کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت زعفران بین 5.4 تا 6.8 میلیون تومان


کد خبر : ۲۲۳۹۴سه شنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰:۰۸۴۱۲ بازدید

نایب‌رئیس شورای ملی زعفران گفت: هم‌اکنون حدود یک ماه است که قیمت زعفران در بازار ثبات پیدا کرده و بین 5 میلیون و 400 هزار تومان و ...

نایب‌رئیس شورای ملی زعفران گفت: هم‌اکنون حدود یک ماه است که قیمت زعفران در بازار ثبات پیدا کرده و بین 5 میلیون و 400 هزار تومان و 6 میلیون و 800 هزار تومان بسته به نوع آن متفاوت است.

غلامرضا میری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه آمار دقیقی از میزان صادرات زعفران در کشور وجود ندارد، اظهار داشت: گمرک آمارهایی در این زمینه را در اختیار قرار داده که برخی از آنها ناهماهنگی داشته و قرار بر این است که با بازیابی اطلاعات دقیق آنها در دسترس شورای ملی زعفران قرار گیرد تا بتوان با استناد به آنها برنامه ریزی کرد.

وی در توصیف وضعیت کنونی بازار زعفران در داخل کشور، بیان کرد: هم‌اکنون بازار داخلی در رکود قرار داشته اما صادرات مانند قبل کار خود را انجام می‌دهد.

نایب‌رئیس شورای ملی زعفران افزود: آمارها نشان از تولید 310تنی در سال 94 داشته‌اند و با توجه به اینکه گفته می‌شود تاکنون 55 تن صادرات این محصول انجام شده و حدود 50 تن نیز مصرف داخلی است، پیش‌بینی می‌شود که تمام زعفران‌های تولیدشده در سال 94 تا زمان محصول 95 مصرف نشده و در نتیجه کاهش قیمت به وجود بیاید.

میری با تأکید بر اینکه نوسانات یک‌باره قیمت روی صادرات تأثیر بسیار زیادی دارد، خاطرنشان کرد: خریداران زعفران در خارج از کشور به هیچ عنوان به تغییرات بهای کالا روی خوش نشان نمی‌دهند و افزایش و کاهش قیمت بدون برنامه‌ریزی آنها را از خرید منع می‌کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها