کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار خودرو شعور تشخیص قیمت درست را دارد


کد خبر : ۲۲۲۶۹یکشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱:۱۰۲۶۷۶ بازدید

به گفته عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان خودرو، بازار خودروی ایران اشباع شده است.

داستان پر و پیچ و خم قیمت خودرو با انتشار خبری درباره لغو قیمت گذاری خودرو با دخالت شورای رقابت وارد فاز تازه تری شده است. 

به گزارش ایران جیب به نقل از خبرآنلاین، محمدرضا نجفی منش عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان خودرو  در میان افرادی قرار می گیرد که اعتقادی دارد نباید قیمت گذاری انجام شود:« صد در صد موافق این هستم که قیمت گذاری انجام نشود. در هیچ کشور صاحب صنعت خودرویی، قیمت گذاری به این نحو پیش نمی رود. وظیفه اصلی شورای رقابت این است که مراقب ایجاد موانعی که به رقابت بین صنعتگران خودرو آسیب وارد می کند باشد نه اینکه قیمت گذاری کند.» 

نجفی منش گفت: قیمت گذاری خودرو بطور حتم بر حضور خودروسازان خارجی در صنعت خودروسازی کشور اثر خواهد گذاشت. دخالت شورای رقابت بر قیمت محصولات باعث می شود که سرمایه گذار خارجی با شک و تردید وارد بازار خودروی ایران شود. آزاد سازی قیمت خودرو باید دنبال شود چون این روش درستی در دنیا برای تعیین قیمت نیست. مقام رهبری امسال را سال اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی نام گذاری کردند و بهتر است در این سال، آزادسازی قیمت خودرو را عملیاتی کند.

رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق ایران  با  اشاره به اینکه هنوز این باور در سازمان ها وجود ندارد که باید موانع تولید را رفع کرد گفت: در صورت آزادسازی قیمت بازار اجازه افزایش قیمت ناگهانی خودرو را نخواهد داد. در حال حاضر هم مصرف کنندگان خودرو را با قیمت بالا خریداری می کنند و سود اصلی به جیب دلال ها می رود. بازار شعور این را دارد که قیمت درست را تشخیص دهد. در حال حاضر بازار خودروی ایران اشباع شده و 16 تولید کننده و 18 وارد کننده در این صنعت داریم. در چنین شرایطی قیمت گذاری معنی ندارد.  گفتنی است که شورای رقابت، در مصوبه جدید خودش، خروج رسمی اش از حیطه قیمت گذاری خودرو را اعلام کرده اما شرایط اعلامی این شورا، فاقد متر و معیار مشخص و مدون است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها