کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلار یک شبه پولدار نمی کند


کد خبر : ۲۲۲۸یکشنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲:۱۷۲۷۸۹ بازدید

طی چند سال اخیر بازار ارز محل مناسبی برای کسب سود سوداگران و دلالان بود و برخی ها با خرید و فروش ارز در بازار ارز یک شبه و حتی چند ساعته پول های کلانی را به جیب می زدند .

در شرایطی که قیمت ها هر لحظه و هر ساعت با تغییرات بسیاری مواجه می شد و حتی در یک روز قیمت ارز تا 600 تومان هم تغییر را تجربه می کرد، برخی ها به دنبال کسب سود از بازار نامتعادل ارز بودند.

این در حالی است که طی چند ماه اخیر با ثبات نسبی بازار ارز و طی روزهای اخیر با کاهش نرخ ها، بسیاری از افرادی که پیش از این ارز خریداری کرده بودند تا بتوانند با فروش آن در زمان افزایش قیمت سودی بدست آورند، نگران کاهش بیشتر قیمت ارز هستند و برای جلوگیری از زیانی که هر لحظه بیشتر می شود، دلارهای خود را راهی بازار کردند تا با فروش آن جلوی ضرر بیشتر خود را بگیرند.

البته هستند افرادی که دلارها را خریداری کرده اند اما در بازار ارز دلالی نمی کردند و این افراد همان هایی بودند که رئیس کل سابق بانک مرکزی دائما به آنها هشدار می داد که مراقب ضرر و زیان باشند؛ برخی ها نیز برای مصارف واقعی ارز خریداری کرده اند و برخی ها نیز دلارهای را در خانه ها نگهداری می کنند تا شاید زمانی با فروش آن سودی بدست آورند، این افراد نیز با توجه به اینکه امکان سودآوری ارز خود را این روزها در حداقل دیده اند، با نگرانی راه بازار را برای عرضه دلارهای خود در پیش گرفته اند.

قیمت دلار در حال حاضر به 2900 تومان در بازار آزاد رسیده است، گرچه رئیس کل بانک مرکزی پیش از این کف قیمت دلار را 2900 تومان مطرح کرده و عنوان کرده بود که کاهش بیشتر قیمت دلار بیش از این منطقی نیست؛ اما دو روز پیش طی مصاحبه ای حمایت بانک مرکزی از کاهش نرخ دلار در راستای ثبات بازار ارز را اعلام کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها