کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پول ایران در کدام کشورها مسدود شده ؟


کد خبر : ۲۲۳۹یکشنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۶:۲۷۵۱۹۹ بازدید

بانکهای چینی با 22 میلیارد دلار از منابع ارزی مسدود شده ایران بیشترین سهم را از منابع ارزی دور از دسترس کشور، به خود اختصاص داده اند.

طی سالهای اخیر و به دنبال تشدید تحریم های یک جانبه غبر بر علیه ایران حجم بالایی از منابع ارزی ایران که از محل صادرات نفت خام و دیگر محصولات کشور حاصل شده بود امکان انتقال به ایران را پیدا نکرده اند.

آمارهای مختلفی از این منابع مطرح شده است، براساس حسابهای رسمی دولت و مقایسه آن با منابع در آمدی رسمی کشور می توان گفت طی سالهای اخیر سرنوشت بیش از 100 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی کشور نامشخص است، سایت عربین بیزینس در گزارشی در مورد سرنوشت 38 میلیارد دلار از این منابع خبر داده است، گزارش فوق نشان می دهد که بانکهای چهار کشور آسیایی، شامل چین، هند، کره جنوبی و ژاپن این 38 میلیارد دلار را در اختیار گرفته اند.

 

پول ایران در کدام کشورها مسدود شده ؟

کشور: چین

بانک: Kunlun Bank که صاحبش شرکت ملی نفت چین (CNPC) است.

رقم برآورد شده: به گزارش خبرگزاری فارس، در دیداری با علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، دولت چین قراردادی با ایران در اوایل ماه نوامبر برای آغاز ترخیص 22 میلیارد دلار درآمد مسدود حاصل از فروش نفت در حساب یک بانک ایرانی در بیجینگ امضا کرد. یک منبع آگاه به رویترز گفته که بانک مرکزی و شرکت ملی نفت ایران (NIOC) دو حساب در بانک Kunlun، یکی به یوان و دیگری به یورو دارند.

کشور: هند

بانک: UCO Bank

رقم برآورد شده: حدود 5.3 میلیارد دلار درآمد حاصل از فروش نفت در پی اعمال تحریم ها در حساب ها مسدود شده و از کل این رقم، حدود 1.8 میلیارد دلار مربوط به آن دسته از شرکت های نفتی است که نفت خام را از ایران خریده اند. مابقی این مبلغ در بانک دولتی UCO مسدود مانده است. در اواسط اکتبر، شرکت ملی نفت ایران از پالایشگاه های هند خواست تا از طریق بانک دولتی Halkbank در ترکیه این مبلغ را به یورو پرداخت کنند.

کشور: کره جنوبی

بانک: Woori Bank و بانک صنعتی کره

رقم برآورد شده: با استناد به یک منبع ارزی، ایران حدود 5.9 تریلیون وون (5.56 میلیارد دلار) نفت خام در قالب سپرده از ایران خریداری کرده است.

کشور: ژاپن

بانک: Tokyo-Mitsubishi UFJ

رقم برآورد شده: کل مبلغ ذخیره شده دقیقا مشخص نیست اما بنا به اطلاعات دریافتی از وزارت دارایی ژاپن، این کشور حدود 4.7 میلیارد دلار نفت خام را بین ماه های فوریه تا سپتامبر از ایران وارد کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها