کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایران قیمت نفت را برای آسیا کاهش داد


کد خبر : ۲۲۴۲۲سه شنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵:۰۱۱۶۹۵ بازدید

ایران قیمت نفت خود در بازارهای آسیا را با بیشترین تخفیف به نسبت نفت عربستان کاهش داد.

به گزارش رویترز، ایران قیمت رسمی فروش نفت سنگین خود را برای فروش در آسیا با بیشترین تخفیف به نسبت نفت عربستان و عراق از سال 2008-2007 تاکنون کاهش داد.

ایران برای سومین بار از ماه ژانویه تاکنون قیمت نفت خود را تغییر داده است که نشان دهنده نیاز این کشور برای قیمت‌های رقابتی برای صادرات بیشتر به بازار آسیا پس از لغو تحریم‌هاست.

در مقابل، عربستان قیمت رسمی نفت فروشی خود را برای تمامی انواع نفت برای ماه ژوئن افزایش داد و از پیش‌بینی‌ها پیش افتاد. رئیس آرامکو گفته است تقاضا برای نفت این کشور در حال افزایش است.

یک منبع صنعتی گفت ایران روز سه شنبه قیمت نفت سنگین خود را 1.60 دلار کمتر از متوسط قیمت پایه عمان- دبی اعلام کرد که یک دلار بیش از ماه گذشته است.

بر اساس آمار، این اقدام هنوز نفت سنگین ایران را 30 سنت کمتر از نفت عرب مدیوم (نفت نیمه سنگین) عربستان قرار می‌دهد و بیشترین تخفیف میان این دو نوع نفت از سال 2007 به شمار می‌رود.

نفت سنگین ایران از نفت سبک بصره عراق نیز 20 سنت ارزان‌تر است که این فاصله نیز گسترده‌ترین فاصله از سال 2012 میان این دو نوع نفت محسوب می‌شود.

ایران معمولا، قیمت نفت فروشی خود به آسیا را در ابتدای هر سه‌ماهه به دنبال مذاکرات با مشتریان خود مشخص می‌کند. با این حال، امسال این کشور حداقل فرمول قیمت‌گذاری خود را در مارس، آوریل و ژوئن تغییر داد.

این تغییرات سبب شد تا ایران صادرات نفت به آسیا را در ماه مارس به نسبت مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش دهد.

بر اساس آمار، قیمت رسمی نفت میدان فروزان نیز بالاترین تخفیف به نسبت عرب مدیوم از سه ماهه چهارم سال 2008 تاکنون را به خود اختصاص داده است.

قیمت نفت سبک ایران در ماه ژوئن همچنان 25 سنت بالاتر از نفت سبک عرب و 0.50 دلار بیشتر از متوسط قیمت پایه عمان- دبی باقی ماند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها