کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قراردادهای میلیونی شرکت‌های آلمانی با ایران


کد خبر : ۲۲۱۷۰چهارشنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹:۳۷۱۸۵۰ بازدید

در نشست فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاری کشورمان و آلمان چند قرارداد میلیونی به امضا رسیده است. وزیر اقتصاد آلمان نیز که قرار بود در ...
قراردادهای میلیونی شرکت‌های آلمانی با ایرانقراردادهای میلیونی شرکت‌های آلمانی با ایران

در نشست فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاری کشورمان و آلمان چند قرارداد میلیونی به امضا رسیده است. وزیر اقتصاد آلمان نیز که قرار بود در این نشست شرکت کند به دلیل بیماری، از سفر به تهران خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه هیات اقتصادی آلمانی که برای شرکت در نشستی با فعالان اقتصادی ایران و نمایندگان دولت به تهران رفته است، موفق به عقد قرارداد‌های میلیونی در زمینه‌های ماشین‌آلات، گاز، فولاد و بهداشت شده است.

در نشست تهران نمایندگان حدود 100 شرکت و موسسه مالی آلمانی حضور داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبر، محمد خزایی، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی کشورمان گفته است: «حضور هیات آلمانی در واقع پاسخی به سفر یک ماه گذشته سفر هیات 120 نفری ایرانی به آلمان و توافقات صورت گرفته حاکی از آن است که دو طرف علاقمند به توسعه گسترش همکاری‌ها در تمامی سطوح و حوزه‌ها هستند.»

زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد و معاون اول صدراعظم آلمان به علت بیماری از حضور در این نشست خودداری کرد. به همین دلیل سرپرستی هیات آلمانی را اووه بک‌مایر‌، جانشین گابریل در وزارت اقتصاد به عهده داشت.

خبرگزاری رویترز به نقل از بک‌مایر نوشت که ایران پذیرفته است، حدود 500 میلیون یورو بدهی خود به آلمان را بپردازد.

پیش‌تر دولت آلمان گفته بود که در صورت پرداخت این بدهی، از طریق بیمه "هرمس" به شرکت‌های آلمانی در معامله با ایران کمک خواهد کرد. این بیمه برای مواقعی در نظر گرفته شده که دولت ایران نتواند بدهی‌های خود به شرکت‌های آلمانی را بپردازد.

میشائیل کرمر، رئیس اتحادیه صاحبان بانک‌های خصوصی در آلمان نیز تاکید کرده است که این بیمه برای تقویت روابط بانکی با ایران هم ضروری است.

حجم تبادلات تجاری دو کشور در سال 2010 حدود 4 میلیارد و 700 میلیون یورو بود که به دلیل تشدید تحریم‌ها کاهش یافت و در سال ۲۰۱۵ به کمتر از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها