به عهده خود اعضای منتخب مجلس دهم است و طبیعی است که رقابت جدی بین افرادی که در انتخابات توفیقاتی داشته‌اند، وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری همایش‌های اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در هفته جاری، تاکید کرد: درباره اعداد و ارقامی که از حاضرین در همایش‌ها منتشر می‌شود بعضی وقت‌ها و بعضی جاها ممکن است اغراق کنند، خود نماینده‌ها و منتخبان در حال برآورد یارگیری هستند و درباره این مسائل صحبت کردن سخت است، اما به ذهنم می‌رسد که دو فراکسیون فعال خواهند بود، یکی فراکسیون اصلاح‌طلبان و دیگری فراکسیون اصولگرایان که مستقلین را هم دربرمی‌گیرد.

باهنر درباره اینکه همان‌طور که قبل از انتخابات پیش‌بینی کردید مجلس دهم اصولگرا خواهد بود و همچنان این نظر را دارید؟ گفت: من همان تحلیل قبل از انتخابات مجلس دهم را دارم، مجلس دهم دست اصولگرایان است، اما اصلاح‌طلبان نیز فراکسیون پرعددی دارند، اما خواهش ما این است که منتخبان مجلس بیشتر بر روی کارهای مجلس تمرکز کنند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری اضافه کرد: سال 95 سال اقتصاد مقاومتی است و حتما در پایان امسال دولت و مجلس باید کارنامه موفقی ارائه بدهند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه در موارد متعددی شاهد نقض برجام از طرف آمریکا و غرب بوده‌ایم، اما دولت صحبت از برجام 2 و 3 می‌کند و به نظر شما وقت آن نرسیده که دولت نقض برجام را اعلام کند؟ پاسخ داد: بارها مقام معظم رهبری تاکید فرمودند سابقه طرف مذاکره نشان داده که به تعهداتش پایبند نیست و در عمل هم مشخص است، آنها دنبال بهانه هستند و اقدامات‌شان را به تاخیر می‌اندازند و همچنین بحث‌های حقوقی که ارتباطی به برجام ندارد را مطرح می‌کنند.

باهنر ادامه داد: اما اینکه وقت آن رسیده که به آن نقطه رسیده‌ایم که زیر برجام زده شده، هنوز به آن نقطه نرسیده‌ایم.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره ریاست محمدرضا عارف و علی لاریجانی در مجلس دهم، اظهار داشت: انگشت اشاره به سمت این دو نفر است و تا آنجایی که ما رصد کرده‌ایم فرد دیگری برای ریاست مجلس مطرح نیست، اما در مورد اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد و اینکه تفاهمی انجام شود معمولا در این سطح تفاهمی نمی‌شود، معمولا در سال اول تشکیل مجلس فراکسیون‌ها می‌خواهند وزن‌کشی کنند و فکر می‌کنیم دو نفر برای ریاست در صحن علنی مطرح خواهند شد.

باهنر خاطرنشان کرد: فراکسیون‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب در حال فعالیت هستند و تصورم این است تقریبا وضعیت روشن شده و فکر می‌کنم ریاست آقای لاریجانی ادامه پیدا می‌کند.

منبع: تسنیم



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها