کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آغاز پرداخت غرامت گازی پارس جنوبی توسط انگلیس


کد خبر : ۲۲۲۵۳یکشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۳:۴۷۹۰۳ بازدید

یک مقام مسئول از آغاز پرداخت غرامت 45 میلیون دلاری یک شرکت بیمه ای انگلیس به ایران خبر داد و گفت: این غرامت به دلیل برخورد نفتکش نروژی ...
آغاز پرداخت غرامت گازی پارس جنوبی توسط انگلیسآغاز پرداخت غرامت گازی پارس جنوبی توسط انگلیس

یک مقام مسئول از آغاز پرداخت غرامت 45 میلیون دلاری یک شرکت بیمه ای انگلیس به ایران خبر داد و گفت: این غرامت به دلیل برخورد نفتکش نروژی به پایه سکوی فاز 13 پارس جنوبی دریافت می شود.

مسعود زیارتی در نشستی خبری درباره آخرین وضعیت دریافت غرامت بیمه یکی از سکوهای گازی پارس جنوبی از یک شرکت بیمه گذار انگلیسی گفت:  فروردین ماه سال گذشته با وجود نقص علائم هشدار دهنده بر روی پایه سکو فاز ۱۳ پارس جنوبی، یک کشتی نفتکش نروژی با این سکو برخورد کرد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با برخورد نفتکش نروژی این پایه سکو منهدم شد و حتی امکان فوران و نشت گاز ترش از چاهای حفاری شده آن وجود داشت، تصریح کرد: پس از این حادثه عملیات مهار چاههای گازی این سکوی گازی آغاز شد و بیش از ۳۵ هزار نفر ساعت مطالعات مهندسی بر روی این سکو انجام گرفت.

این عضو انجمن صنعت حفاری ایران با تاکید بر اینکه پس از انجام مطالعات مهندسی بیش از ۴۰ هزار نفر ساعت عملیات اجرایی و فراساحلی برای مهار و کشتن چاههای این سکو انجام شد، اظهار داشت: در نهایت در روزهای پایانی اسفندماه سال گذشته عملیات کشتن چاه و ایمن سازی کامل چاههای گازی فاز ۱۳ پارس جنوبی بدون هیچ گونه آلودگی زیست محیطی توسط متخصصان ایرانی انجام شد.

زیارتی در ادامه با تاکید بر اینکه در تمامی مراحل ایمن سازی و مهار چاههای گازی فاز ۱۳ پارس جنوبی، نمایندگان و مشاوران فنی شرکت بیمه از انگلیس حضور داشتند، بیان کرد: بر این اساس تمامی مراحل عملیات دریایی و اجرایی مهار و ایمن سازی چاههای گازی مورد تایید شرکت بیمه انگلیسی قرار گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به آغاز پرداخت ۴۵ میلیون دلار غرامت گازی از سوی شرکت بیمه انگلیسی برای انجام عملیات ایمن سازی و مهار چاههای گازی،  یادآور شد: براساس مستندات موجود، شرکت بیمه انگلیسی، سهوی بودن این حادثه دریایی را تایید کرده است.

وی همچنین در پاسخ به مهر با اشاره به تبرئه شدن کشتی نفتکش نروژی در خصوص زمانبندی بازسازی و نصب دوباره پایه سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی، توضیح داد: براساس مطالعات اولیه،  پیش بینی می شود در مدت زمان حدود ۱.۵ سال و با انجام بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری، عملیات آواربرداری، بازسازی، نصب و راه اندازی پایه سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی انجام شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها