کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هند برای پرداخت بدهی نفتی خود به ایران آماده می‌شود


کد خبر : ۲۲۲۰۲جمعه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲:۰۲۷۶۳ بازدید

وزیر نفت هند اعلام کرد که بانک‌های مرکزی هند و ایران بر سر پرداخت بدهی نفتی هند توافق کردند. به نظر می‌رسد بانکی آلمانی و بانکی ...
هند برای پرداخت بدهی نفتی خود به ایران آماده می‌شودهند برای پرداخت بدهی نفتی خود به ایران آماده می‌شود

وزیر نفت هند اعلام کرد که بانک‌های مرکزی هند و ایران بر سر پرداخت بدهی نفتی هند توافق کردند. به نظر می‌رسد بانکی آلمانی و بانکی ترکی و بانک مرکزی ایتالیا در این انتقال مالی نقش داشته باشند.
 
دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند، روز جمعه (6 مه/17 اردیبهشت ماه) به خبرگزاری رویترز گفت که بانک مرکزی هند و بانک مرکزی ایران با یکدیگر بر سر پرداخت بدهی‌های نفتی هند به توافق رسیدند. بنا به گفته‌ی این مقام مسئول هند مبلغ 6 میلیارد و 400 میلیون دلار بدهی هند به ایران از طریق بانک‌های اروپایی پرداخت خواهد شد.

به دلیل تحریم‌های گسترده‌ی بین‌المللی علیه کشورمان ، بانک‌های ایرانی از دسترسی به نظام بانکی جهانی محروم شده بودند و بخش مهمی از پول نفتی که ایران فروخته است، پرداخت نشده است. برخی مقامات نفتی هند به رویترز گفتند که در جریان سفری که پرادهان در ماه گذشته به تهران داشت، مقامات دولت ایران پیشنهاد دادند که بدهی نفتی هند از طریق بانک مرکزی ایتالیا و یا بانک آلمانی "هندلز" یا "هالک بانک" ترکیه به ایران واریز شود.

وزیر نفت هند اما در کنفرانس خبری از ارائه جزئیات بیشتر در این زمینه خودداری کرد که بالاخره این پول کلان از طریق کدام بانک به حساب‌های ایران واریز خواهد شد و به این بسنده کرد که وزارت اقتصاد هند درحال پیگیری موضوع است. با این‌حال یکی از مقامات وزارت نفت هند که نام او فاش نشد به رویترز گفت که "ریزرو بانک" هند، این مسسولیت را عهده‌دار شده که از طریق کانال‌های بانکی بدهی نفتی هند را به حساب‌های ایران واریز کند.

به گزارش رویترز بانک مرکزی ایتالیا فعلا از اظهارنظر و تایید یا تکذیب نقش خود در این نقل‌وانتقال مالی خودداری کرده است.

به گزارش این خبرگزاری بانک هندی "ریزرو" پیش از این در ماه آوریل تایید کرده بود که در این نقل‌وانتقال مالی نقش خواهد داشت.

هند تا پیش از اعمال تحریم‌های گسترده علیه ایران، دومین خریدار اصلی نفت ایران محسوب می‌شد و از معدود کشورهایی بود که به‌رغم تحریم‌ها کماکان از ایران به میزان محدودی نفت خریداری می‌کرد.

بعد از اجرایی شدن برجام نیز هند یکی از اولین کشورهایی است که بلافاصله میزان واردات نفتی خود از ایران را افزایش داد و وزیر نفت این کشور تاکید کرد که کشورش قصد دارد معاملات نفتی خود با ایران گسترش دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها