کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

برجام، هزینه نقل و انتقال پول را کاهش داد


کد خبر : ۲۲۲۱۶شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳:۴۳۶۳۹ بازدید

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: با اجرایی شدن برجام، هزینه‌های ارتباطات بانکی و نقل و انتقال پول بسیار ...

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: با اجرایی شدن برجام، هزینه‌های ارتباطات بانکی و نقل و انتقال پول بسیار کاهش یافت.

به گزارش ایران جیب به نقل از  ایرنا، محسن جلال‌پور، در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: تا قبل از اجرای برجام، به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم، همان معدود بانک‌های خارجی هم که با آنها ارتباط داشتیم، هزینه زیادی بابت خدماتی که به ما ارائه می‌دادند، دریافت می‌کردند و هزینه‌های اضافی از ما می‌گرفتند.

وی بیان کرد: علاوه بر این، در زمان گذشته برای انجام یک کار، چندین ارتباط بانکی باید برقرار می‌شد اما امروز به دلیل رفع برخی از محدودیت‌ها، سرعت انجام کارها بسیار افزایش یافته و این برای بخش خصوصی هم کاملاً محسوس است.  او اظهار کرد: همچنین، پس از اجرای برجام، شاهد حضور بانک‌های دیگر کشورها در داخل کشور و بانک‌های ایران در سایر کشورها هستیم که از جمله می‌توان به تصمیم ایران برای تأسیس بانک در کشور پاکستان و تصمیم اتریش برای ایجاد بانک در کشورمان اشاره کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: همچنین روز گذشته نیز کره جنوبی اعلام کرد که بانکی را با مشارکت ایران تأسیس خواهد کرد که اینها نشان می‌دهد که ارتباطات بانکی تسهیل شده است.

وی گفت: البته این تصور نباید ایجاد شود که با اجرایی شدن برجام همه چیز بسرعت به حالت عادی بازمی‌گردد چرا که رفع این مشکلات نیازمند زمان است و نیز برخی از تحریم‌های وضع شده ناشی از مسائلی غیر از مسأله هسته‌ای و برجام است. جلال‌پور ادامه داد: در مجموع می‌توان گفت که 60 تا 70 درصد آنچه ما از برجام انتظار داشتیم محقق شده و مابقی نیز به مرور اجرا و محقق خواهد شد.

وی، برخی از اظهارنظرها مبنی بر بی‌نتیجه بودن برجام را غیرمنصفانه دانست و افزود: با اجرای برجام بود که ارتباطات ما با بانک‌های گروه دو و سه اروپایی، بانک‌های کشورهای عربی و بانک‌های آسیای دور به طور کامل برقرار شد، در برخی بانک‌ها موفق به باز کردن سوئیفت شدیم و برای برخی کشورها نیز در کشور خودمان ال سی باز کرده‌ایم و برخی کشورها نیز برای ما ال سی باز کردند.

او بیان کرد: بنابراین چنین اظهارنظرهایی منصفانه و حق نیست چرا که برجام حاصل یک کار بزرگ ملی است و در مجموعه حاکمیت در مورد آن تصمیم‌گیری شده و یک توافق ملی است که رهبر معظم انقلاب آن را هدایت کرده‌اند و قوای سه گانه و مسئولان نظامی و امنیتی هم در تحقق آن نقش داشته‌اند.

او افزود: ما تا امروز یک ظرف به نام ساختار اقتصادی کشور داشته‌ایم که در دهه‌های گذشته فقط محتوای آن را کم یا زیاد یا تعویض می‌کردیم در حالی که در اقتصاد مقاومتی باید ظرف و شکل و قالب عوض شود که انجام این کار سخت و نیازمند زمان است و قطعاً در مقابل آن مقاومت‌هایی نیز خواهد شد.

وی، با اشاره به اینکه رفت و آمد هیأت‌های سیاسی و تجاری داخلی و خارجی نباید به توسعه شرکت‌های دولتی منتهی شود افزود: امروز بخش خصوصی نیز در سفرهای خارجی، دولتمردان را همراهی می‌کند اما بخش خصوصی گلایه‌ای دارد و آن اینکه از این فرصت‌هایی که در حال ایجاد است، به جای شرکت‌های دولتی، بخش خصوصی باید استفاده کند و بهره‌مند شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها