کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هیچ خودروی شورلتی وارد گمرك نشده و همه برگشت خوردند


کد خبر : ۲۲۳۲۴دوشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸:۱۰۱۷۹۹ بازدید

رئیس كل گمرك جمهوری اسلامی ایران درباره واردات خودروی شورلتی به ایران گفت: این خودرو وارد گمرك نشده و همه آنها برگشت داده شد.
هیچ خودروی شورلتی وارد گمرك نشده و همه برگشت خوردندهیچ خودروی شورلتی وارد گمرك نشده و همه برگشت خوردند

مسعود كرباسیان امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این خودروهای تولید كره جنوبی با وجود ثبت سفارش، به دلیل ممنوعیت ورود، وارد كشور نشدند.

واردات خودروی آمریكایی شورلت كه تا هفته گذشته در فهرست خودروهای سواری مجاز برای واردات در سال 1395 بود، چهارشنبه گذشته (15اردیبهشت) از سامانه مدیریت ثبت سفارشات واردات حذف شد.

ولی الله افخمی راد رئیس سازمان توسعه و تجارت پیش از این در گفت و گویی، با تاكید بر اینكه تاكنون هیچ خودروی آمریكایی به كشور وارد نشده است، گفت: اسفندماه پارسال توسط كشور ثالث اقدام به كسب مجوز برای ثبت سفارش خودروی آمریكایی شورولت شده بود؛ اما تاكنون اقدامی برای واردات این خودروها انجام نشده است.
رئیس انجمن صنفی كارفرمایی واردكنندگان خودرو نیز در این ارتباط گفت: سایت كمپانی جنرال موتورز (بعنوان كمپانی مادر شركت شورلت) بطور رسمی اعلام كرده است شركت شورولت به پنج كشور از جمله ایران سرویس و خدمات نخواهد داد.

«میثم رضایی» وجود نمایندگی واردات شورلت را در ایران رد كرد و گفت: در سایت رسمی شركت شورلت، به طور رسمی نوشته شده كه به پنج كشور سرویس نخواهد داد كه نخستین كشور، ایران است.

شورلت یكی از گرانترین و پرهزینه ترین خودروهای آمریكایی است كه هر دستگاه از آن بین 25 هزار دلار تا 140 هزار دلار قیمت دارد و به نوعی از خودروهای لوكس محسوب می شود؛ همچنین این خودرو برای مصرف كننده هزینه های زیادی دارد.


دستگاه های ایكس ری 24 ساعته فعالند

رئیس كل گمرك جمهوری اسلامی ایران در ادامه افزود: مطابق بخشنامه ارسالی و ابلاغ شده به گمركات كشور، دستگاه های ایكس ری باید 24 ساعته فعال باشند.

به گفته وی، تصاویر این دستگاه ها حتی در تهران و دفتر رئیس كل گمرك ایران نیز قابل رویت است و این عكس ها به مرزهای خروجی نیز ارسال می شوند. كرباسیان خاطرنشان كرد: گمرك در نظر دارد با افزایش تعداد این دستگاه ها، امنیت بیشتری را در مبادی ورودی و خروجی كشور فراهم كند، اما این دستگاه ها بجز در موارد خراب شدن به هیچ وجه خاموشی نداشته و اگر چنین مساله ای گزارش شود، با خاطیان برخورد قانونی می شود.


عمده قاچاق كشور از مرزهای آبی جنوبی

رئیس كل گمرك ایران با اشاره به پدیده قاچاق كالاها به كشور گفت: كالاهایی كه ممنوعیت شرعی و قانونی ندارند، بطور عمده از دریاهای جنوب كشور وارد می شوند كه وسعت و گستردگی زیادی دارد.


 اسناد معتبر گمركی در زمان تحریم ارائه نمی شد

وی با اشاره به اعمال تحریم ها و فشارهای اقتصادی آمریكا و غرب در سال های گذشته، یادآور شد: شرایط گمرك در آن روزها به گونه ای بود كه حتی اسناد معتبر نیز در قبال كالاهای وارداتی ارائه نمی شد.

به گفته این مقام مسئول، گمرك در آن زمان به انجام گواهی استاندارد، بررسی نوع كالاها، رویت گواهی مبدا، دیدن محتوای كانتینرها با دستگاه های ایكس ری و ... می پرداخت؛ این در حالی بود كه همان زمان تریلرها و كامیون ها در كشورهای اروپایی با سرعت از مرزها می گذشتند. كرباسیان خاطرنشان كرد: در چند سال گذشته سازمان ملی استاندارد با انجام سرمایه گذاری مناسب، شركت های همكار خوبی را به خدمت گرفته و كنترل و ارزیابی الكترونیكی كالاهای وارداتی از بسیاری مشكلات موجود كاسته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها